Xiaomi Mi ۶ به سنسور سونی مجهز خواهد بود؟

عصر کالا- به گفته یک منبع، Xiaomi Mi ۶ از سنسور دوربین IMX۴۰۰ سونی بهره خواهد برد. پیش از این شایعه شده بود شیائومی در پرچم‌دار آینده خود، می ۶، از سنسور IMX۳۸۶ استفاده خواهد کرد.

Xiaomi Mi ۶ به سنسور سونی مجهز خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از جی اس ام, کنگره جهانی موبایل سال گذشته شاهد معرفی گوشی Xiaomi Mi 5 بود اما شیائومی می 6 امسال در بارسلون معرفی نشد. شایعات و اخبار تاییدنشده مختلفی به صورت مداوم از گوشی آینده شیائومی منتشر می‌شود و این گوشی، امروز بار دیگر خبرساز شده است.

    به گفته یک منبع چینی Xiaomi Mi 6 دو نسخه مختلف خواهد داشت؛ نسخه‌ای از این دیوایس، 5.15 اینچی (همچون Mi 5) است و نسخه دیگر مخصوص دوستداران فبلت و 5.7 اینچی است. هر دو نسخه به تراشه اسنپدراگون 835 مجهزند که گزارش‌های قبلی نیز این موضوع را تایید می‌کند.

    نکته مهمی که در این گزارش بدان اشاره شده است، استفاده از سنسور IMX400 سونی در دوربین Mi 6 است. سونی این سنسور CMOS سه لایه را ماه گذشته معرفی کرد. از این سنسور در گوشی‌های Xperia XZ Premium و XZs استفاده شده است و سونی در بارسلون، روی نرخ فریم بالای 960fps آن مانور زیادی داد.

    پیش از این شایعه شده بود می6 از سنسور IMX386 استفاده خواهد کرد و استفاده از این سنسور هنوز هم منطقی به نظر می‌رسد چراکه کمی بعید است سونی سنسور رده‌بالای خود را از روز اول در اختیار یکی از رقبا قرار دهد. این احتمال نیز وجود دارد که نسخه ساده‌تری از این سنسور (مثلا با نرخ فریم 480fps)، در اختیار شیائومی قرار گیرد.

    این منبع ادعا کرده است نسخه بزرگ‌تر Mi 6 که احتمالا Mi 6 نام دارد، برخلاف آیفون 7 پلاس، دوربین دوگانه خواهد داشت.

    تاریخ معرفی احتمالی شیائومی می 6 روز 16 آوریل است؛ بنابراین تا یک ماه شاهد حدس و گمان‌ها و تصاویر لورفته این دیوایس خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر