بررسی DeX؛ انقلاب سامسونگی در مسیر PC ها!

عصر کالا- حتما به یا دارید که سامسونگ در روز رونمایی Galaxy S۸ و S۸+ از یک داک هیجان انگیز با نام DeX رونمایی کرد. این داک خیلی ساده گوشی تلفن شما را به یک رایانه شخصی تبدیل می کند! در این مطلب سعی کردیم یک بررسی کامل بر روی این محصول ابداعی و قابل اعتنای سامسونگ داشته باشیم.

بررسی DeX؛ انقلاب سامسونگی در مسیر PC ها!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از نت نوشت، حتما به یا دارید که سامسونگ در روز رونمایی Galaxy S8 و S8+ از یک داک هیجان انگیز با نام DeX رونمایی کرد. این داک خیلی ساده گوشی تلفن شما را به یک رایانه شخصی تبدیل می کند! در این مطلب سعی کردیم یک بررسی کامل بر روی این محصول ابداعی و قابل اعتنای سامسونگ داشته باشیم، با نت نوشت همراه باشید.

    قیمت SAMSUNG DEX و زمان در دسترس بودن
    سامسونگ وعده داده که از اول اردیبهشت که قرار است S8 در بازار در دسترس کاربران باشد، DeX هم قابل تهبه باشد، این تازه وارد قرار است به قیمت 149٫99 دلار به فروش برسد، در انتها خواهیم دید که این جا موبایلی نوآورانه به مبلغ حدودی 500 هزار تومان می ارزد یا خیر!

    Samsung DeX یک ابزار جانبی هیجان انگیز از سوی سامسونگ است که می تواند گلکسی S8 یا S8+ شما را به آسانی به یک کامپیوتر رومیزی کاربردی بدل کند! S8 به آسانی با پورت USB Type-C به این دستگاه متصل می شود و در مقابل یک خروجی تصاویر HDMI برای مانیتور و دو پورت ورودی USB برای موس یا کیبورد و یا هر تجهیز دیگری روی این اک وجود دارد. خروجی تصاویر این داک Full HD بوده و هنوز 4K بودن آن تایید نشده است.

    پس از اتصال DeX به مانیتور کمی طول می کشد تا رابط کاربری این سیستم روی صفحه نمایش نقش ببندد، در این حین صفحه نمایش S8 کاملا مشکی می شود و کاربر توانای استفاده از تلفن همراه را ندارد. از اینجا به بعد تمامی کارها را باید با Mouse و Keyboard انجام دهید.

    طبق شواهد موجود رابط کاربری قابل استفاده در DeX بسیار شبیه به Windows 10, Chrome OS یا Remix OS است. منوی استارت، نوار اعلان ها و صفحه پس زمینه، همگی در این رابط کاربری ساده به چشم می خورند.

    تمامی اپ های نصب شده شما از طریق منوی استارت که در کنار صفحه سمت چپ قرار دارد قابل دسترس است و هر کدام را که بیشتر نیاز دارید می توانید در قسمت پایینی نوار اعلان ها پین کنید. سامسونگ به صورت کاملا محسوسی از قابلیت multi-window تعبیه شده در اندروید 7 در محیط اجرایی اپ ها استفاده کرده و این ویزگی محیطی مشابه ویندوز را برای شما یادآور خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر برنامه ای multi-window را ساپورت نکند، لاجرم در ابعادی شبیه به تلفن همراه در صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

    برنامه هایی که multi-window را ساپورت می کنند، به آسانی در ابعادی بزرگتر قابل دیدن هستند، شما می توانید با کشیدن کناره های هر پنجره (درست مشابه ویندوز) صفحه را بزرگتر و یا کوچکتر کنید! یک برنامه هم تنها در یک پنجره اجرا می شود و نه بیشتر.

    نکته دیگر اینکه مرورگر سامسونگ تمامی وبسایت ها را در این حالت با مود Desktop به نمایش در می اورد!

    در رابطه با کیبورد، جالب است بدایند که مثل ویندوز Alt-Tab امکان سوئیچ بین برنامه ها را به شما خواهد داد. خیلی ساده از این پس اعلان های شما در صفحه دسکتاپ به نمایش در می آید و می توانید به پیام های Whatsapp در مانیتور پاسخ دهید، با هدست های Bluetooth هم می توانید به تماس های صوتی پاسخ دهید.

    مسلما کارایی این سیستم در عمل در حد یک PC قدرتمند نیست و تنها توانایی انجام کارهای روزمره با سرعت مناسب را دارا می باشد. پردازنده 8 هسته ای Galaxy S8 توانایی اجرای یکی دو برنامه و چندین صفحه وب را در ان واحد دارد! بابیت این جریان خاطر جمع باشید!

    محدودیت ها DEX
    پیش از این مایکروسافت سیستمی تحت عنوان Continuum را معرفی کرده بود که به گوشی های تلفن همراه قابلیت استفاده به صورت PC را در اتصال به مانیتور می داد. سیستم معرفی شده توسط مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز بهره می برد و خب این خودش یک مزیت بالقوه به حساب می آید، اما سامسونگ هم با کوشش تمام تمام قابلیت های سیستم ویندوزی را در خود جای داده و چیزی کم ندارد.

    یک تجربه خوب با DEX
    این ابزار در نوع خودش قابل ستایش است، می تواند شما را از یک PC در شرایط مختلف بی نیاز کند، اما بدون شک نباید بیش از اندازه روی آن حساب باز کنید، این سیستم همانطور که از ابعادش بر می آید محدویت سرعت و توانایی را در مقایسه با سیستم های ویندوزی و PC ها دارد!

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر