گلکسی نوت ۱۰ پلاس، آیفون ۱۱ پرو مکس و میت ۳۰ پرو؛

مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان ۲۰۱۹

عصر کالا- در این گزارش بهترین نسخه‌های سه پرچمدار جدید سامسونگ، اپل و هوآوی را بررسی و مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  تابستان امسال به‌خصوص در ماه پایانی، زمان بسیار خوبی برای طرفداران تلفن‌های هوشمند بود، هر سه شرکت بزرگ دنیای گوشی‌های هوشمند در اواخر تابستان از پرچمداران جدید خود رونمایی کردند تا بازار رقابت این سه شرکت، بیش از پیش داغ شود. شرکت سامسونگ پس از 10 سال عرضه سری گلکسی نوت، در ماه گذشته از مدل گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس رونمایی کرد، فناوری‌های جدید، طراحی چشم‌نواز و مجموعه‌ای از قابلیت‌های جذاب، ماهیت پرچمداران جدید سامسونگ بود، پس از آن، این اپل بود که سری متفاوت آیفون 11 را برای طرفداران خود معرفی کند، این شرکت برای مدل‌های آیفون 11 طراحی متفاوتی در نظر گرفته بود و بسیاری از قابلیت‌های آیفون 11 و آیفون 11 مکس برای اولین بار در پرچمداران اپل دیده می‌شد، همین مورد اهمیت این مدل‌ها را افزایش می‌داد. در روز‌های پایانی تابستان نیز شرکت هوآوی از سری میت 30 رونمایی کرد، پرچمداران جدید هوآوی برای اولین بار بدون نسخه اصلی اندروید و نرم‌افزار‌های گوگل عرضه می‌شوند و شاید این بزرگ‌ترین نکته مراسم معرفی پرچمداران جدید هوآوی بود، اما در هر صورت سری میت 30 نیز با دوربین فوق‌العاده و سخت افزار عالی، آماده رقابت با غول‌های بازار است.

    در ادامه بالاترین و گران‌ترین نسخه پرچمداران جدید سه شرکت سامسونگ، اپل و هوآوی را مقایسه خواهیم کرد، این مدل‌ها شامل گلکسی نوت 10 پلاس، آیفون 11 پرو مکس و هوآوی میت 30 پرو می‌شود، با ما همراه باشید:

    مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان 2019

    مقایسه در بخش طراحی

    در بخش طراحی هر سه مدل نسبت به نسخه‌های سال گذشته خود پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند، نوت 10 با قاب فلزی و شیشه‌ای خود در پشت و رنگ‌های شاد، یکی از براق‌ترین و متنوع‌ترین طراحی‌های پرچمداران سامسونگ را دارد، در این مدل نمایشگر مستطیلی با گوشه‌های تیز، حاشیه بسیار باریک و دوربین سلفی در حفره میانی بالای صفحه، بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کند، از طرفی آیفون از جلو طراحی مانند پرچمداران سال گذشته اپل دارد، اما در قسمت پشت و دوربین سه‌تایی با ماژول مربعی، جایی است که تفاوت‌های سری جدید اپل نمایان می‌شود، اما میت 30 پرو هوآوی تغییرات بیشتری داشته، این مدل از نمایشگر خمیده با درصد خمیدگی بیشتری در گوشه‌ها قاب استفاده کرده و به همین واسطه تمامی دکمه‌های فیزیکی گوشی حذف‌ شده‌اند، همچنین در پشت ماژول دایره‌ای شکل دوربین چهارگانه این مدل طراحی کاملا جدید و متفاوتی دارد که وجه تمایز‌های این مدل نسبت به میت 20 پرو هوآوی را افزایش می‌دهد.

    مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان 2019

    در میان این سه پرچمدار نوت 10 پلاس طول و آیفون 11 پرو مکس پهنای بیشتری دارد. سامسونگ و هوآوی از شیشه و آلومینیوم در طراحی مدل‌های برتر خود استفاده کردند، اما اپل از شیشه و استیل بهره برده است. هر سه مدل گواهی مقاومت در برابر آب و غبار IP68 را دریافت کرده‌اند، اما یک ویژگی مهم گلکسی نوت 10 پلاس، وجود قلم S Pen است که تفاوتی بزرگ در نوع عملکرد‌های گوشی را رقم می‌زند.

    مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان 2019

    مقایسه در بخش صفحه نمایش

    سامسونگ با گلکسی نوت 10 پلاس و نمایشگر 6.8 اینچی یک فبلت بسیار بزرگ را به بازار ارائه داده که تنها چند دهم اینچ برای تبدیل شدن به تبلت نیاز دارد، این مدل از پنل بسیار با کیفیت داینامیک آمولد استفاده می‌کند که با ارائه تصاویر زنده و شاداب، بهترین نمایشگر در میان سه مدل مورد نظر است، نسبت صفحه به حاشیه 91 درصد مقدار بسیار بالایی است، اما در میان این سه مدل برترین نسبت محسوب نمی‌شود، ویژگی‌هایی مانند HDR10 پلاس و Always-on display از نکات برتر نمایشگر پرچمدار سامسونگ است.

    مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان 2019

    هوآوی میت 30 پرو بعد از سامسونگ بزرگترین صفحه نمایش را دارد، این مدل از نمایشگر اولد 6.53 اینچی بهره می‌برد که از نظر کیفیت کمی از دو مدل دیگر ضعیف‌تر است، استفاده از نمایشگر معمولی، یکی از راه‌های پایین آوردن قیمت در محصولات هوآوی محسوب می‌شود، اما میت 30 پرو دارای نسبت فوق‌العاده 94.1 درصد است، در واقع تنها دو سمت بالا و پایین گوشی دارای حاشیه بسیار باریکی هستند و دو سمت چپ و راست با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه طراحی شده است. اما اپل در آیفون 11 پرو مکس از نمایشگر سوپر رتینا XDR اولد استفاده کرده که کیفیت بسیار بالایی دارد، این صفحه نمایش 6.5 اینچی، آیفون 11 را خوش‌دست‌تر از دو مدل دیگر می‌کند،‌ این مدل دارای نسبت صفحه 83 درصدی است که نشان می‌دهد اپل پس از آیفون ایکس، خیلی به دنبال کم‌کردن حاشیه گوشی‌های خود نبوده است. قابلیت‌های دالبی ویژن و حساسیت تاچ 120 هرتزی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پرچمدار هستند.

    مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان 2019

    مقایسه در بخش سخت افزار

    پردازنده هر سه پرچمدار مورد نظر توسط خودشرکت سازنده تولید شده است، سامسونگ برای نوت 10 پلاس از تراشه Exynos9825، آیفون از A13 و هوآوی از Kirin 990 استفاده کرده‌اند، از نظر قدرت با اطمینان می‌توان گفت تراشه A13 اپل وضعیت به مراتب بهتری دارد و پس از آن Exynos 9825 سامسونگ و Kirin 990 تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرند، نوت 10 پلاس سامسونگ از بیشترین مقدار حافظه رم موجود یعنی رم 12 گیگابایت بهره می‌برد، در کنار آن حافظه‌های 256 و 512 گیگابایتی نیز بالاترین مقدار حافظه‌های قابل پیشنهاد هستند، البته این مدل از کارت حافظه تا 1 ترابایت را نیز پشتیبانی می‌کند. پرچمدار اپل تنها 4 گیگابایت حافظه رم نیاز دارد که با مقدار حافظه‌های داخلی 64، 256 و 512 گیگابایت، نسخه‌های متفاوت آیفون 11 پرومکس را تشکیل می‌دهند. البته آیفون با همین 4 گیگابایت حافظه رم می‌تواند عملکردی با ثبات‌تر از دیگر پرچمداران بازار را ارائه دهد، در آخر هوآوی میت 30 پرو دارای 8 گیگابایت حافظه رم در کنار 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. اندروید 9 برای سامسونگ، نسخه متن باز اندروید 10 برای هوآوی و iOS13 برای پرچمدار اپل نیز سیستم عامل‌های این سه مدل هستند.

    مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان 2019

    مقایسه بخش دوربین

    اظهار نظر در مورد کیفیت دوربین این سه مدل در حال حاضر کمی سخت است، زیرا هنوز بررسی‌های تخصصی پرچمدار آیفون و هوآوی منتشر نشده است، اما سامسونگ که کمی زودتر معرفی شد، توانست با اقتدار لقب بهترین دوربین بازار را به خود اختصاص دهد، سامسونگ نوت 10 پلاس دارای دوربین چهارگانه با سنسور‌های 12 مگاپیکسلی عریض، 12 مگاپیکسل تله‌فوتو، 16 مگاپیکسل بسیار عریض و TOF 3D است، با این سنسورها، تصاویر این گوشی کمترین نویز، بهترین رنگبندی و بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد، استفاده از هوش مصنوعی نیز تاثیر بسیار زیادی برروی افزایش کیفیت دوربین پرچمدار سامسونگ گذاشته است.

    از طرفی هوآوی همواره بر کیفیت دوربین مدل‌های خود ادعا داشته و به نظر می‌رسد در پرچمدار جدید خود نیز یکی از بهترین دوربین‌های بازار را ارائه دهد و حتی شاید لقب سامسونگ نوت 10 پلاس را نیز تصاحب کند، میت 30 پرو نیز از دوربین چهارگانه با سنسور‌های 40 مگاپیکسل عریض، 8 مگاپیکسل تله‌فوتو، 40 مگاپیکسل بسیار عریض و TOD 3D بهره می‌برد. اما اپل برای اولین بار در مدل‌های خود از دوربین سه‌گانه استفاده کرده که به سنسور‌های 12 مگاپیکسلی عریض، تله‌فوتو و بسیار عریض مجهز شده است.

    مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان 2019

    در بخش سلفی نوت 10 پلاس سامسونگ دارای دوربین 10 مگاپیکسلی عریض بوده که کیفیت مطلوبی دارد و با HDR دوگانه، ویدیو‌های 2160 با 60 فریم بر ثانیه را ضبط می‌کند. هوآوی و اپل هر دو در پرچمداران خود از دوربین سلفی دوگانه استفاده کرده‌اند، میت 30 پرو دارای یک سنسور 32 مگاپیکسلی عریض و یک سنسور TOF 3D برای ثبت هر‌چه بهتر تصاویر پرتره سلفی است. آیفون 11 پرو مکس نیز از دو سنسور 12 مگاپیکسلی و TOF 3D در قسمت سلفی استفاده می‌کند که مانند دوربین‌های اصلی قابلیت ضبط ویدیو 2160 پیکسلی با نرخ 24/30/60 فریم بر ثانیه را دارد.

    دیگر ویژگی‌ها

    نوت 10 پلاس دارای یک باتری 4 هزار و 300 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 45 واتی است، این باتری از شارژ 15Qi واتی نیز پشتیبانی می‌کند، هوآوی برای میت 30 پرو از باتری حجیم 4 هزار و 500 میلی‌آمپر‌ساعتی استفاده کرده که با شارژ سریع 40 واتی به سرعت شارژ می‌شود، همچنین شارژ وایرلس 27 واتی نیز دیگر ویژگی باتری این مدل است، آیفون 11 پرو دارای 3 هزار 969 میلی‌آمپر‌ساعتی است که نسبت به باتری‌های پرچمداران قدیمی اپل بهبود فراوانی یافته و طبق ادعای این شرکت تا 5 ساعت بیشتر شارژ نگه می‌دارد، همچنین برای اولین بار از فناوری شارژ سریع در پرچمداران آیفون استفاده شده، این مدل دارای شارژ سریع 18 واتی است.

    مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان 2019

    حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای پرچمداران سامسونگ و هوآوی و Face ID برای پرچمداران هوآوی و اپل در نظر گرفته شده است. نوت 10 پلاس از سامسونگ DeX (اتصال آسان به دسکتاپ)، دستیار هوشمند بیکسپی و قلم S Pen با ویژگی‌های بی‌شمار بهره می‌برد، از طرفی میت 30 پرو هوآوی دارای طراحی بدون دکمه و آیفون 11 پرو مکس دارای دستیار هوشمند سیری است.

    مقایسه سه پرچمدار پر‌حاشیه تابستان 2019

    مقایسه قیمت

    سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس دارای قیمت حدود 1100 یورو است که برای این مدل قابل پیش‌بینی بود، اما نکته جالب قیمت هوآوی میت 30 پرو است که آن هم نیز حدود 1100 یورو قیمت دارد، با این وجود رکورد قیمت پرچمداران این شرکت زده شده و از حدود 800 یورو به بیش از هزار یورو رسیده، با این وجود اختلاف قیمتی پرچمداران این شرکت با پرچمداران سامسونگ به حداقل رسیده است. اما اپل باز هم قیمتی بالاتر از تمامی پرچمداران بازار برای مدل خود پیشنهاد می‌دهد، آیفون 11 پرو مکس دارای قیمتی حدود 1250 یورو است که مانند همیشه این محصول را در رده تولیدات لاکچری قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر