با بررسی یک موسسه تحقیقاتی؛

برترین فروشنده های گوشی موبایل در جهان معرفی شدند

عصر کالا- شرکت چینی هواوی سازنده انواع گوشی های هوشمند در جهان توانست با کنار زدن اپل به دومین فروشنده برتر تلفن همراه مبدل شود. در این میان سامسونگ هنوز رتبه اول را در اختیار دارد.

برترین فروشنده های گوشی موبایل در جهان معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اگر چه اپل در ماه های اخیر شرایط مالی خوبی داشته است، اما این شرکت جایگاه خود را به عنوان دومین تولیدکننده برتر گوشی در دنیا از دست داده است.

    بررسی های موسسه های تحقیقاتی آی دی سی Counterpoint Research، IHS Markit  و Canalysنشان می دهد در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن هواوی بیش از اپل گوشی فروخته است.

    بر طبق داده های آی دی سی، هواوی حدود 54.2 میلیون گوشی را در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن روانه بازار کرده که نشانگر رشد 40.9 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

    در همین حال، اپل حدود 41.3 میلیون واحد گوشی را طی این مدت به بازار فرستاده که به معنای رشد صرفا 0.7 درصدی است. برآوردهای اولیه حاکی از آن بود که اپل 41.9 میلیون واحد گوشی را در مدت یادشده به فروش برساند.

    در نتیجه هواوی 15.8 درصد و اپل 12.1 درصد از بازار را به خود اختصاص داده اند.

    علت موفقیت هواوی عرضه گوشی های قدرتمند و جذاب پرچمدار به بازار است که از جمله آنها می توان به P20 Pro با سه دوربین اشاره کرد. فروش گوشی های هواوی به خصوص در قاره های آسیا و اروپا رشد چشمگیری داشته است. از جمله پرطرفدارترین گوشی های تولیدی هواوی می توان به محصولات سری هانر اشاره کرد که طی مدت بررسی حدود 4 میلیون واحد از آنها در خارج از چین به فروش رفته است.

    در این میان سامسونگ با عرضه 71.5 میلیون واحد گوشی توانسته 20.9 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد. البته سهم این شرکت از بازار یادشده حدود 10.4 درصد کاهش نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر