آخرین آمار ترابردپذیری اپراتور دوم اعلام شد

عصر کالا- ایرانسل اعلام کرده که با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیاتی شدن اجرای طرح ملی ترابردپذیری تلفن همراه با بیشترین میزان استقبال از سوی مشترکان رو به رو بوده است.

آخرین آمار ترابردپذیری اپراتور دوم اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، موفقیت اپراتورها در اجرای طرح ملی ترابردپذیری تلفن همراه (MNP) را می‌توان در سه شاخص «میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابرد پذیری»، «همکاری در اجرای مناسب طرح ترابردپذیری» و «رضایتمندی مشترکان از روند ترابردپذیری» می‌توان مورد بررسی قرار داد.

    میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابردپذیری

    بر اساس آمار ارائه شده توسط شرکت پایا (مجری فنی طرح ملی ترابردپذیری)، تا ساعت 24 روز جمعه 26 خردادماه 1396 تعداد درخواست‌های ترابرد به ایرانسل 105 هزار و 974 نفر  بوده است.

    همکاری  در اجرای  مناسب طرح ترابردپذیری

    همچنین درصد همکاری ایرانسل در اجرای صحیح طرح ملی ترابردپذیری برای تغییر اپراتور از ایرانسل به سایر اپراتورها برابر با 8/86 درصد اعلام شده است.

    رضایتمندی مشترکان از عملکرد اپراتورها

    سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای دریافت نظرات مشترکانی که متقاضی ترابرد بوده‌اند سامانه‌ای جهت انجام نظرسنجی از مشترکان به نشانی bpms.cra.ir/nazar-mnp راه‌اندازی کرده است و طبق نموداری که از بخش «مشاهده نتایج» این سامانه استخراج‌شده، میزان رضایت مشترکین از  عملکرد اپراتورهای ایرانسل در روند ترابردپذیری نشان داده شده است. و بر اساس نمودار ارائه‌شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 70/77 درصد از شرکت کنندگان، عملکرد ایرانسل را متوسط و خوب ارزیابی کرده‌اند. 

    در نهایت، بر اساس مستندات ارائه شده، در صورت همکاری اپراتورها در جهت تسهیل اجرای طرح ملی ترابردپذیری و باز گذاشتن فضای انتخاب برای تغییر اپراتور و عدم ایجاد مشکل در مسیر ترابرد مشترکان، آمار نهایی شماره‌های ترابردشده ‌که می‌خواهند از این طرح ملی بهره بگیرند، بیشتر می‌شود و برنده نهایی طرح ملی ترابردپذیری مشترکانی خواهند بود که آزادانه بتوانند اپراتور خود را انتخاب کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر