در دانشگاه صنعتی نانیانگ انجام شد

پیدا کردن رمز ورود گوشی با استفاده از حسگر آن

عصر کالا- پژوهشگران دانشگاه سنگاپور، سیستمی ابداع کرده‌اند که با استفاده از حسگر تلفن همراه، پین آن را حدس می‌زند.

پیدا کردن رمز ورود گوشی با استفاده از حسگر آن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، پژوهشگران "دانشگاه صنعتی نانیانگ" (Nanyang Technological University) در سنگاپور، سیستمی ابداع کرده‌اند که صرفا براساس اطلاعات ارائه شده توسط حسگرها، پین تلفن همراه را به‌درستی حدس می‌زند.

    این گروه پژوهشی به سرپرستی دکتر "شیوام بهسین"" (Shivam Bhasin)، برای "آموزش" سیستم، از سه نفر خواستند که هرکدام یک مجموعه تصادفی از 70 پین چهار رقمی را در تلفن همراه اندروید وارد کنند. روی هر تلفن، یک برنامه سفارشی نصب شد که داده‌ها را از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس‌سنج، حسگر مجاورتی، فشارسنج و حسگر نور محیط جمع‌آوری می‌کرد.

    یک الگوریتم یادگیری عمیق، داده‌ها را تحلیل و با خوانش حسگرهای خاص تطبیق داد به طوریکه اعداد به‌خصوصی روی صفحه کلید نمایشگر وارد شد.

    "بهسین" توضیح می‌دهد: هنگامیکه پین را در تلفن همراه وارد می‌کنید، نوع حرکت تلفن همراه هنگام وارد کردن یک، پنج یا 9 بسیار متفاوت است. به همین ترتیب، وارد کردن عدد یک با انگشت شست دست راست، نسبت به وارد کردن عدد 9، سد راه نور بیشتری خواهد شد.

    هنگامیکه سیستم کار حدس زدن پین‌های چهار رقمی را تنها براساس واکنش حسگرها انجام داد، دقت آن در قفل‌گشایی تلفن همراهی که یکی از 50 پین معمول را استفاده کرده بود، تا 99.5 درصد(بدون این که بیش از سه بار تلاش کند) دقیق بود.

    به باور"بهسین"، این امکان وجود دارد که مردم ندانسته، بدافزاری را در تلفن همراه خود دانلود کنند که از چنین فناوری استفاده می‌کند. این برنامه پس از دستیابی به حسگرهای تلفن همراه و یاد گرفتن پین کاربر، اطلاعات را به شخصی که قادر به قفل‌گشایی تلفن باشد، انتقال می‌دهد.

    وی می‌گوید، برای جلوگیری از رخ دادن چنین وضعیتی، پیشنهاد می‌کند که سیستم‌های اجرایی تلفن همراه، دستیابی به حسگرهای تلفن را محدود کنند تا کاربران بتوانند این اجازه را تنها به اپلیکیشن‌های مورد اعتماد خود بدهند.

    اخیرا، مقاله‌ای در مورد این پژوهش در مجله " Cryptology ePrint Archive" به چاپ رسید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر