Samsung Galaxy S۸ نهایی دارای این ویژگی هاست

عصر کالا- از زمانی که اولین گلکسی نوت ۷ منفجر شد اتفاقات زیادی برای سامسونگ افتاده است. معرفی گلکسی S۸-ای که ایمن و قابل خرید باشد، فرصت خوبی برای این شرکت کره‌ای است تا کسب و کار تلفن‌های هوشمند خود را به روال سابق برگرداند.

Samsung Galaxy S۸ نهایی دارای این ویژگی هاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از گویاآی‌تی،اگرچه درآمد سامسونگ به لطف دستگاه‌های ارزان شرکت و S7 و S7 Edge روند صعودی خوبی دارد، ولی شرکت باز هم به خاطر پس گرفتن نوت 7 و توقف کامل خط تولید این دستگاه حدود 5 میلیارد دلار زیان می‌بیند. این در حالی است که سامسونگ با پرونده‌های حقوقی زیادی روبروست و برخی دستگاه‌های دیگر این شرکت هم دچار انفجار و سوختگی شده‌اند.

    سامسونگ می‌تواند نسل بعدی پرچمدار خود یعنی گلکسی S8 را با استفاده از یک فناوری استثنایی یا با قیمتی کمتر از حد معمول به عنوان فرصتی برای ترغیب خریداران محتاط در نظر بگیرد. و البته برخلاف نوت 7، هیچ گزارشی مبنی بر آتش گرفتن یا انفجار گلکسی S7 یا S7 Edge منتشر نشده، بنابراین حداقل این خط تولید هنوز سالم باقی مانده است.

    (تا این جا می‌دانیم که گلکسی S8 از یک فرآیند آزمایشی هشت مرحله‌ای استفاده خواهد کرد و فضای بیشتری درون باتری باقی می‌گذارد، اگرچه این قضیه دلیل آتش گرفتن نوت 7 نبوده است.)

    سامسونگ توانایی ساخت یک موبایل واقعا عالی را دارد. چون روی هم رفته، بسیاری از کاربران مثل من در ابتدا نوت 7 را به عنوان یکی از شگفت انگیزترین موبایل‌هایی که سامسونگ تا به حال ساخته تحسین می‌کردند. اما سوال این جاست که آیا گلکسی S8 آن قدر مزیت دارد که بتواند خریداران را بعد از افتضاح نوت 7 دوباره به زیر چتر خود برگرداند؟ و آیا سامسونگ می‌تواند اعتماد خریداران را مجدداً جلب کند؟

    گلکسی S8 احتمالاً در تاریخ 9 فروردین 96 (این دستگاه امسال مطابق معمول در کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی نخواهد شد) عرضه می‌شود، و شایعات روز به روز جذاب‌تر و داغ‌تر می‌گردند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین موارد آن را برای شما می‌آوریم.


    گلکسی S8 به خاطر قضیه‌ی نوت 7 در اوایل اسفند معرفی نمی‌شود

    تا چند وقت قبل عده‌ای معتقد بودند که سامسونگ موبایل گلکسی S8 را امسال زودتر از موعد هر ساله‌ی خود که اسفند ماه و در کنگره‌ی جهانی موبایل بود معرفی می‌کند. اما سامسونگ تایید کرد که گلکسی S8 در این رویداد معرفی نخواهد شد.

    یکی از سخنگویان شرکت در بیانیه‌ای اذعان کرد: «سامسونگ تایید می‌کند که این شرکت امسال از پرچمدار بعدی خود در کنگره‌ی جهانی موبایل پرده برداری نخواهد کرد.»

    این مسئله خیلی عجیب نیست. سامسونگ در پی کشف علت ریشه‌ای آتش گرفتن دستگاه‌های نوت 7 بوده، و یک پروتکل آزمایشی هشت مرحله‌ای هم بر روی باتری‌های گلکسی S8 اجرا کرده است. البته این تاخیر قبلاً هم یک بار دیگر رخ داده بود. سامسونگ گلکسی S4 را هم چند هفته بعد از کنگره‌ی جهانی موبایل 2013 در رویدادی جداگانه در نیویورک معرفی کرد.

    احتمال انتشار یک تیزر ویدیویی در روز 8 اسفند توسط سامسونگ

    سامسونگ با دست خالی به کنگره‌ی جهانی موبایل نمی‌رود. این شرکت قصد معرفی محصولی را دارد که گفته می‌شود همان گلکسی تب S3 باشد. شایعات همچنین از ویدیوی تبلیغاتی رسمی‌ای خبر می‌دهند که در مورد گلکسی S8 خواهد بود. گمانه زنی‌ها روز 8 اسفند را نشانه گرفته‌اند.

    احتمال معرفی گلکسی S8 در 9 فروردین (و عرضه به بازار تا انتهای همان ماه)

    جدیدترین شایعه‌ی منتشر شده اعلام می‌کند که گلکسی S8 در روز 9 فروردین در رویدادی در نیویورک معرفی می‌شود. شایعه‌ی دیگری تاریخ فروش را 25 فروردین مشخص کرده است…اما بر اساس یک شایعه‌ی دیگر این موبایل در تاریخ 29 فروردین برای فروش آماده خواهد شد. آخرین باری که سامسونگ یک رویداد جداگانه برای تلفن‌های گلکسی S خود برگزار کرده (رویدادی که معمولاً Unpacked نام دارد)، در تالار Radio City Music نیویورک بوده است.


    شاید تامین کننده‌ی باتری گلکسی S8 تغییر کرده باشد

    احتمال این که سامسونگ نخواهد با دو شرکتی که وظیفه‌ی تولید باتری‌های انفجاری گلکسی نوت 7 را را داشته‌اند همکاری کند زیاد است. این حرکت می‌تواند نشانی برای گذر از ناکامی مربوط به نوت 7 باشد.

    نمایشگر تمام صفحه

    بر اساس یکی از گزارشات منتشر شده از کره‌ی جنوبی احتمالاً 85 تا 90 درصد از چهره‌ی گلکسی S8 نمایشگر خواهد بود. این شایعه توسط گزارش دیگری که به تمام صفحه بودن بخش جلویی دستگاه اشاره می‌کند پشتیبانی شده است، و حتی در یک شایعه امکان حذف کامل دکمه‌ی هوم و انتقال حسگر نوری به زیر نمایشگر مطرح شده است.

    شرکت Synaptics که یکی از همکاران سامسونگ است به تازگی اسکنر اثر انگشت نوری خود را منتشر کرده و خلاء فنی موجود را پر می‌کند. بنابراین احتمال این که هر دو شایعه‌ی مذکور حقیقت داشته باشد وجود دارد.

    یکی از شایعات می‌گوید سامسونگ می‌خواهد در S8 از یک نمایشگر 5.8 اینچی و در S8 Edge از یک نمایشگر 6.2 اینچی استفاده کند که هر دو از نمایشگر 5.7 اینچی نوت 7 بزرگتر می‌باشند.

    در این صورت این اولین باری نیست که یک موبایل بدون حاشیه به بازار عرضه می‌شود. شیائومی پیش از این با تلفن هوشمند Mi Mix سرامیکی خود برای ارائه‌ی چنین تلفنی اقدام کرده بود.

    امکان حذف جک هدست در گلکسی S8

    زمانی که گلکسی نوت 7 معرفی شد، سامسونگ اعلام کرد که به جک هدست دستگاه افتخار می‌کند. اگر جدیدترین شایعات صحت داشته باشد این اذعان زیر پا گذاشته شده است. به گفته‌ی SamMobile جک صوتی مربوط به هدفون‌های سیمی به سرنوشت درگاه جک 3.5 میلی متری آیفون دچار خواهد شد.

    به این ترتیب کاربران از این به بعد باید از هدست‌های بلوتوث بیسیم یا هدست‌هایی که به درگاه USB-C دستگاه وصل می‌شوند استفاده کنند (چه به صورت مستقیم و چه به واسطه‌ی آداپتور).


    ولی شاید هم سامسونگ جک هدست را نگه دارد

    این شایعه‌ی جدیدتر از تصویر افشا شده‌ای که گفته می‌شود مربوط به گلکسی S8 می‌باشد برداشت شده است. بدنه‌ی دستگاه در این تصویر همان دکمه‌های قدیمی را دارد، و درگاهی دقیقاً به اندازه‌ی جک 3.5 میلی متری هدست هم در آن دیده می‌شود.

    تفکیک پذیری فوق بالای 4K

    علاوه بر این انتظار می‌رود که سامسونگ در موبایل بعدی خود تفکیک پذیری فعلی S7 (2560×1440) را افزایش داده و آن را به تفکیک پذیری 4K یعنی 3840x2160 برساند.

    سونی پارسال با معرفی Xperia X Performance به پنل UHD دست یافت. در آن زمان فکر می‌کردم که داشتن چنین حجمی از پیکسل کار بیهوده‌ای است، اما با گسترش روز افزون هدست‌های VR و پرطرفدار شدن آن‌ها، حداقل یک مورد برای استفاده از این همه پیکسل وجود دارد. مقداری که ممکن است حتی از تلویزیون شما هم بیشتر باشد.

    یا شاید نه

    شایعه‌ای متناقض می‌گوید این اتفاق نخواهد افتاد و در این موبایل هم مانند گلکسی S7 شاهد تفکیک پذیری 2K خواهیم بود، اما این نمایشگر از نسخه‌ی جدیدی از مواد نمایشگر AMOED ساخته می‌شود. در نتیجه همچنان انتظار می‌رود که کیفیت صفحه نمایش بهبود یابد.

    گلکسی S8 و Edge ممکن است با یکدیگر ادغام شوند

    بر اساس یک شایعه‌ی دیگر، امکان دارد گلکسی S8 لبه‌های خمیده‌ای مشابه S7 Edge داشته باشد. ولی این مسئله به معنای این نیست که سامسونگ فقط یک موبایل به فروش می‌رساند. مطابق سنت اخیر، گلکسی S8 هم می‌تواند دو اندازه‌ی متفاوت داشته باشد.

    دو دوربین در پشت و سلفی‌های بهتر

    یک گزارش از کره به دو دوربین پشت، درست مثل آیفون 7 پلاس، LG V20 و هوآوی P9 اشاره می‌کند.

    دوربین جلوی بعدی سامسونگ هم احتمالاً از قابلیت فوکوس خودکاری بهره خواهد برد که با فوکوس خودکار موجود در دوربین اصلی تفاوت دارد. نگران بخش بیرون زده‌ی دوربین هم نباشید. چون در این گزارش گفته شده این بخش همچنان به همان صورت باقی می‌ماند.

    نمایشگر حساس به فشار

    بله، بله، این شایعه قبل از معرفی گلکسی S7 هم وجود داشت و گفته می‌شد به کمک آن با فشار دادن صفحه می‌توانید به پنجره‌ی زیرمنوها دسترسی داشته باشید (مثل 3D Touch موجود در آیفون). این اتفاق هیچ وقت نیفتاد، اما به گزارش یکی از منابع کره‌ای شاید این بار چنین اتفاقی بیفتد.


    امکان وجود یک دستیار هوش مصنوعی به نام Bixby

    یک شایعه با اشاره به خرید یک استارت آپ مرتبط با هوش مصنوعی به نام Viv (که تصادفاً سیری اپل را هم می‌چرخاند)، ثبت پتنت برای دستیار دیجیتالی موسوم به Bixby را علامت خوبی برای نشان دادن مقصود سامسونگ در این زمینه می‌داند.

    این اطلاعات به شکل جالبی با این شایعه که گلکسی S8 دارای یک دستیار دیجیتال جدید هم خواهد بود همخوانی دارد، و حتی ممکن است دکمه‌ی خاصی برای آن تعبیه شده باشد. در جدیدترین شایعه هم اشاره شده که نام تجاری Bixby Vision در پشت دستگاه قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر