شایعات، مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه؛

سونی اکسپریا XZ۱ ، ایکس زد ۱ کامپکت و ایکس ۱

عصر کالا- سونی اکسپریا XZ۱ ، ایکس زد ۱ کامپکت (Xperia XZ۱ Compact) و ایکس ۱ (Xperia X۱) سه گوشی جدید سونی برای نمایشگاه IFA خواهند بود.

سونی اکسپریا XZ۱ ، ایکس زد ۱ کامپکت و ایکس ۱
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، در ادامه با مشخصات فنی، زمان عرضه و قابلیت‌های آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.
    در این شکی نیست که به لطف ترکیبی از قابلیت‌های عالی، ظاهری منحصر به فرد و عرضه سریع، گوشی های شرکت سونی از چشم انداز فوق‌العاده‌ای برخوردارند. با این حال بنا به دلایلی این شرکت همچنان موفق نشده در برابر رقبایی همچون سامسونگ و اپل قد علم کند. در این مورد بحث بسیار زیاد است، اما هر چه که هست سونی همیشه به عنوان یک شرکت بسیار معتبر و جذاب گوشی ساز شناخته می‌شود.
    شایعات و اطلاعات به بیرون درز کرده تا بدین لحظه ادعا می‌کنند که سونی پیرو استراتژی هر سال خود که دو گوشی هوشمند خودش را طی دو رویداد مهم رونمایی می‌کند، در نمایشگاه IFA امسال نیز قرار است از محصولات تازه خود پرده برداری کند. بنابراین پاییز امسال سه گوشی سونی اکسپریا XZ1 ، XZ1 Compact و X1 قرار است وارد گردانه رقابت شوند. در ادامه بیشتر با این محصولات آشنا خواهیم شد.

    طراحی و نمایشگر
    ما در این بخش بازنده هستیم. چرا که هیچ تصویری از این سه محصول تا به امروز به بیرون درز پیدا نکرده است.
    با این حال، با نگاهی به نام این محصولات، واضح است که اکسپریا ایکس زد 1، ایکس 1 و ایکس زد 1 کامپکت جانشین گوشی های ایکس زد، ایکس و ایکس کامپکت خواهند شد. بنابراین از نظر طراحی نیز آن‌ها تا حدود زیادی شبیه به نسخه اولیه خود خواهند بود. برای آشنا شدن با آن‌ها تنها کافیست نگاهی به اعضای خانواده اکسپریا XZ سونی بی‌اندازید و آن‌ها را با خانواده اکسپریا X مقایسه کنید.
    سونی اکسپریا XZ1 ، گام بعدی غول ژاپنی در طراحی Omni Balance

    در سمتی دیگر، مقایسه اکسپریا XA1 و XA1 Ultra با دو گوشی XA و XA Ultra داستان متفاوتی را شکل می‌دهد: تفاوت بین این دو نسل بسیار گیج کننده است. اما این احتمال وجود دارد که چنین قضیه‌ای در گوشی های سونی اکسپریا XZ1 و نسخه کامپکت آن متفاوت باشد و شاهد گام بعدی سونی در انقلاب طراحی OmniBalance باشیم. به نظر نمی‌رسد سونی علاقه‌ای به تغییر طراحی محصولات خودش داشته باشد، بنابراین همچنان می‌توانیم انتظار حاشیه‌های عمودی بلند، کلید پاور کناری مجهز به اسکنر اثر انگشت و طراحی مستطیلی برجسته را در این محصولات جدید داشته باشیم.

    از نظر نمایشگر نیز سونی اکسپریا XZ1 به یک نمایشگر 5.2 اینچی فول اچ دی مجهز خواهد بود و مدل X1 نیز از یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشنی مشابه بهره می‌برد که متاسفانه برای تجربه واقعیت مجازی گزینه‌های خوبی نخواهند بود. در سمتی دیگر گوشی اکسپریا XZ1 Compact نیز به نقل از شایعات از یک نمایشگر 4.6 اینچی با وضوح HD بهره می‌برد.
    سخت افزار و دوربین
    چیپست اسنپدراگون 835 بهترین گزینه برای گوشی سونی اکسپریا XZ1، پرچمدار آینده کمپانی سونی خواهد بود. این محصول همچنین احتمالا از یک رم 4 گیگابایتی و باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی قدرت خواهد گرفت تا بتواند با گلکسی S8 سامسونگ رقابت کند.
    احتمالا سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت لقب عجیب‌ترین محصول بازار را به خود اختصاص خواهد داد: اندازه فیزیکی کوچک آن به کنار، ظاهرا آن از چیپست اسنپدراگون 835 همراه با رم 4 گیگابایتی قدرت خواهد گرفت. اگرچه یک باتری کوچکتر با ظرفیت 2 هزار و 800 میلی‌آمپر ساعتی انرژی بخش آن است. به لطف بنچمارک‌هایی که اخیرا منتشر شده‌اند، ما همچنین می‌توانیم به حافظه داخلی 32 گیگابایتی و دو دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و جلوی گوشی اشاره کنیم.

    در انتها، انتظار می‌رود گوشی سونی اکسپریا X1 از یک چیپست مدرن اسنپدراگون 660 برخوردار باشد؛ چیپستی میان رده که لیاقت خود را ثابت کرده است. این محصول همچنین حاوی یک رم 4 گیگابایتی بوده و درست همانند مدل ایکس 1 کامپکت از یک باتری 2 هزار و 800 میلی‌آمپر ساعتی انرژی لازمه را دریافت می‌کند.
    ما همچنین مطالب جذابی در مورد یک دوربین سه گانه شنیده‌ایم که به نظر می‌رسد آن‌ها از یک تکنولوژی جدید به نام “Full Pixel Continuous” بهره می‌برند. ما تصور مبهمی از این تکنولوژی داریم، اما ظاهرا هر چه که هست به فوکوس خودکار مربوط خواهد بود.
    نرم افزار
    اگر سونی درست از کارت‌های خود استفاده کند، دو گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 1 و ایکس زد 1 کامپکت می‌توانند نخستین گوشی هایی در بازار باشند که از اندروید O بهره می‌برند. این خبر توسط بسیاری از منابع از جمله پروفایل‌های یوزر ایجنت در سایت سونی و بنچمارک‌ها تایید شده است.

    در این لیست تنها گوشی اکسپریا ایکس 1 است که به جای اندروید O، از اندروید نوقا برخوردار است. اما همچنان احتمال آن وجود دارد که سونی در زمان عرضه هر سه این محصولات را با اندروید 7 نوقا به فروش برساند و متعهد شود در آینده‌ای نزدیک به روزرسانی اندروید O را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
    قیمت، زمان عرضه و انتظارات
    قیمت بالا معمولا پاشنه آشیل گوشی های هوشمند سونی است و ما انتظار تغییر در این رویه را همچنان نخواهیم داشت. در واقع قیمت این سه محصول به احتمال خیلی زیاد، نزدیک به نسل‌های قبلشان است. سونی اکسپریا XZ1 با قیمت 750 یورو در اروپا، معادل 856 دلار به فروش خواهد رسید. مدل کوچکتر آن یعنی اکسپریا XZ1 Compact نیز با قیمت 650 یورو یا چیزی در حدود 700 دلار وارد بازار خواهد شد.
    با این حال هنوز هیچ خبری از قیمت اکسپریا X1 نیست. اما اگر قیمت این گوشی نزدیک به دو گوشی اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس پرفورمنس باشد، ما می‌توانیم انتظار قیمتی در حدود 600 دلار را از آن داشته باشیم.

    لازم به ذکر است که سونی میزبان یک رویداد خبری در تاریخ 9 شهریور ماه، تنها کمی زودتر از نمایشگاه IFA است و در آن احتمالا شاهد رونمایی از این سه گوشی جدید خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر