هشدار به کاربران؛

نصب بدافزار روی گوشی قبل از خرید

عصر کالا- کاربران گوشی های اندرویدی باید در مورد نصب بدافزارهای مختلف بر روی تعدادی از این تلفن های همراه به طور پیش فرض هشیار باشند.

نصب بدافزار روی گوشی قبل از خرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از مهر، این اولین بار است که خبری در مورد نصب بدافزار بر روی تلفن های همراه به طور پیش فرض و قبل از خریداری گوشی های مختلف منتشر می شود. امری که نشان می دهد هکرها و ویروس نویسان تا چه حد امنیت گوشی های هوشمند را تهدید می کنند.

    بررسی های موسسه امنیتی چک پوینت نشان می دهد که بدافزار یاد شده بر روی 38 گوشی اندرویدی و قبل از فروش آنها به خریداران نصب شده است. ظاهرا این بدافزار در زمان تولید گوشی های یاد شده در کارخانه بر روی آنها نصب نشده و در فرایند توزیع گوشی های یاد شده در بازار به آنها اضافه شده است.

    فهرست تعدادی از گوشی های آلوده به این بدافزار به شرح زیر است:

        5 Asus Zenfone 2
        Galaxy A5
        Galaxy Note 2
        Galaxy Note 3
        Galaxy Note 4
        Galaxy Note 5
        Galaxy Note 8.0
        Galaxy Note Edge
        Galaxy S4
        Galaxy S7
        Galaxy Tab 2
        Galaxy Tab S2
        Lenovo A850
        Lenovo S90
        LG G4
        Nexus 5
        Nexus 5X
        OppoR 7 plus
        Oppo N3
        vivo X6 plus
        Xiaomi Mi 4i
        Xiaomi Redmi
        ZTE x500

    کار اصلی بدافزار یاد شده سرقت اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی ها و همین طور ارسال انبوه آگهی ها برای کاربران تلفن های همراه است. اما یکی از این بدافزارها که در برخی از این گوشی ها نصب شده یک باج افزار به نام «اسلاکر» است که تمامی فایل های موجود در گوشی را قفل گذاری کرده و برای باز کردن قفل آنها از کاربر تقاضای باج می کند.

    کاربران برای حفاظت از خود و جلوگیری از سواستفاده بدافزار یاد شده باید از امکانات امنیتی متنوعی اعم از برنامه های ضدویروس و همین طور بلوکه کردن برنامه های مشکوک و ارسالی از منابع ناشناس استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر