روش درست شارژ کردن باتری موبایل

عصر کالا- درست شارژ کردن باتری گوشی موبایل بسیار حائز اهمیت است و قوائد و نکات خاصی دارد که در این گزارش به بررسی این قوائد و روش صحیح شارژ باتری موبایل خواهیم پرداخت .

روش درست شارژ کردن باتری موبایل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، زمانی که شما در حال استفاده از گوشی هوشمند خود هستید و ناگهان باتری آن تمام می‌شود و دسنگاه شما را در وسط کار خاموش می‌کند، باتری ها برای شما به نفرت انگیزترین تکنولوژی بشر تبدیل می‌شوند. اما به هر حال هر حسی که شما نسبت به این تکنولوژی کوچک داشته باشید کارایی بسیار تاثیرگذار و مهم آن را تغییر نخواهد داد.

     

    شارژ کردن صحیح باتری گوشی موبایل بسیار حائز اهمیت است و قوائد و نکات خاصی دارد. در این گزارش به بررسی روش صحیح شارژ باتری موبایل خواهیم پرداخت .

    قائده کلی برای شارژ نگه داشتن باتری این است که همواره آن را بالای 50 درصد نگه دارید. با شارژ به موقع باتری دستگاه خود، کاری کنید که درصد آن همواره بالای 50 بماند. هیچگاه نگذارید باتری شما به طور 100 درصد شارژ شود. بعضی از ما اغلب اوقات که کار اضطراری ای با دستگاه خود داریم و میخواهیم آن را به مدت طولانی استفاده کنیم، شارژ آن را به 100 درصد می‌رسانیم، این کار بسیار اشتباه است و به عمر باتری لطمه می‌زند. در نتیجه بهترین حالت این است که شارژ باتری را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید. همچنین به هیچ وجه اجازه ندهید شارژ آن از 20 درصد پایین تر بیاید زیرا عملکرد باتری به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

    افراد مجرب در این زمنیه می‌گویند زمانی می‌توانید باتری گوشی خود را تا 100 درصد شارژ کنید که شارژ آن به صفر درصد رسیده باش. همچنین این افراد توصیه می‌کنند که ماهی یک مرتبه این عمل را بر روی گوشی موبایل خود انجام دهید، به این شکل که شارژ آن را به صفر برسانید و سپس تا 100 درصد شارژ کامل انجام دهید. این عمل مانند بارگزاری مجدد موبایل است و انجام آن فقط یک مرتبه در ماه برای باتری مفید است.

    اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی قابلیتی دارند بر این اساس که وقتی گوشی شما به طور 100 درصد شارژ می‌شود، برق را از دستگاه قطع می‌کنند و گوشی دیگر بیش از آن شارژ نمی‌شود، در نتیجه اگر گوشی خودتان را شبها به شارژ بزنید و آن را رها کنید، خطر بزرگی شما را تهدید نمی‌کند. اما صاحب نظران توصیه میکنند که اجازه ندید گوشی بیش از حد در شارژ بماند زیرا این عمل باعث افزایش حرارت گوشی می‌شود و این شرایط برای باتری های لیتیومی اصلا خوب نیست و باعث کاهش عمر آنها می‌شود.

    مادامی که شما از شارژری که خود کارخانه برای شارژ کردن دستگاه در جعبه ارائه داده است استفاده می‌کنید می‌توانید مطمئن باشید که خللی در عملکرد آن ایجاد نمی‌شود. حتی زمانی که می‌خواهید به ناچار از شارژر دیگری استفاده کنید، مطمئن شوید که این شارژر اورجینال شرکتی است و با دستگاه شما همخوانی دارد. به هیچ وجه برای شارژ گوشی موبایل خودتان از شارژر ای ارزان قیمت که در بازار فروخته می‌شود استفاده نکنید، زیرا بارها گزارش آتش گرفتن اینگونه شارژرها در هنگام شارژ مشاهده شده است.

    هیچگاه گوشی خود را آنقدر بی استفاده رها نکنید که شارژ آن در نهایت به صفر برسد و خاموش شود. بخش هایی  از باتری زمانی که به شکل طولانی مدت مورد استفاده قرار نمیگیرد در درصد حدود پنج تا 10 آسیب جدی می‌بیند و ممکن است از کار بیفتد. حتی اگر قرار است در طی دوره خاصی از گوشی خود استفاده نکنید سعی کنید شارژ آن را در حدود 40 یا 50 درصد نگه دارید. زمانی که گوشی شما به دلیل اتمام باتری خاموش شود و شما به مدت زیادی آن را به شارژ نزنید و خاموش رها کنید، ممکن است باتری آن دیگر قابلیت شارژ را نداشته باشد و این قابلیت را از دست بدهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر