در گوشی‌های آینده نوکیا خبری از لنز کارل زایس نخواهد بود

عصر کالا- نوکیا دوباره به صنعت موبایل بازگشته است، این امر باعث شده تا کاربران انتظار داشته باشند تا دوباره از لنزهای کارل زایس در ساخت گوشی‌های نوکیا استفاده شود، اما نوکیا آب پاکی را روی دست این افراد ریخت و در پیام توییت جدیدی اعلام کرد در گوشی‌های آینده نوکیا خبری لنز کارل زایس نخواهد بود.

در گوشی‌های آینده نوکیا خبری از لنز کارل زایس نخواهد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارنت؛نوکیا در چند سال اخیر راه پر پیچ و خمی را طی کرده است، این شرکت فنلاندی که در روزگار قدیم گوشی‌هایش روی پیشخوان فروشگاه‌ها به سرعت فروش می‌رفت، پس از عدم موفقیت در بازار به مایکروسافت فروخته شد، مایکروسافت نیز کاری با برند لومیای نوکیا کرد که خدا نصیب هیچ تنابنده‌ای نکند.

    در نتیجه شاهد فروش برند نوکیا به HMD Global بودیم. این امر باعث شد تا نوکیا دوباره روی پای خود بایستد و شاهد عرضه مجدد گوشی‌های نوکیا باشیم. از طرف دیگر کاربران و علاقه‌مندان برند نوکیا که با گوشی‌های این شرکت خاطرات خوشی را تجربه کرده‌اند همچنان انتظار دارند تا نوکیا از تجهیزاتی که در گذشته در گوشی‌های خود استفاده می‌کرد همچنان استفاده کند.

    یکی از این موارد لنزهای معروف کارل زایس است. پس از اینکه این خبر به گوش مدیران جدید نوکیا رسید در پیام توییتر رسما اعلام کردند که در گوشی‌های بعدی لومیا خبری از لنز کارل زایس در کار نخواهد بود. از طرف دیگر اگر با گوشی‌های برند لومیا کار کرده باشید، حتما فناوری PureView را که در دوربین‌ گوشی‌های لومیا به خدمت گرفته می‌شد را می‌شناسید، با کمال تاسف باید گفت این فناوری نیز در دوربین‌ گوشی‌های نوکیای جدید غیبت خواهد داشت و مایکروسافت از فروش فناوری PureView به  HMD Global خودداری کرده است. با این حساب باید گفت سرنوشت کیفیت دوربین گوشی‌های نوکیا در حال حاضر مشخص نیست.

    لازم به ذکر است با شناختی که از نوکیا داریم بعید به نظر می‌رسد این شرکت در خصوص کیفیت دوربین‌ گوشی‌های خود کم‌کاری کند، جدیدترین گوشی نوکیا که به تازگی در کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2017 رونمایی شد مصداق بارز این مدعاست.

    گوشی نوکیا 3310 از نزدیک بررسی نشده است، اما افرادی که در این کنگره حضور داشتند نسبت به کیفیت بالای سنسور دوربین این گوشی تعریف و تمجید‌های زیادی انجام داده‌اند. بنا به گفته این افراد سنسور دوربین نوکیا 3310 کیفیتی بالاتر از گلکسی اس 7 سامسونگ دارد. به هر ترتیب باید دید نوکیا که به نوعی می‌توان گفت پر و بال سابق را ندارد بدون حضور لنز کارل زایس چگونه خواهد توانست کیفیت دوربین‌ گوشی‌های جدید خود را به کاربران اثبات کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر