دستیار گوگل به زودی می تواند با استفاده از دوربین موبایل جستجو انجام دهد

عصر کالا- ساندرای پیچای مدیر گوگل لحظاتی پیش در کنفرانس I/O ۲۰۱۷ این شرکت که در حال برگزاری است اعلام کرد به زودی هوشمندی دستیار دیجیتالی این شرکت به دوربین تلفن هوشمندش خواهد آمد.

دستیار گوگل به زودی می تواند با استفاده از دوربین موبایل جستجو انجام دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از خبرآنلاین، برای این منظور کافی است دوربین دستگاه را به سمت چیزی که می خواهید بگیرید و دستیار گوگل اطلاعات مربوط به آن را نمایش دهد.

    برای نمونه، نشانه رفتن دوربین به سمت یک گل نام و مشخصات آن را برای شما نمایان می کند، با گرفتن دوربین به سمت یک پوستر کنسرت می توانید به راحتی بلیط آن را خریداری کنید یا با استفاده از تصویر هنرمند ویدیوهای آن را روی یوتوب مشاهده نمایید.

    این سرویس جدید Google Lens نام دارد و البته آنقدر ها هم جدید محسوب نمی شود چرا که پیش از این اپلیکیشن Google Translate هم روش کمابیش مشابهی را برای ترجمه خودکار متون تصویری مورد استفاده قرار می داد.

    سامسونگ هم پیش از این قابلیت مشابهی را برای دستیار دیجیتالی جدید خود در گلکسی اس 8 معرفی کرده بود. اما جذاب ترین کاربرد این قابلیت جدید که دستیار سامسونگ از آن بی بهره است امکان متصل شدن به وای-فای محسوب می شود. کافی است دوربین موبایل را به سمت برچسب پشت مودم بگیرید تا دستگاه به راحتی با استفاده از آن به شبکه ی وای-فای متصل گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر