تولید گوشی‌ با نمایشگرهایی از جنس الماس!

عصر کالا- تمام تولید کنندگان و خریداران تلفن‌های همراه به فکر افزایش مقاومت صفحه نمایش محصولاتشان در برابر ضربه هستند. خریداران با استفاده از محافظ صفحه نمایش و تولید کنندگان با بکار بردن صفحه نمایش‌های مقاوم‌تر، سعی در رسیدن به این هدف دارند.

تولید گوشی‌ با نمایشگرهایی از جنس الماس!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تمام تولید کنندگان و خریداران تلفن‌های همراه به فکر افزایش مقاومت صفحه نمایش محصولاتشان در برابر ضربه هستند. خریداران با استفاده از محافظ صفحه نمایش و تولید کنندگان با بکار بردن صفحه نمایش‌های مقاوم‌تر سعی در رسیدن به این هدف دارند.

    حال خبر‌ی از صفحه نمایش‌هایی با روکش شیشه الماسی در فضای مجازی منتشر شده که قرار است خیال ما را از شکستن نمایشگر  گوشی‌هایمان راحت کند.

    این روکش‌ها قرار است تا آخر امسال بر روی محصولات بعضی کمپانی‌ها قرار بگیرند که طبیعتا قیمت بیشتری نسبت به نمایشگر‌های عادی برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

    در گذشته اپل نیز قصد داشت از کریستال یاقوت کبود که بعد از الماس سخت‌ترین ماده موجود در جهان است، در آی‌فون 6 استفاده کند.

    حال محققان با توجه به سختی و خواص بیشتر الماس تصمیم به استفاده از آن برای حفاظت نمایشگر موبایل‌ها گرفته‌اند.

    آدام کان مدیر عامل شرکت صنایع نیمه رسانای آکان که سازنده الماس‌های صنعتی برای تحهیزات الکترونیکی است می‌گوید، شیشه‌های الماسی، سختی و محافظت بیشتری دارند و از تمام صفحه نمایش‌هایی که تا کنون ساخته شده‌اند، شفاف‌تر خواهند بود.

    با توجه به تولید محدود نمایشگر‌های شیشه الماسی mirage، این محصولات تنها به یک شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند و یک شرکت سازنده گجت‌های پوشیدنی اختصاص یافته است.

    شرکت آکان برای رقابتی ماندن محصولش مجبور به تولید کم آن‌ها است و این‌ گونه این مزیت برای خریداران یک آپشن مهم محسوب می‌شود.

    در حال حاضر این کمپانی بین 10 تا 30 میلیون شیشه الماسی برای اسمارت فون‌ها و کمتر از یک میلیون شیشه نیز برای گجت‌های پوشیدنی تولید می‌کند که با توجه به این حجم تولیدی، امکان استفاده از آن برای کمپانی‌های بزرگ وجود ندارد.

    باید توجه کرد که این تکنولوژی قیمت بالایی دارد و از آن‌ها در محصولات پایین رده و میان رده نمی‌توان استفاده کرد، به‌طوری که‌ حتی HTC U ultra که از شیشه یاقوتی در آن استفاده شده، قیمتی 920 دلاری دارد.

    این تکنولوژی برای افرادی که مدام صفحه نمایش گوشی‌هایشان را می‌شکانند، ضروری است و پرداخت این هزینه اضافی برایشان به‌صرفه خواهد بود.

    استفاده از شیشه الماسی همراه با لایه محافظ گوریلا گلس، استقامتی بین 6 تا 10 برابری از صفحه نمایش شما خواهد داشت.

    کمپانی بزرگ آکان با صحبت‌هایی که با تولید کنندگان بزرگ داشته، امید به ساخت انبوه و طبیعتا با قیمت کمتر محصول خود دارد تا به سرنوشتی همانند شرکت تامین کننده شیشه یاقوت برای اپل دچار نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر