وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

شروط وزیر صنعت برای شرکت ال‌جی و سامسونگ

عصر کالا- نعمت زاده گفت: شرکت‌ها اگر بتوانند ۳۰ درصد محصولات خود را صادر کنند آن زمان مردم می‌فهمند که این کالا و برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند

شروط وزیر صنعت برای شرکت ال‌جی و سامسونگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنعت لوازم خانگی گفت: تا قبل از این بیشتر وسایل این حوزه وارداتی بود در صورتی که طراحی آن بسیار ساده‌تر از خودرو است.

    وی ادامه داد: در دستورالعملی که بنده شخصاً برای سامسونگ و ال‌جی اعلام کرده‌ام سرفصل‌هایی تعیین شده که این دو شرکت ملزم به رعایت آن شدند. اگر این شرکت‌ها می خواهند از برند خارجی خود استفاده کنند ما مشکلی با این موضوع نداریم اما باید محصولات آن در ایران تولید شود. ما پژو را در داخل می‌سازیم اما نام آن فرانسوی است یا تویوتا در آمریکا ساخته می‌شود اما با اسم کمپانی ژاپنی فعالیت می‌کند.

    نعمت‌زاده ادامه داد: نکته دیگر آنکه طراحی و مهندسی نیز باید در کشور ما انجام شود زیرا از لحاظ علمی و هم از لحاظ نیروی کار استعداد آن را داریم.

    وی با اشاره به اهمیت صادرات گفت: یکی دیگر از شروطی که ما برای این شرکت‌ها اعلام کرده‌ایم صادر است. این شرکت‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که تولید خوب دارند اگر بتوانند 30 درصد محصولات خود را صادر کنند آن زمان مردم می‌فهمند که این کالا و برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. آن زمان حتی خود وزارتخانه مردم را ترغیب به خرید این کالا می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر