شرکت امنیت سایبری گوگل در حال فروپاشی است

عصر کالا- آلفابت استارت آپی به نام کرونیکل تاسیس کرد که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می کرد. این شرکت بعدا به گوگل پیوست و اکنون کارمندان آن در حال ترک شرکت هستند.

شرکت امنیت سایبری گوگل در حال فروپاشی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، پروژه «کرونیکل» (Chronicle) گوگل با همکاری کارخانه X انجام شد.

    در اوایل 2018 میلادی آلفابت (شرکت مادر گوگل) از ایجاد یک استارت آپ مستقل با هدف دگرگون کردن حوزه امنیت سایبری خبر داد. یکی از اهداف استارت آپ کرونیکل ساختار بندی، سازماندهی و کمک به شرکت ها برای درک امنیت اطلاعات  بود.

    این شرکت قرار بود با استفاده از یادگیری ماشینی و اطلاعات انبوه آلفابت از بدافزارها و زیربنای اینترنت به تیم های امنیتی در شرکت ها کمک کند هرگونه نفوذ به شبکه را ردیابی کنند.

    همچنین قرار بود این استارت آپ از گوگل مستقل باشد اما در ژوئن امسال کرونیکل ماهیت مستقل خود را از دست داد و به بخشی از گوگل تبدیل شد تا به امنیت سرویس های ابر رایانشی آن کمک کند.

    اکنون طبق گزارشی جدید این استارت آپ در حال فروپاشی است. به نظر می رسد تعداد زیادی از کارمندان شرکت دقیقا در روز اعلام پیوستن کرونیکل به گوگل از این امر با خبر شدند.

    این در حالی است که پاداش کارمندان این شرکت به مشکلی عظیم تبدیل شده است زیرا گوگل هنوز دستمزدها و پاداش های آنها را تنظیم نکرده است. طبق گزارش ها دستمزد و پاداش کارمندان کرونیکل پایین تر از گوگل است.

    این درحالی است که بسیاری از کارمندان این شرکت قصد دارند آن را ترک کنند. آنها فقدان شفافیت درباره آینده کرونیکل را دلیل اصلی اقدامشان اعلام کرده اند.  جالب آنکه مدیر ارشد اجرایی کرونیکل نیز این شرکت را ترک کرده است.

    برخی از مهندسان و کارمندان فروش کرونیکل نیز قصد دارند در مشاغل دیگری در گوگل فعالیت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر