بدترین سال فروش گوشی موبایل در جهان!

عصر کالا- موسسه آماری و تحقیقاتی گارتنر به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرده است که سال جاری میلادی تاکنون بدترین سال از لحاظ فروش گوشی‌های موبایل بوده است.

بدترین سال فروش گوشی موبایل در جهان!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، پیش‌تر نیز بسیاری از محققان و پژوهشگران در مؤسسات آماری و تحقیقاتی برآورد و اعلام کرده بودند که فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون اشباع بازار موبایل، کاهش قابل توجه در تکنولوژی‌های جدید و منحصر به فرد، جنگ تجاری میان چین و آمریکا، اعلام تحریم و محدودیت فعالیت و فروش محصولات شرکت‌های چینی همچون هواوی و در نهایت بحران‌های اقتصادی در بسیاری از کشورها که توان مالی خریداران و کاربران محصولات تکنولوژی را کاهش می‌دهد، ریزش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

    حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران بازارهای جهانی فعال در مؤسسه گارتنر نشان می‌دهد که آمار فروش گوشی‌های موبایل از آغاز سال 2019 میلادی تاکنون وضعیت خوبی نداشته و با اینکه هنوز آماری از میزان فروش شرکت‌های مختلف در سه ماهه سوم سال منتشر و ارائه نشده است، اما به نظر می رسد که روند رو به رشدی نداشته باشد و وضعیت به همین شکل باقی بماند.

    این کارشناسان با تحلیل و بررسی وضعیت و میزان فروش برندهای مختلف، برآورد و اعلام کرده‌اند که گوشی‌های موبایل در شش ماهه دوم سال 2019 میلادی نیز فروش قابل توجه و روند رو به رشدی را تجربه نخواهند کرد و بدین ترتیب تصویر و آینده روشنی در انتظار آنها نخواهد بود.

    بر اساس گزارش وب سایت FierceElectronics، این موسسه همچنین در گزارش خود پیش‌بینی کرده است که فروش گوشی‌های موبایل تا پایان سال جاری میلادی شاهد یک کاهش 3.2 درصدی در مقایسه با سال گذشته خواهد بود که بدین ترتیب سال 2019 را بدترین سال از لحاظ میزان فروش گوشی های موبایل در جهان نامگذاری می کند.

    در این گزارش پیش‌بینی گارتنر از میزان فروش امسال و سال قبل نیز ذکر شده است که در مجموع فروش 1.74 میلیارد دستگاه موبایل ( اعم از گوشی هوشمند و معمولی) برای سال جاری تخمین زده شده است که این رقم در برابر 1.8 میلیارد دستگاه فروخته شده در سال گذشته افت و کاهش بی‌سابقه‌ای یافته است. این در حالیست که سال 2018 نیز آمار فروش گوشی های موبایل به شدت کاهش یافته بود و این بدان معناست که سال 2019 از آن هم عملکرد بدتری داشته و میزان فروش نامناسبی را به نام خود ثبت کرده است.

    البته برخی از کارشناسان و تحلیلگران از احتمال بازگشت تدریجی روند فروش موبایل در بازارهای جهانی به سمت و سوی مثبت و صعودی سخن گفته اند که دلیل آن توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G است. انتظار می رود بازارهای فروش موبایل به لطف این تکنولوژی شاهد تغییر و تحولات مثبت و جدیدی باشند و از روند نزولی کنونی خود خارج شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر