سونی در حال آزمایش فناوری تشخیص چهره ی سه بعدی برای گوشی های اکسپریا

عصر کالا- تا چند سال پیش راه های باز کردن قفل گوشی های هوشمند به پسورد ها، پین کد ها و الگوها خلاصه میشد اما با راه یافتن سنسور های بایومتریکی به این صنعت، گزینه های جذاب تری به این قسمت اضافه شد تا کاربران بتوانند با زحمت کمتر قفل دستگاه خود را بگشایند. بدین ترتیب سنسور های اثر انگشت به گوشی های هوشمند، تبلت ها و حتی لپ تاپ ها اضافه شدند و به سرعت همگیر شدند تا امروز که گوشی های ارزان قیمت نیز از این ویژگی برخوردار هستند.

سونی در حال آزمایش فناوری تشخیص چهره ی سه بعدی برای گوشی های اکسپریا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ این روش بی عیب و نقص نیست اما راحتی استفاده از آن باعث شد تا کاربران به استفاده از آن تمایل نشان دهند. اما همان طور که پیش بینی میشد، این بخش از گجت ها بدون پیشرفت نماند و کمپانی ها به فکر روش های پیشرفته تری بودند. مایکروسافت در سری لومیا 950 از اسکنر عنبیه ی چشم استفاده کرد و پس از آن سامسونگ نیز از همین ویژگی در گلکسی نوت 7 استفاده کرد. پس از عنبیه ی چشم، گویا کمپانی ها قصد دارند با سنسور هایی که تمام صورت را اسکن میکنند امنیت را بیش از پیش افزایش دهند.

    گلکسی اس 8 دارای فناوری تشخیص چهره ی 2 بعدی است که با آزمایشات صورت گرفته مشخص شد این قابلیت امنیت بالایی ندارد و میتوان آن را با یک عکس از صاحب گوشی دور زد. به همین دلیل کمپانی سونی به دنبال این است تا با پیشرفت این فناوری و توسعه ی سیستم تشخیص چهره ی سه بعدی، امنیت این گزینه را افزایش دهد. روز گذشته سونی در کنگره ی جهانی موبایل که در شانگهای برگزار شد این سنسور را که از کمپانی SoftKinect تهیه شده بود که البته کمپانی نام برده نیز متعلق به سونی است و نرم افزار تشخیص چهره ای که توسط کمپانی سوئیسی KeyLemon توسعه داده شده بود به نمایش گذاشت.

    سونی مدعی است که این سیستم سه بعدی در مقایسه با سیستم های پایه ی 2 بعدی بسیار امن تر است. این کمپانی هنوز اعلام نکرده است که اولین دستگاهی که با این سیستم روانه ی بازار خواهد شد چه مدلی خواهد بود و چه زمانی این اتفاق صورت خواهد گرفت اما احتمالا تا روزهای آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد. در صورتی که این سیستم به خط تولید گوشی های سونی راه یابد، احتمالا یکی از پرچمداران آینده ی اکسپریا به این فناوری مجهز خواهد شد. با توجه به وضعیت سونی موبایل، قطعا کمپانی نیاز به گنجاندن چندین ویژگی کلیدی به گوشی های هوشمند خود دارد تا بتواند رقابت بهتری با سازندگان برتر از جمله سامسونگ داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر