مروری بر مهمترین اخبار گوشی در هفته سوم اسفند

عصر کالا- اگر در طول هفته فرصت دنبال کردن تمامی اخبار مربوط به گوشی های هوشمند را نداشته اید، با مرور مهمترین اخبار این هفته همراه ما باشید.

مروری بر مهمترین اخبار گوشی در هفته سوم اسفند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل ازهم رسان:

    گوشی U5 آلکاتل رسماً رونمایی شد

    کمپانی آلکاتل در کنگره جهانی موبایل از گوشی هوشمند اندروید دیگری به نام Alcatel U5 رونمایی کرد.
    مشخصات گوشی جدید آلکاتل بدین شرح است: صفحه نمایش 5 اینچی اچ دی با وضوح تصویر 1280 x 720 پیکسل ، پردازنده MediaTel MT6737 ، 1 گیگابایت ، حافظه داخلی 8 گیگابایت، درگاه کارت حافظه SD با پشتیبانی تا 32 گیگابایت ، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، باتری 2200 میلی آمپری و سیستم عامل اندروید نوقا.

    گوشی گلکسی X سامسونگ «نمایشگر تاشو» دارد؟

    سامسونگ اخیراً اقدام به ثبت علامت تجاری جدیدی به نام گلکسی ایکس کرده و پیش بینی می‌شود سامسونگ امسال از این گوشی رونمایی کند. تاکنون جزییاتی در خصوص مشخصات فنی گوشی‌های تاشوی سامسونگ منتشر نشده و اخبار غیر رسمی حاکی است این شرکت پروژه آماده سازی این گوشی‌ها را از چند سال گذشته آغاز کرده است. احتمالاً گوشی جدید گلکسی ایکس در اواخر سال میلادی 2016 رونمایی خواهد شد.

    بدبیاری­­ های جدید برای آیفون

    آخرین گزارش عیب یابی شرکت بلانکو (Blancco) حاکی است میزان خرابی گوشی‌های iOS در سه ماهه پایانی سال گذشته، 62 درصد بوده است. این رقم برای گوشی‌های اندرویدی 47 درصد بوده و این مسئله حاکی از تفاوتی فاحش میان این دو نوع محصول از نظر خرابی است. گوشی آیفون 6 در مقایسه با دیگر مدل‌ها، دارای بیشترین میزان خرابی است و به همین دلیل به عنوان بدترین گوشی آیفون سال 2016 شناخته شده است. میزان خرابی گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در سه ماهه آخر سال 2016 نیز سه درصد بوده است.
    کرش شدن برنامه‌ها، بیش از حد داغ شدن گوشی و مشکلات هدفون از مهم‌ترین مشکلاتی بود که اپل در سال 2016 با آن دست به گریبان بود.
    در مقابل در گوشی‌های اندرویدی به طور دائمی نشانه‌هایی از بهبود در عملکرد مشاهده می‌شد. مثلاً آن‌ها توانستند میزان خرابی خود که در سه ماهه آخر سال 2015 به رقم 85 درصد رسیده بود را به 47 درصد در سال 2016 تقلیل دهند. مشکلات مربوط به دوربین، شارژ باتری و یو اس بی، مشکلات اصلی کاربران اندرویدی بوده است.

    Presso 3310، نسخه ویژه گوشی نوکیا 3310

    پس از معرفی گوشی نوکیا 3310 طی کنگره جهانی موبایل، هفته گذشته Gresso شرکت تولید کننده گوشی‌های خاص، نسخه جدیدی از این گوشی به نام Presso 3310 را رونمایی کرد.
    Presso 3310 نسخه لوکس و ویژه گوشی نوکیا 3310 و مجهز به یک قاب جدید از جنس تیتانیوم در جه 5 (Grade 5 Titanium)، 32 گیگابایت حافظه داخلی و یک دوربین 3 مگاپیکسلی است.
    تنها 3310 دستگاه از این گوشی تولید خواهد شد. و به قیمت 3,000 دلار به فروش خواهد رسید.

    امسال «گوگل پیکسل 2» عرضه خواهد شد

    «ریک اوسترلو» رئیس پیکسل در مصاحبه اخیر خود با اندرویدپیت (AndroidPit) اعلام کرد گوشی پیکسل 2 امسال روانه بازار خواهد شد.گوگل پیکسل 2 یک گوشی رده بالا و نسخه دیگر گوشی پیکسل است.
    گوگل تصمیم دارد نسخه جدید سیستم عامل اندروید خود را در کنفرانس Google I/O Developer رونمایی کند و پیش بینی می‌شود گوشی پیکسل 2 اولین گوشی هوشمندی باشد که از این سیستم عامل استفاده خواهد کرد.

    سونی اکسپریا XZ Premium، بهترین گوشی کنگره جهانی موبایل لقب گرفت

    گوشی جدید سونی اکسپریا XZ Premium برنده جایزه بهترین گوشی کنگره جهانی موبایل امسال شد.
    این گوشی دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر 4K است که با شیشه گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. پردازنده این گوشی از نوع اسنپدراگون 835 است و به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی ، باتری 3230 میلی آمپر به همراه شارژ سریع، سیستم عامل اندروید نوقا و دوربین‌های رده بالا و با کیفیت ارائه می شود.

    گوشی اندرویدی آلکاتل A3 رونمایی شد

    آلکاتل A3 گوشی جدید A3 دارای یک صفحه نمایش 5 اینچی اچ دی با وضوح تصویر 1280 x 720 پیکسل است و پردازش آن را پردازنده MediaTek MT6737 بر عهده دارد.
    رم 1.5 گیگابایت، حافظه داخلی 16 گیگابایت و درگاه کارت حافظه میکرو اس دی برای افزایش حافظه، باتری 2460 میلی آمپری، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات گوشی جدید آلکاتل A3 است.

    دکمه‌های Galaxy S8 قابل تغییر خواهند بود

    تمامی تصاویر و رندرهای منتشر شده خبر حذف دکمه خانه در گوشی گلکسی اس 8 را تأیید می‌کنند و تیزر تبلیغاتی سامسونگ نیز به این مسئله اشاره می‌کند. اما سؤال اصلی این است که آیا این دکمه‌های روی صفحه از ویژگی خاصی برخوردار هستند یا خیر؟ طبق گزارشی جدید این احتمال وجود دارد که دکمه‌های گوشی Galaxy S8 قابل تغییر و به نوعی قابل سفارشی سازی باشند.
    در یکی از تصاویری که هفته گذشته از Galaxy S8 منتشر شد، نشان می داد می‌توان دکمه‌های روی صفحه گوشی‌های Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus را با دو تنظیم‌های مختلف به کار برد. در یکی از الگوها می‌توان دید که دکمه برگشت در طرف چپ قرار دارد اما در الگوی دیگر این دکمه در طرف راست قرار دارد که در گوشی‌های هوشمند سامسونگ دارای دکمه‌های خازنی این حالت رایج است.

    گوشی Samsung Galaxy Xcover 4 رسماً معرفی شد

    پس از انتشار شایعه‌هایی درباره Samsung Galaxy Xcover 4 این گوشی رسماً در آلمان رونمایی شد.
    گوشی جدید Samsung Galaxy Xcover 4 از استاندارد نظامی MIL-STD 810G US پشتیبانی می‌کند و دارای مجوز IP68 برای مقابله با گرد و غبار و آب است. این دستگاه مجهز به یک صفحه نمایش 4.99 اینچی با وضوح تصویر اچ دی 1280 x 720 پیکسل و یک پردازنده چهار هسته‌ای 64 بیتی، دوربین 13 مگاپیکسلی ، باتری 2800 mAh و سیستم عامل اندروید نوقا است.

    شیائومی از گوشی Redmi 4X رونمایی کرد

    کمپانی شیائومی در کنگره جهانی موبایل امسال از گوشی هوشمند جدید دیگری به نام Xiaomi Redmi 4X رونمایی کرد. گوشی جدید شیائومی دارای یک صفحه نمایش 5 اینچی اچ دی با وضوح تصویر 1280 x 720 پیکسل، پردازنده اسنپدراگون 435 کوآلکام، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و سیستم عامل اندروید گوگل است.
    دو نسخه از این گوشی به بازار عرضه خواهد شد که یکی دارای 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است.

    تصاویری از گوشی جدید و ناشناخته بلک بری منتشر شد

    بلک بری هفته گذشته طی کنگره جهانی موبایل از گوشی رده بالای KeyOne رونمایی کرد. این شرکت گوشی ارزان قیمت دیگری را در خط تولید دارد که پیش بینی می‌شود در هفته‌های آینده در بازار اندونزی عرضه شود.
    طبق اخبار غیر رسمی این گوشی دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر 720 پیکسل به همراه پردازنده اسنپدراگون 425 است. گفته می‌شود این گوشی دارای 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3000 میلی آمپر بر ساعت است. هیچ اشاره‌ای به عرضه این محصول در خارج از اندونزی نشده است.

    نسخه 1700 دلاری گوشی نوکیا 3310 رونمایی شد

    شرکت روسی Caviar که به ساخت نسخه لوکس از دستگاه‌های موبایل معروف است، این رویه را در مورد گوشی نوکیا 3310 نیز به کار برده و گوشی لوکس جدید Caviar Nokia 3310 Supremo Putin را با قابی از طلا و تیتانیوم و به قیمت 1700 دلار رونمایی کرده است.
    شرکت Caviar هیچ تغییری در داخل این گوشی انجام نداده است. بنابراین این گوشی همان نسخه تا حدودی به روزرسانی شده گوشی نوکیای کلاسیک است.

    عرضه گلکسی اس 8 با 12 میلیون دستگاه آغاز خواهد شد

    سامسونگ در حال آماده سازی 12 میلیون دستگاه برای فروش اولیه است و این مسئله نشان می‌دهد کمپانی مذکور فروش بالایی را برای گوشی‌های گلکسی اس 8 پیش بینی کرده است.
    به گزارش هم رسان، طبق گزارش‌ها، سامسونگ تا اواسط فروردین ماه 4.7 میلیون دستگاه و در اردیبهشت ماه 7.8 میلیون دستگاه را تولید خواهد کرد. در این گزارش هیچ اشاره‌ای به درصد اختصاص یافته از این تولیدات برای هر یک از گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نشده است.

    جدیدترین تصاویر منتشر شده از گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

    در اخبار ماه‌های اخیر گفته شد سامسونگ در نظر دارد پرچم‌دار جدید خود را در دو مدل عرضه کند. حالا پیش بینی می‌شود این کمپانی نهم فروردین ماه دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را معرفی نماید.
    در جدیدترین تصویری که از این گوشی منتشر شده هر دو مدل این گوشی را در کنار یکدیگر مشاهده می‌کنیم. با توجه به گزارش‌هایی که تاکنون در خصوص این گوشی منتشر شده، به نظر می‌رسد ابعاد صفحه نمایش تنها تفاوت مهم بین این دو مدل است.
    صفحه نمایش هر دستگاهی که بیش از 6 اینچ باشد یک فبلت به شمار می‌رود اما با توجه به صفحه نمایش بزرگ گلکسی اس 8 در مقایسه با ابعاد آن به نظر می‌رسد مدل بزرگ‌تر این محصول نیز به راحتی در دست قرار می‌گیرد. برای مشاهده دیگر عکس ها اینجا را کلیک کنید.

    نوکیا امسال پرچم‌دارانی با اسنپدراگون 835 عرضه می‌کند

    طبق گزارش‌های جدید نوکیا قصد دارد امسال از دو گوشی پرچم‌دار جدید رونمایی کند که مجهز به آخرین پردازنده شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 835 و یک سیستم دوربین دوگانه در پشت آن خواهد بود.
    گزارش‌های منتشر شده از چین حاکی است گوشی‌های پرچم‌دار نوکیا امسال توزیع خواهند شد. در صورت درست بودن این گزارش‌ها به نظر می‌رسد این گوشی‌ها در موقعیت هم ‌سطحی با بیشتر پرچم داران امسال قرار خواهند داشت . در حال حاضر مشخص نیست HMD Global در چه تاریخی قصد رونمایی از این پرچم‌داران را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر