این گوشی‌ها بهترین کیفیت دوربین را دارند +تصاویر

عصر کالا- در سالیان اخیر گوشی‌های هوشمند به خوبی جایگزین دوربین‌های دیجیتال کامپکت شده‌ و حتی از آنها عملکرد بهتری داشته‌اند. برای بسیاری از ما، این کامپیوتر‌های پرتابل تبدیل به وسیله اصلی عکاسی شده‌اند و در انتخاب و خرید آن‌ها کیفیت دوربین نقش مهمی دارد.

این گوشی‌ها بهترین کیفیت دوربین را دارند +تصاویر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی رسان، آیا قصد خرید یک گوشی جدید دارید؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با گوشی‌های اندرویدی آشنا شوید که بهترین دوربین‌ها را دارند. همه اسمارت‌فون‌های این لیست دارای عملکردی عالی هستند اما در تعدادی از موارد نسبت به یکدیگر نقاط قوت و ضعف دارند که می‌تواند بر اساس نیاز و سلیقه خودتان، بهترین را انتخاب کنید.

    گوگل پیکسل و پیکسل XL

    هر دو گوشی گوگل پیکسل و پیکسل XL دستگاه‌های شگفت انگیزی هستند و مشخصات رده بالایی دارند. هر دوی آنها از صفحه نمایش AMOLED استفاده می‌کنند و به پردازنده اسنپدراگون 821، حافظه داخلی زیاد و باتری عالی مجهز هستند. طراحی کلی این گوشی‌ها ممکن است خیلی خاص به نظر نرسد اما با اطمینان می‌توانیم آنها را در شمار محصولات با کیفیت و پرمیوم قرار دهیم.
    گوگل پیکسل و پیکسل XL بهترین دوربین موجود در میان اسمارتفون‌ها را دارند. همان طور که انتظار داریم عکس‌های ثبت شده توسط آنها در نور روز بسیار واضح و دارای جزئیات بسیار زیاد هستند؛ بخصوص وقتی که در حالت +HDR اقدام به عکسبرداری کنیم؛ همچنین اپلیکیشن Google Camera در این گوشی‌ها بسیار سریع اجرا می‌شود و به آسانی از طریق دو بار فشردن دکمه پاور در دسترس است. اپلیکیشن دوربین گوگل، کنترل‌های دستی زیادی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد اما این موضوع به هیچ وجه مانع از ثبت عکس‌های عالی نمی‌شود. کیفیت عکس‌های حاصله در نور کم هم بسیار خوب است؛ البته در شرایط نوری بسیار ضعیف کیفیت تصاویر کاهش می‌یابد. ممکن است در ابتدا فقدان لرزش گیر اپتیکال (OIS) یک نکته منفی به نظر بیاید اما تثبیت کننده دیجیتال تصاویر کارش را به خوبی انجام داده و تصاویری شفاف ارایه می‌دهد.
    در مورد گوشی‌های پیکسل مسایلی وجود دارد که ممکن است نقطه ضعف به حساب بیایند و برخی را از خرید آنها منصرف کنند. این دستگاه‌ها برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار استاندارد IP53 دارند؛ به این معنی که به اندازه گلکسی S7 و گلکسی S7 اج در برابر آب مقاوم نیستند و در واقع ضد آب محسوب نمی‌شوند. به هر حال اگر می‌خواهید یکی از بهترین کمرافون‌های موجود در بازار را داشته باشید در خرید پرچمداران گوگل تردید نکنید.

    سامسونگ گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

    در ادامه روند موفق تولید و فروش گلکسی S7 و گلکسی S7 اج، کمپانی سامسونگ اهمیت بیشتری برای خواسته‌های کاربران قایل شد و نتیجه این کار، تولید یک گوشی سطح بالا با دوام باتری زیاد، صفحه نمایش بزرگ و خیره‌ کننده، دوربین بی‌نظیر و بسیاری از خصوصیات و ویژگی‌های برجسته است که امید می‌رود ناکامی‌های نوت 7 را جبران کند. در اینجا صحبت از دوربین است و دور از انتظار نیست که نماینده سامسونگ دارای یکی از بهترین دوربین‌ها در میان پرچمداران امسال باشد.
    سامسونگ در  گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس از صفحه نمایش خمیده با نسبت تصویر منحصر بفرد 18.5:9 استفاده کرده و به لطف ارگونومی مناسب، در دست گرفتن هر دو گوشی آسان است. همچنین کلید‌های ناوبری خارج از صفحه نمایش و کلید‌ هوم فیزیکی از این دستگاه‌ها حذف شده و کنترل‌های مذکور به داخل صفحه نمایش منتقل شده‌اند. پرچمداران جدید سامسونگ با توجه به منطقه عرضه به پردازنده اسنپدراگون 835 یا اگزینوس 8895 مجهز شده‌اند، همچنین 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره داخلی دارند و آخرین نسخه اندروید نوقا را اجرا می‌کنند. هر دو گوشی به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با اپرچر 1.7، تثبیت کننده اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار از نوع تشخیص فاز مجهز هستند.
    سامسونگ در پرچمداران جدید خود هم  همان سنسورهای دوربین گلکسی نوت 7 و گلکسی S7 را به کار برده است اما این موضوع به عنوان یک نقطه ضعف محسوب نمی‌شود ؛ چون این سنسور، یکی از یهترین‌ها به شمار می‌رود. بهتر است بدانید که در نرم‌افزار دوربین هم چیز تازه‌ای به چشم نمی‌خورد این دوربین توانایی ضبط ویدیو با رزلوشن 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه و کنترل‌های دستی مانند فوکوس دستی را – البته در حالت pro – دارد.
    سامسونگ می گوید که دوربین پرچمدار جدیدش قابلیت پردازش multi-frame را دارد؛ یعنی از یک صحنه شات‌های مختلف برداشت می‌کند و آنها را برای به دست‌ آوردن بهترین وضوح و کیفیت رنگ، در تصویر نهایی با هم ترکیب می‌کند. کیفیت تصاویر این دوربین بسیار مشابه دوربین گلکسی نوت 7 و گلکسی S7 است؛ عکس‌ها دارای جزئیات زیاد و رنگ‌های اشباع هستند؛ کیفیت عکس‌ها در شرایط نوری نامناسب هم خوب ارزیابی می‌شود. دوربین گوشی‌های سامسونگ معمولا تصاویر دقیق و واقعی ثبت نمی‌کنند اما اغراق در رنگ‌ها و ثبت جزئیات زیاد باعث می‌شود عکس‌های حاصله، در مقایسه با نتیجه کار سایر برندها زیبا و چشم نواز باشد.
    سامسونگ در کنارگلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس تعدادی لوازم جانبی جدید معرفی کرده که ارزش امتحان کردن دارند؛ داک جدید سامسونگ به نام DeX اجازه می‌دهد که از گوشی به عنوان یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید؛ همچنین دوربین جدید Gear 360 امکان ثبت تصاویر زنده با رزولوشن 4K و آپلود به یوتیوب را فراهم می‌نماید. این گوشی‌ها با هدست جدید Gear VR هم سازگاری کامل دارند. در مجموع نمایندگان سامسونگ از بهترین‌های امسال به شمار می‌روند.

    ال‌جی G6

    در طول سال 2016 ال‌جی تلاش کرد که با اسمارتفون LG G5 با گلکسی S7 سامسونگ، HTC 10 و سایر پرچمداران به رقابت بپردازد. پرچمدار سال قبل ال‌جی گوشی بدی نبود اما کیفیتی را نداشت که از دستگاه‌های رده بالا انتظار می‌رود. اگر این اسمارتفون ماژولار نبود شاید فروش بیشتری داشت؛ در واقع آن چیزی که انتظار می‌رفت باعث افزایش فروش آن شود به نقطه ضعف تبدیل شد. ایده ماژولار به خوبی اجرا نشد؛ مکانیسم اتصال ضعیف بود و ماژول‌هایی که تحت عنوان "Friends” معرفی شدند جذاب نبودند.
    با اسمارتفون G6، کمپانی ال‌جی به اصول اولیه خود باز گشته است. یقینا مهمترین ویژگی این گوشی صفحه نمایش 5/7 اینچی LCD با رزولوشن فوق‌العاده Quad HD و نسبت تصویر 18:9 با گوشه‌های گرد آن است. پردازنده اسنپدراگون 821، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی مناسب، و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نشان از یک دستگاه رده بالا دارند. نکته منفی اینجاست که همه این گوشی‌ها با مشخصات یکسان تولید نشده‌اند؛ به عنوان مثال، تنها نسخه ایالات متحده از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و نسخه مجهز به سیستم Hi-Fi Quad DAC تنها در کره جنوبی و برخی از مارکت‌های آسیایی موجود  است. همچنین نسخه 64 گیگابایتی این گوشی هم تنها در تعداد انگشت شماری از مارکت‌ها موجود است.
    ال‌جی G6 با دوربین اصلی دوگانه 13 مگاپیکسلی عالی تولید شده است. وضوح هر دو دوربین یکی بوده اما مشخصاتشان متفاوت است؛ یکی از دوربین‌ها اپرچر f/1.8، تثبیت کننده اپتیکال تصویر  و زاویه دید 71 درجه دارد و دیگری به لنزی با اپرچر f/2.4 و میدان دید 125 درجه مجهز شده اما در آن خبری از تثبیت کننده اپتیکال تصویر و حتی فوکوس اتوماتیک نیست. این موارد تنها تغییر این دوربین نسبت به دوربین پرچمدار سال گذشته نیستند؛ سنسور طیف رنگی حذف شده و فوکوس لیزری جای خود را به فوکوس تشخیص فاز داده است که اگر بهتر از آن نباشد بدتر هم نیست. اپلیکیشن دوربین، مشابه قبل است اما به لطف صفحه نمایش بزرگ 18:9 خود از قابلیتی به نام Camera Roll برخوردار شده که امکان مشاهده و مرور سریع عکس‌ها را فراهم می‌کند؛ این ابزار یکی از بهترین راه‌های استفاده از این صفحه نمایش بزرگ است.
    دوربین دوم این گوشی به منظور ثبت تصاویر واید مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل دریچه دیافراگم تنگ و فقدان OIS، در نور کم بسیار ضعیف است؛ بنابراین در نور کم بهتر است از گرفتن عکس‌های واید خودداری کنید و با زاویه معمول به عکاسی بپردازید. دوربین اول و اصلی تصاویری عالی و به مراتب زیباتر و شفاف‌تر از دوربین واید ثبت می‌کند. البته هنوز هم دوربین این گوشی برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف نیازمند بهتر شدن است. در مجموع ال‌جی G6 یک گوشی خوش ساخت، محکم، کاربردی و زیبا است و قابلیت‌های بسیار مفیدی دارد.

    هواوی Mate 9

    هواوی در سال‌های اخیر آغاز کننده یک جریان جدید است که با P9 شروع شده و با Mate 9 در حال ادامه یافتن است. با ویژگی‌هایی از قبیل صفحه نمایش بزرگ 5/9 اینچی، پردازنده قدرتمند کایرین 960، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و دوربین بسیار عالی، بدون تردید Mate 9 در شمار بهترین‌های امسال قرار می‌گیرد اما از سوی دیگر محدود شدن کیفیت صفحه نمایش به رزولوشن 1080p و نرم‌افزار کم و بیش عجیب این دستگاه شاید باعث شود قیمتش زیاد به نظر بیاید.
    همان‌ طور که اشاره شد این گوشی یک دوربین استثنایی دارد که با همکاری کمپانی لایکا توسعه یافته و همانند P9، برند لایکا در اطراف دوربین دیده می‌شود. دوربین Mate 9 یک سنسور 12 مگاپیکسلی RGB و یک سنسور 20 مگاپیکسلی تک رنگ دارد؛ هردو تای انها اپرچر  f/2.2‍ دارند و سنسور رنگی به OIS مجهز شده است.
    تصاویر حاصل از این دوربین دوگانه در نور روز بسیار عالی هستند. این تصاویر نسبت به عکس‌های ثبت شده توسط گوگل پیکسل و گلکسی S7 دارای جزئیات بالاتر و اشباع رنگی کمتری هستند. نرم‌افزار دوربین هواوی تنظیمات بسیاری از قبیل میزان نوردهی، ISO و نقطه فوکوس را به منظور ثبت تصاویر بی‌نظیر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربن جلو هم بسیار خوب است و گزینه‌هایی مانند فلش، دیافراگم گشوده و فیلترهای گوناگون را دارد. یکی از مهمترین پیشرفت های صورت گرفته در  Mate 9، عملکرد خوب آن در محیط‌های تاریک است که از این لحاظ هم‌تراز با گلکسی S7 قرار می‌گیرد؛ اما در شرایط نوری نامناسب عملکرد OIS نسبتا ضعیف‌تر از سایر پرچمداران است؛ با این حال دوربین این گوشی عملکردی عالی و در حد یک پرچمدار تمام دارد. اگر یک اسمارتفون با طراحی زیبا، باتری بادوام و دوربین مناسب می‌خواهید نسخه عادی Mate 9 را از دست ندهید اما اگر مبلغ پرداختی برایتان اهمیتی ندارد می‌توانید نسخه Porsche Design این اسمارتفون را بخرید.

    ال‌جی V20

    ال‌جی V20 با ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش بزرگ Quad HD، پردازنده اسنپدراگون 820، حافظه داخلی و حافظه رم بالا و یک باتری 3200 میلی‌آمپری، اساسا برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده است؛ همچنین به صفحه نمایش ثانویه و هدفون‌های Quad DAC مجهز است، اندروید 7 را اجرا می‌کند و استاندارد نظامی دارد. این اسمارتفون نیز از یک دوربین دوگانه استفاده می‌کند؛ یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با اپرچر f / 1.8 و OIS به همراه سنسور ثانویه 8 مگاپیکسلی واید و گشودگی دیافراگم  f / 2.4 از مهمترین ویژگی‌های آن به شمار می‌روند.
    این دوربین دوگانه تصاویری عریض، شفاف و با دامنه دینامیکی بالا ثبت می‌کند. اپلیکیشن دوربین ال‌جی برای عکاسی و ضبط ویدیو، امکانات و کنترل‌های دستی زیادی پیش بینی کرده است که از جمله آنها می توانیم تعادل رنگ سفید، ISO، نوردهی، سرعت شاتر، و فوکوس را ذکر کنیم؛ دقیقا مانند یک دوربین DSLR. یکی از مهمترین مزایای دوربین این گوشی فوکوس دقیق و آسان بر روی سوژه‌ است. اگر به گوشی هوشمندی نیاز دارید که در کنار ویژگی‌های پیشرفته و بدنه مقاوم به یک دوربین عالی مجهز باشد ال‌جی V20 می‌تواند انتخاب درستی باشد.
    وان پلاس 3T

    انتظار نمی‌رفت که یکی از بهترین اسمارتفون‌های سال توسط وان پلاس تولید شده باشد اما این اتفاق افتاد! وان پلاس 3T به پردازنده اسنپدراگون 821 مجهز شده، 6 گیگابایت رم دارد و از یک باتری 3400 میلی‌آمپری نیرو می‌گیرد که توانایی تامین انرژی آن را برای بیستر از یک روز دارد. همچنین از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند. سنسور اثر انگشت سریع و کارآمد را هم به ویژگی‌های آن اضافه کنید.
    این گوشی یکی از بهترین دوربین‌ها را دارد؛ سنسور 16 مگاپیکسلی آن در شرایط نوری گوناگون عکس‌های خوبی ثبت می‌کند؛ عکس‌ها وضوح بالا و رنگ‌های طبیعی دارند و بیش از اندازه شارپ و مصنوعی به نظر نمی‌رسند اما اگر شفافیت بیشتر می‌خواهید، حالت  HQ وجود دارد که خواسته شما را تامین می‌کند؛ هر چند که به ندرت به این قابلیت نیاز خواهید داشت. اپلیکیشن دوربین وان پلاس 3T هم بسیار شبیه به دوربین گوگل است و حالت‌های تایم‌لپس، پانوراما و… را دارد، اما از تنظیمات دستی هم برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر