افزایش سرعت شارژ گوشی های اندرویدی با چند ترفند ساده

عصر کالا- گجت‌های هوشمند امروزه از پس هر کاری بر می‌آیند. اما همین قدرت بالا، موجب کاهش عمر شارژدهی این محصولات شده و باید به دنبال افزایش سرعت شارژ گوشی خود باشیم.

افزایش سرعت شارژ گوشی های اندرویدی با چند ترفند ساده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  گجت نیوز ؛ اگر مدت زمان زیادی در روز را صرف کار کردن با تلفن هوشمند خود می‌کنید، مطمئنا با مشکل کمبود شارژ مواجه هستید. بدین ترتیب هر روز باید گوشی را چند بار شارژ کنید؛ حتی استفاده زیاد از پرچمداران بزرگ بازار نیز عمر شارژدهی آنها را از یک الی دو روز به کمتر از 24 ساعت می‌رساند.

    با توجه به پیشرفت‌های عرصه تکنولوژی و سیاست‌گذاری کمپانی‌های مختلف، به نظر می‌رسد مشکل کاربران در زمینه شارژدهی محصولات به زودی حل نخواهد شد. چرا که همزمان با افزایش ظرفیت باتری محصولات، شاهد پیشرفت امکانات و قابلیت‌های آنها هستیم و بدین ترتیب مصرف شارژ گوشی بیشتر می‌شود. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد. خوشبختانه راهکار و ترفندهایی در این زمینه وجود دارند که پروسه شارژ شدن محصول را کوتاه‌تر از قبل کرده و مشکل شما را تا حد زیادی حل می‌کنند. در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که موجب افزایش سرعت شارژ گوشی های اندرویدی می‌شوند.

    1- حالت پرواز را فعال کنید

    یکی از عوامل مهم در کاهش شارژ گوشی شما، آنتن شبکه است. طبق یک قاعده قدیمی و صحیح، هرچه آنتن گوشی کمتر باشد، مصرف شارژ آن بالاتر خواهد بود. بدین ترتیب اگر در منطقه‌ای با سیگنال آنتن‌دهی ضعیف زندگی می‌کنید، احتمالا آنتن شبکه تاثیر قابل توجهی در کاهش شارژ گوشی شما دارد.
    بهترین راهکار در این زمینه چیست؟ از آنجایی که نمی‌توان به سادگی محل زندگی را عوض کرد و یا آنتن‌دهی منطقه را بالا برد، بهترین کار جهت افزایش سرعت شارژ گوشی ، قرار دادن آن در حالت پرواز یا همان Airplane Mode است. گفته می‌شود این حالت می‌تواند سرعت شارژ شدن گوشی را تا 25 درصد افزایش دهد.
    در سیستم عامل اندروید جهت قرار دادن گوشی بر روی حالت پرواز کافیست نوار نوتیفیکیشن را همچون تصویر بالا باز کرده و بر روی آیکون Airplane Mode کلیک کنید. شایان ذکر است حتما پس از اتمام فرایند شارژ، این حالت را غیرفعال کنید.

    2- گوشی خود را خاموش کنید

    این راهکار ساده و معروف معمولا مورد توجه کاربران قرار نمی‌گیرد. افزایش سرعت شارژ گوشی به کمک خاموش کردن آن یکی از مهمترین ترفندهای این لیست هشت‌گانه به شمار می‌رود، چرا که در حین شارژ‌ شدن، هیچ اپلیکیشن و سرویسی از باتری دستگاه تغذیه نخواهد کرد.

    3- از فعال بودن حالت شارژ مطمئن شوید

    در سیستم عامل اندروید می‌توان پس از وصل کردن گوشی به کابل USB، نوع اتصال را مشخص کرد. این قابلیت در نسخه‌های جدید این سیستم‌ عامل در بخش تنظیمات توسعه دهندگان (Developers Options) تعبیه شده است.
    جهت دسترسی به این بخش ابتدا باید آن را فعال کنید. بدین منظور به ترتیب به بخش Settings > About Phone رفته و گزینه Build Number را هفت بار لمس کنید. پس از دو لمس اول، تعداد دفعات باقی مانده جهت فشردن این گزینه در صفحه نمایش داده می‌شود.
    حالا به بخش Settings > Developer Options > Select USB Configuration رفته و مطمئن شوید گزینه Charging انتخاب شده باشد.

    4- از شارژر دیواری استفاده کنید

    اگر به دنبال افزایش سرعت شارژ گوشی اندرویدی خود هستید، بهتر است دیگر آن را با رایانه و یا ماشین خود شارژ نکنید. چرا که شارژ شدن تلفن همراه به این دو روش، با سرعت بسیار کمی همراه خواهد بود.
    اتصالات شارژ غیر دیواری برای تلفن‌های هوشمند، معمولا خروجی نیم آمپری دارند. این در حالی است که خروجی شارژرهای دیواری یک آمپری است (البته این مقدار بسته به مدل گوشی متغیر است). کمتر بودن آمپر ورودی شارژ، آسیبی به گجت هوشمند شما وارد نمی‌کند، اما به هر حال سرعت شارژ دستگاه پایین‌تر از حالت عادی خواهد بود.

    5- پاوربانک بخرید

    اگر معمولا با مشکل کمبود شارژ در خارج از منزل مواجه هستید و یا هر روز مسافتی را با ماشین یا اتوبوس طی می‌کنید، خرید و استفاده از پاوربانک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
    همانطور که گفتیم، خروجی شارژر در ماشین‌ها معمولا نیم آمپر است. بدین ترتیب جهت افزایش سرعت شارژ گوشی اندرویدی در حین سفر، بهتر است از پاوربانکی با خروجی یک آمپری (یا بیشتر) بهره گیرید. البته توجه داشته باشید اگر خروجی پاوربانک شما 2 آمپر است، کابل شارژ نیز باید از چنین جریانی پشتیبانی کند. کابل‌های ارزان و بی‌کیفیت معمولا قادر به تحمل چنین جریانی نیستند.

    6- از شارژ بی‌سیم خودداری کنید

    در اینجا قصد نقد تکنولوژی محبوب شارژ بی‌سیم را نداریم؛ به هر حال در این روش دیگر نیازی به استفاده از کابل و سیم نیست و اکثر کاربران از چنین ایده‌ای استقبال می‌کنند.
    با این حال اگر افزایش سرعت شارژ گوشی از اولویت‌های اصلی شماست، بهتر است از این فناوری استفاده نکنید. سرعت شارژ شدن تلفن‌های همراه به این روش بسیار کمتر از حالت شارژ سیمی است. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، سرعت شارژ با تکنولوژی شارژ بی‌سیم حدود 50 درصد کمتر از حالت عادی و متداول است.
    اما چرا؟ دو دلیل در زمینه وجود دارد. اول از همه انتقال انرژی از طریق یک کابل بسیار بهینه‌تر از حالت بی‌سیم است. همچنین انرژی هدر رفته به حالت گرما خارج می‌شود. در قسمت بعدی بیشتر پیرامون این موضوع صحبت می‌کنیم.

    7- قاب گوشی را بردارید

    همه تلفن‌های هوشمند در حال حاضر از باتری‌های لیتیومی بهره می‌برند. در این حالت، جهت بهینه بودن عملیات شارژ شدن، بهتر است باتری دستگاه خنک باشد.
    در حالت مناسب و ایده‌آل، دمای باتری (نه هوای اتاق) باید بین 5 الی 45 درجه سانتی‌گراد باشد. بدین ترتیب بهتر است با حذف کردن قاب گوشی، محیط خنک‌تری را برای باتری دستگاه فراهم کنید. بدین ترتیب شاهد افزایش سرعت شارژ گوشی خود خواهید بود.
    حالا اگر فکر می‌کنید قرار دادن گوشی در یخچال سرعت شارژ شدن آن را افزایش می‌دهد، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند، سردتر بودن محیط تاثیر بیشتری در کند شدن سرعت شارژ باتری‌های لیتیومی دارد.

    8- از کابل با کیفیت استفاده کنید

    کیفیت ساخت همه کابل‌های شارژ مشابه هم نیست. در بازار ایران می‌توان این کابل‌ها را با محدوده قیمت 20 الی 70 هزار تومان خریداری کرد. درون کابل شارژ گوشی شما، چهار کابل کوچک‌تر به رنگ‌های قرمز، سبز، سفید و مشکی قرار دارند. کابل‌های سفید و سبز جهت انتقال دیتا مورد استفاده قرار می‌گیرند. دو کابل قرمز و مشکی نیز عملیات شارژ گوشی را بر عهده دارند. میزان انرژی قابل حمل توسط این دو کابل، به اندازه آنها بستگی دارد. یک کابل استاندارد می‌تواند حدود نیم آمپر را جابجا کند، در حالی که کابل‌های بزرگتر ظرفیت انتقال جریان 2 آمپری را به همراه دارند.
    معمولا کابل‌های ارزان‌ و تقلبی قابلیت انتقال جریان نیم آمپری را به کاربران ارائه می‌کنند و بدین ترتیب سرعت شارژ محصول پایین خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌شود جهت افزایش سرعت شارژ گوشی از کابل‌های با کیفیت و اورجینال استفاده کنید.
    اگر می‌خواهید عملکرد کابل شارژ خود را بررسی کنید، اپلیکیشن Ampere را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به کمک این برنامه می‌توان درجه شارژ و دشارژ شدن دستگاه خود را ارزیابی کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر