سونی یک خون آشام را به بازار عرضه می کند!

عصر کالا- این روزها شرکت های سازنده تلفن همراه نظیر اپل، سامسونگ و سونی سخت در حال ارائه پتنت های محصولات جدید خود هستند. پتنت هایی که به نظر می رسد با واقعیت فاصله زیادی داشته باشند و در حد تصاویری شبیه سازی شده باقی بمانند.

سونی یک خون آشام را به بازار عرضه می کند!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از خبرگزاری آریا ؛ شرکت اپل با انتشار مقاله ای از طرح مفهومی آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) پرده برداشت و طرفداران این برند را حسابی غافلگیر کرد. اما این تصاویر به همان اندازه که رویایی و جذاب بودند با واقعیت دنیای امروز نیز فاصله داشتند به خصوص افزایش عرض صفحه نمایش گوشی که بیننده را به یاد کارتون های کودک و نوجوان و تخیلات نهفته در آنها می انداخت. اما در این میان شرکت سونی با انتشار پتنت جدید خود حتی دارندگان سایر برندهای گوشی هم متعجب کرده است. البته می توان جای واژه متعجب عبارت نگران را هم جایگزین کنیم.
    ایده ای که در این پتنت به کار رفته است تا اندازه ای بی سابقه است. از قرار باید منتظر محصولی باشیم که مانند یک خون آشام می تواند با قرار گرفتن در کنار دیگر محصولات هوشمند شارژ آنها به صورت بی سیم دریافت کند. این روش در اصل ترکیبی از شارژ بی‌سیم و اتصالات نزدیک میدانی به شمار می‌رود. به واقع اگر این ایده حقیقت داشته باشد شما با خرید این گوشی یک دراکولا را در جیب خود می گذارید!

    این ایده تقابل شرکت های سازنده تلفن های هوشمند را وارد مرحله جدیدی می کند. چراکه اگر تا امروز شرکت ها ایده های یکدیگر را به سرقت می بردند در سال های آینده باید در انتظار سرقت شارژ و اطلاعات از گوشی های یکدیگر باشیم. چیزی که یک قدم ما را به فیلم های هالیوودی نزدیکتر می کند.
    اما از نگاهی دیگر هنگامی که به این ایده نظر می کنیم محدودیت های آن بیشتر آشکار می شود. کسانی که از تکنولوژی شارژ بی ‌سیم استفاده‌ می کنند قطعا با محدودیت آن آشنا هستند. در این روش گوشی باید در جای خاصی قرار گیرد تا عملیات شارژ به درستی انجام شود. برد بسیار اندک هم دیگر مشکلی است که باید به جمیع محدودیت های این شیوه اضافه کنیم. با این وصف اگر ایده ذکر شده در پتنت سونی همچنان از این محدودیت ها رنج ببرد باید دو گوشی را روی هم قرار دهید و از هیچکدام استفاده نکنید تا عملیات شارژ دزدی با موفقیت انجام شود! درست است، بیش از این که مدرن باشد کمی احمقانه به نظر می رسد.
    البته این تنها شروع ماجراست. چراکه هنوز پیرامون موضوع انرژی و انتقال آن صحبت نکرده‌ایم. با توجه به واقعیات موجود اگر بخواهید با چنین روشی اقدام به شارژ دزدی کنید گوشی شما بیش از آنچه دریافت کند، انرژی و شارژ از دست می دهد و به این ترتیب این عملیات جز خالی کردن هر دو گجت سودی به همراه ندارد. در حقیقت با این نگاه این روش بیشتر شبیه خودزنی می ماند!
    البته در نظر داشته باشید که طراحان این پتنت جدید قطعا بهتر از ما نسبت به مشکلات بالا آگاهی دارند و ما تنها از نقطه نظر خودمان پیرامون این فناوری صحبت کردیم. با این حال سوال اصلی ما درباره انرژی و نحوه انتقال آن همچنان بی پاسخ می ماند تا برای رسیدن به جواب به انتظار رونمایی از محصول جدید سونی بنشینیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر