ال‌جی دیسپلی پنل OLED‌ ال‌جی V۳۰ و چند گوشی دیگر را تولید می‌کند

عصر کالا- ال‌جی دیسپلی به زودی سرعت بیشتری به روند تولید ششمین نسل از پنل‌های OLED خود خواهد داد. این اتفاق موجب خوشحالی ال‌جی الکترونیکس و شیائومی شده است.

ال‌جی دیسپلی پنل OLED‌ ال‌جی V۳۰ و چند گوشی دیگر را تولید می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از آی‌تی رسان،غول کره‌ای قصد دارد به زودی گوشی هوشمند V30 را تولید کند. این گوشی هوشمند احتمالا همچون محصولات سری گلکسی اس سامسونگ، از نمایشگری خمیده بهره می‌برد. برخی شایعات می‌گویند که ال‌جی قصد دارد در V30، نمایشگر دوم را کنار بگذارد. در صورت صحت این شایعات، به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش همیشه روشن، جایگزین مناسبی برای این ویژگی خواهد بود.

    کمپانی چینی شیائومی نیز در گوشی می نوت 2 از یک نمایشگر OLED خمیده تولید شده توسط ال‌جی دیسپلی استفاده کرده است و قصد دارد برای گوشی بعدی خود نیز از یک پنل OLED دیگر که توسط ال‌جی ساخته شده باشد استفاده کند. علاوه بر شیائومی، سایر کمپانی‌ها نیز علاقه زیادی به استفاده از پنل‌های OLED این کمپانی کره‌ای پیدا کرده‌اند. گوگل به تنهایی بالغ بر 880 میلیون دلار به ال‌جی دیسپلی کمک کرده است تا تولید پنل‌های OLED خود را افزایش دهد. بدین ترتیب در نسل بعدی گوشی‌های پیکسل شاهد استفاده از نمایشگر OLED‌ خواهیم بود. این غول صنعت صفحه‌نمایش تمایل بسیاری به همکاری با اپل دارد. در همین راستا شایعاتی مبنی بر مهاجرت اپل به نمایشگرهای OLED‌ در دهمین سالگرد تولید آیفون به گوش می‌رسد.

    در حال حاضر، ال‌جی دیسپلی در هر ماه حدود 22000 پنل OLED تولید می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد که حتی راه‌اندازی خطوط تولید جدید هم که موجب افزایش ظرفیت تولید پنل‌های نسل ششم می‌شوند، کافی نبوده و ظرفیت تولید این مجموعه نهایتا به 37000 پنل در ماه می‌رسد. ال‌جی با این وضعیت اصلا توان پاسخگویی به نیازهای اپل را ندارد، چرا که به محض معرفی آیفون جدید، صدها هزار پیش‌سفارش برای آن ثبت می‌شود.

    تیم کوک در تامین اجزا از کمپانی‌های مختلف تبحر خاصی دارد. به همین دلیل قراردادی نیز بین اپل و سامسونگ دیسپلی برای تامین نمایشگر‌های مورد نیاز اپل منعقد شده است. فراموش نکنید که سامسونگ دیسپلی به تنهایی تقریبا تمامی پنل‌های OLED‌ گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را تامین می‌کند. این مجموعه در سه ماهه نخست سال 2016 بیش از 97.7 درصد پنل‌های OLED‌ مورد نیاز گوشی‌های هوشمند سراسر دنیا را تامین کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر