۱۳ مهرماه ؛

گوشی‌های امسال گوگل با نام‌های Pixel و Pixel XL رونمایی خواهند شد

عصر کالا- همان‌طور که پیش از این در خبرها داشتیم امسال خبری از نام نکسوس در گوشی‌های جدید گوگل نخواهد بود. حال طبق آخرین اخبار گوگل قصد دارد آن‌ها را با نام‌های پیکسل و پیکسل XL وارد بازار کند.

گوشی‌های امسال گوگل با نام‌های Pixel و Pixel XL رونمایی خواهند شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت ، شرکت گوگل پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و انتظار از گوشی‌های هوشمند جدید خود رونمایی کرد، اما این بار یک تفاوت بزرگ بین گوشی‌های جدید با نسل‌های گذشته‌ی آنها وجود دارد و آن برند این گوشی‌ها است، گوگل امسال تصمیم گرفته است تا با کنار گذاشتن برند نکسوس، از نام پیکسل برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.

    غول دنیای فناوری طبق روال گذشته دو گوشی هوشمند معرفی کرده است، ولی این بار از آنها تحت عنوان Pixel و Pixel XL یاد می‌کند. ظاهر هر دو گوشی دقیقا یکسان است و در واقع تنها تفاوت آنها، ابعاد کوچک‌تر پیکسل نسبت به پیکسل ایکس‌ال به شمار می‌آید. گوشی پیکسل ایکس‌ال دارای ابعاد 154.7 در 75.7 در 8.6 میلی‌متر بوده و وزن آن 168 گرم است، حال آنکه ابعاد و وزن پیکسل به ترتیب برابر با 143.8 در 69.5 میلی‌متر و 143 گرم است.

    گوگل امسال تصمیم گرفته است تا در هر دو نسخه‌ از گوشی‌های خود از بدنه‌ای فلزی استفاده کند، البته بخش پشتی گوشی‌ها به دو نیمه‌ تقسیم شده است که نیمه‌ی بالای آن از جنس شیشه‌ بوده و المان‌هایی همچون دوربین، فلش و حسگر اثر انگشت در آن جای گرفته‌اند، اما نیمه‌ی پایینی از جنس فلز بوده و بر روی آن شاهد لوگوی G و نوار پلاستیکی آنتن هستیم. اما طبق پیش‌بینی‌ها، اثری از کلیدهای فیزیکی یا خازنی ناوبری در گوشی‌های جدید گوگل نیست و در نمای جلوی این دستگاه‌ها صرفا شاهد نمایشگر، دوربین سلفی، سنسورهای مجاورت و تشخیص روشنایی محیط و اسپیکر مکالمه‌ی آنها هستیم. لازم به ذکر است که هر دو گوشی گواهی IP53 را نیز دریافت کرده‌اند، به این مفهوم که پیکسل و پیکسل ایکس‌ال نسبتا در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم است.

    گوگل در گوشی‌های هوشمند جدید خود از نمایشگرهایی با پنل امولد استفاده کرده است، اما رزولوشن و ابعاد این پنل‌ها با هم متفاوت است، در نمونه‌ی کوچکتر پیکسل از نمایشگری با ابعاد 5.0 اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی استفاده شده است، حال آنکه پیکسل ایکس‌ال از نمایشگری با ابعاد 5.5 اینچ و رزولوشن QHD بهره می‌برد، ضمن آنکه پوشش محافظ هر دو نمایشگر از نوع گوریلا گلس 4 است. برخلاف گذشته، در سال جاری گوگل تصمیم گرفته است تا از سخت‌افزار مشابهی در هر دو نسخه از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند، توان پردازشی هر دو گوشی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال توسط پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون 821 تامین می‌شود که در حقیقت نسخه‌ای ارتقا یافته از پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 کوالکام محسوب می‌شود. این تراشه شامل چهار هسته‌ی پردازشی 2.15 گیگاهرتزی و واحد پردازش گرافیکی آدرنو 530 است که به صورت مجتمع در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. علاوه‌بر پردازنده، حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی هر دو دستگاه نیز یکسان بوده و به ترتیب معادل 4 و 32/128 گیگابایت است.

    اما باتری جزو معدود بخش‌های سخت‌افزاری متفاوت در گوشی‌های جدید گوگل است، گوگل در پیکسل از یک باتری با ظرفیت 2770 میلی‌آمپرساعت استفاده کرده است، حال آنکه ظرفیت باتری به کار رفته در پیکسل ایکس‌ال 3450 میلی‌آمپرساعت است. گوگل از پورت USB نوع C در دستگاه‌های جدید خود استفاده کرده است و به موجب فناوری شارژ سریع به کار رفته در آنها، امکان 7 ساعت استفاده از گوشی تنها با 15 دقیقه شارژ، فراهم می‌شود. گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال از دوربین‌های یکسانی بهره می‌برند. دوربین‌ اصلی این گوشی‌ها دارای سنسور 12.3 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0، پیکسل‌هایی ابعاد 1.55 میکرومتری و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بوده و دوربین سلفی آنها از نوع 8 مگاپیکسلی است. دوربین این گوشی از وب‌سایت DxOMARK امتیاز 89 را دریافت کرده است و بنابراین از دید این وب‌سایت بهترین دوربین دنیای موبایل را دارا است.

    در نهایت همان طور که پیش‌بینی می‌شد گوگل در گوشی‌های جدیدش از آخرین نسخه از سیستم عامل خود یعنی اندروید 7.1 نوقا بهره برده است. به همراه این نسخه از نوقا، لانچر پیکسل، دستیار گوگل و گوگل مجیک نیز ارائه شده است. ضمن آنکه گوگل بر روی گوشی‌های جدید خود فضای ابری نامحدودی را برای کاربران خود در نظر گرفته است.

    گوگل گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال را در سه رنگ آبی، مشکی و نقره‌ای روانه‌ی بازار خواهد کرد. نسخه‌ی 32 گیگابایت از گوشی پیکسل از امروز و با قیمت 649 برای پیش‌سفارش در دسترس خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر