گوشی‌هایی که یک ثانیه‌ای شارژ می‌شوند

عصر کالا- محققان موفق به ساخت ابَرخازن‌هایی شده‌اند که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود و چند برابر باتری‌های امروزی، انرژی را در خود ذخیره می‌کند.

گوشی‌هایی که یک ثانیه‌ای شارژ می‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از فارس، محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی (UCF) روش جدیدی ارائه کرده‌اند که به کمک آن می‌توان ابرخازن‌های انعطاف‌پذیر را به گونه‌ای طراحی کرد که نسبت به مدل‌های کنونی حجم بیشتری از انرژی را در خود جا دهند.

    این طور که گفته می‌شود، خازن‌های پرقدرت جدید که به راحتی خم می‌شوند تنها ظرف چند ثانیه ظرفیت خود را تکمیل می‌کنند و در آخرین‌ بررسی‌ها، مشخص شده است که اگر این فناوری روی باتری گوشی‌های هوشمند جدید مورد استفاده قرار گیرد، تا 30 هزار بار می‌توان آن را شارژ کرد.

    «نیتین چوداری» مدیر این تحقیقات گفت: «اگر قرار باشد باتری‌های امروزی با ابرخازن‌های جدید تعویض شوند، شما می‌توانید گوشی هوشمند خود را در کمتر از چند ثانیه به طور کامل شارژ کنید و البته، به مدت بیش از یک هفته به شارژ مجدد نیاز نخواهید داشت».

    دانشگاه UCF برای ساخت این ابَرخازن‌ها با مرکز فناوری NanoScience همکاری‌هایی را انجام داد و در پایان این محصول به صورت انعطاف‌پذیر با قابلیت نصب در انواع مختلف دستگاه‌های موبایلی عرضه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر