کنترل تلفن همراه با هدفون و حالت صورت ممکن می‌شود

عصر کالا- اگر چه تا به حال برای کنترل تلفن همراه خود به حداقل یکی از دستهایتان نیاز داشته اید، اما به زودی با استفاده از هدفون و تغییر حالت چهره می توانید این کار را انجام دهید.

کنترل تلفن همراه با هدفون و حالت صورت ممکن می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل ازخبرگزاری فارس، مدتی است برنامه هایی برای کنترل گوشی با استفاده از فرامین صوتی مانند سیری و بیکسبای ابداع شده اند، اما اختراع جدید یک دانشجوی دکتری آلمانی به نام دینس ماتیس باعث خواهد شد تا کنترل تلفن های همراه برای افراد با سادگی بیشتری انجام شود.

    سخت افزار نصب شده در گوشی ابداع شده توسط این فرد قادر به شناسایی حالت چهره هر فرد و ارسال شکلک هایی به تلفن همراه بر همین اساس است. لذا در صورت لبخند زدن کاربر شکلک یا emoji خندان به گوشی ارسال می شود.

    این فناوری که هنوز در مراحل اولیه طراحی است، موجب خواهد شد گوشی هایی که امروزه برای گوش کردن به موسیقی به کار می روند در آینده کاربردهای گسترده تری پیدا کنند.

    در این گوشی ها یا هدفون ها از الکترودهایی استفاده شده که قادر به شناسایی حرکت عضلات صورت و هرگونه تغییر در آنها هستند. آنها می توانند اطلاعات دریافتی از این طریق را به تلفن همراه منتقل کنند.

    آقای ماتیس می گوید این روش به روشی جایگزین برای استفاده از تلفن همراه مبدل نمی شود، بلکه یک روش مکمل برای کاربرد گوشی های هوشمند محسوب می شود تا کنترل صوتی و دستی آن را بهینه کند.

    گوشی ابداع شده این دانشجو فعلا با دقت 90 درصد قادر به شناسایی پنج حالت مختلف در چهره است که عبارتند از لبخندزدن، چشمک زدن، برگرداندن سر به سمت راست، باز کردن دهان و درخواست سکوت با تولید صدای سیس با دهان.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر