مقایسه قد و قواره جی ۳ ال‌جی با گلکسی اس ۵، اچ تی سی وان M۸ و اکسپریا Z۲

عصر کالا- سال گذشته ال‌جی با معرفی جی ۲ به نوعی پرچمدار پیشگام از نظر نسبت اندازه صفحه نمایش به بدنه که تقریبا ۷۶ درصد بود، شناخته شد. قبل از جی ۲، گوشی اکسپریا ZL سونی با صفحه نمایش ۵ اینچی خود و با نسبت اندازه صفحه به بدنه ۷۵.۸۴ درصد رتبه اول را داشت.

مقایسه قد و قواره جی ۳ ال‌جی با گلکسی اس ۵، اچ تی سی وان M۸ و اکسپریا Z۲
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از فارنت،رقبای قدر دیگری هم مثل OneTouch Hero و جی پرو 2 هم در این میان وجود دارند و البته هیچ یک از تبلت‌ها و یا فبلت‌ها توان مقابله با تبلت شارپ EDGEST با نسبت صفحه به بدنه 80 درصد را ندارند؛ ولی بین 5.5 اینچی‌ها، جی 3 ال‌جیبسیار، بسیار جمع‌وجور است. طوری که توان مقابله با تمام رقبای خود که در این فصل معرفی شدند را دارد.

    ال‌جی ادعا می‌کند نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی جی 3، میزان 76.4 درصد است. البته ال‌جی این عدد را به حساب 5.5 اینچی بودن این گوشی به دست آورده، در حالی که قطر دقیق ال‌جیجی 3، حدود 5.46 اینچ است؛ پس این نسبت قدری کوچکتر خواهد بود!

    با این وجود با توجه به نمودار ذیل در می‌یابیم که از لحاظ ارتفاع، جی 3 ال‌جیو اچ تی سی وان(M8) که صفحه نمایشی 5 اینچی دارد، تقریبا هم‌تراز هستند (5.76 اینچ) و اکسپریا Z2 با صفحه نمایش 5.2 اینچ، بلندتر از این دو گوشی است.

    وقتی موضوع صحبت را به عرض گوشی ببریم، به طور محسوسی جی 3 ال‌جیاز بقیه پهن‌تر است؛ خصوصا اگر آن را در کنار اچ تی سی وان (M8) قرار دهیم. با وجود اینکه به نظر می‌رسد این گوشی سخت در دست قرار می‌گیرد و کار با یک دست با آن سخت است، اما ال‌جی بسیار خوب عمل کرده است.

    از لحاظ وزن، جی 3 تقریبا هم‌وزن گلکسی اس 5 و قدری سنگین‌تر از جی 2 است. این در حالی‌ست که اکسپریا Z2 و اچ تی سی وان (M8) هر دو بسیار سنگین‌تر هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر