اولین گوشی واقعیت افزوده جهان در راه است

عصر کالا- شرکت لنوو در تلاش برای عرضه اولین گوشی کاملا سازگار با فناوری واقعیت افزوده است که بر مبنای پلتفورم گوگل تانگو ساخته خواهد شد.

اولین گوشی واقعیت افزوده جهان در راه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دیلی دات، گوگل تانگو یک پلتفورم واقعیت افزوده است که تعامل کاربران با محیط اطراف را به منظور افزودن اشیای مجازی به آن ممکن می کند. شرکت لنووو قصد دارد این پلاتفورم را به گوشی لنوو فاب 2 پروی خود بیفزاید تا آن را به انتخابی جذاب برای خریداران ممکن کند.

    با این تغییرات کاربران می‌توانند دوربین گوشی هوشمند خود را بر روی محیط اطراف بگیرند و اطلاعات اضافی را در مورد آن دریافت کنند، اشیای سه بعدی مجازی به محیط اضافه کنند یا با آنها تعامل کنند. به عنوان نمونه کاربران می توانند از این طریق مبلمانی که قصد خریدش را دارند به طور مجازی به محیط منزل اضافه کنند تا ببینند آیا این مبلمان با دیگر اجزای خانه هماهنگی و تناسب دارد یا خیر.

    همچنین می توان یک گربه خانگی مجازی را به خانه اضافه کرد تا اعضای خانواده را همراهی کند، البته این گربه تنها از طریق لنز گوشی قابل دسترسی است.

    Lenovo Phab 2 Pro اولین گوشی جهان با چنین قابلیت هایی است که بر خلاف تصور قرار است به قیمت نه چندان بالای 500 دلار روانه بازار شود. البته این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است و انتظار می رود در آینده قابلیت های بیشتری به آن اضافه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر