مقایسه طول عمر باتری در گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۷

عصر کالا- مقایسه طول عمر باتری را در گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۷ به صورت جدول مشاهده می‌کنید.

مقایسه طول عمر باتری در گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، مشخصه باتری برای برخی از کاربران یکی از نکات مهم به حسب می‌آید. کسی علاقه ندارد پشت سر هم و پی در پی گوشی تلفن همراه خود را به شارژ بزند علاوه بر این همیشه هم امکان به شارژ زدن گوشی مهیا نیست، بنابراین شناخت گوشی‌هایی با طول عمر باتری می‌تواند در انتخاب شما موثر باشد.
    البته نکته‌ی مهمی که در رابطه با طول عمر باتری‌ها وجود دارد این است که طول عمر باتری تنها به ظرفیت آن بستگی ندارد بلکه عوامل مختلف از برنامه گرفته تا کیفیت صفحه نمایش یا بهینه سازی‌های دیگر نیز در طول عمر باتری موثر است.
    مثلا برای نمایشگر‌های OLED هر پیکسل که در یک تصویر سفید رنگ روشن می‌شود انرژی بیشتری مصرف می‌شود تا زمانیکه تصویر تیره‌تر استفاده می‌شود. البته این بررسی در شرایط یکسان انجام شده است و نتایج طبق جدول زیر بوده است:
    نکته‌ای که ممکن است شما را شگفت زده کند حضور دو گوشی از شرکت بلک بریز در صدر این جدول است. در این جدول هوآوی میت 10 پرو نیز رتبه سوم قرار گرفته است و گلکسی S8 اکتیو و آیفون 8 پلاس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
    بلک بری موشن و کی وان
    ظرفیت باتری: 4000 و 3500 میلی آمپر
    ما نمی‌دانیم به طور دقیق چطور، اما تراشه اسنپ دراگون 625 یکی از سخت افزار‌هایی است که طول عمر باتری قابل توجهی ارائه می‌دهد. بلک بری موشن دارای ظرفیت 4000 میلی آمپر است و کی وان نیز ظرفیت 3500 میلی آمپری دارد. هر دو گوشی بلک بری دارای تراشه اسنپ دراگون 625 هستند بنابراین و با توجه به توضیحات ارائه شده، جای تعجبی نیست که این دو گوشی در رتبه‌های اول ودوم قرار گرفته اند. شما به سادگی می‌توانید دو روز از گوشی‌های بلک بری استفاده کنید.
    گوشی Mate 10 Pro
    ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر
    گوشی میت 10 پرو که توسط کمپانی چینی هوآوی ساخته شده است دارای عمر باتری بسیار مناسبی است. این گوشی قادر خواهد بودبرای یک کاربر معمولی تا دو روز کامل شارژ نگه دارد.
    برخلاف گوشی‌های بلک بری گوشی هوآوی از تراشه با درجه پرچمدار (flagship-grade chip) استفاده می‌کند. تراشه این گوشی Kirin 970 است که به وسیله خود هوآوی ساخته شده است. هوآوی مصرف باتری را در حد مناسبی حفظ می‌کند) و همچنین وجود باتری قدرتمند 4000 میلی آمپری از عوامل قدرت این گوشی در طول عمر باتری است.
    ترکیب همه‌ی این مشخصه‌ها در طول عمر خوب باتری هوآوی میت 10 پرو موثر است.
    گفتنی است؛ البته این گوشی به طور رسمی در ایالات متحده فروخته نمی‌شود.
    سامسونگ گلکسی S8 اکتیو
    ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر
    سامسونگ می‌توانست نام گوشی گلکسی S. اکتیو را Galaxy S8 "Extra Battery" بنامد. زیرا این گوشی از گلکسی S8 و S8+ طول عمر باتری بهتری دارد.
    بدنه بزرگتر گوشی اجازه می‌دهد که سامسونگ از باتری با ظرفیت بیشتری استفاده کند. این گوشی از باتری 4000 میلی آمپری استفاده می‌کند. مشخصات داخلی گلکسی S8 اکتیو با گوشی عادی S8 خیلی تفاوت ندارد. اسنپ دراگون 835 و اجزای مشابه دیگر. اما باتری 4000 میلی آمپری و بزرگتر است که باعث طول عمر بیشتر باتری این گوشی می‌شود.
    آیفون 8 پلاس
    ظرفیت باتری: 2691 میلی آمپر
    آیفون 8 پلاس در میان لیست 5 گوشی برتر کوچکترین ظرفیت باتری را دارد، اما به لطف بهینه سازی دقیق iOS ظرفیت باتری بسیار بسیار دقیقی را ارائه می‌دهند.
    شا به راحتی می‌توانید یک روز را با گوشی آیفون 8 پلاس اپل بگذرانید.
    سری آیفون 8 و آیفون ایکس اولین آیفون‌هایی هستند که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند بنابراین برای شارژ شدن گوشی از صفر تا صد نیازی به صبر کردن بیش از 3 ساعت نیست.
    ال جی G6
    ظرفیت باتری: 3300 میلی آمپر
    ال جی G6 به دلیل حضور در رتبه آخر در این لیست آمده است که شاید برای شما عجیب باشد. اما به دلیل اینکه پرچمدار شرکت ال جی بوده است وضعیت این گوشی احتمالا برای شما جذاب خواهد بود.
    ال جی G6 در اوایل سال 2017 معرفی شد و تنها پرچمدار سال 2017 است که با تراشه اسنپ دراگون 821 به بازار آمده است. احتمالا این مشخصه باعث ضعف ال جی G6 در طول عمر باتری شده است. اسنپ دراگون 821 به اندازه اسنپ دراگون 835 در بهینه سازی یاتری موفق عمل نکرده است.
    استفاده سنگین از گوشی ال جی G6 ممکن است باعث اتمام باتری این گوشی پیش از پایان روز شود و مجبور به شارژ مجدد این گوشی شوید.
    این امیدواری وجود دار که ال جی از گذشته درس بگیرد و برای پرچمدار سال 2018 خود با باتری بسیار بهتری حاضر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر