احتمال تعویق عرضه آیفون ۸ به‌دلیل مشکلات تولید قطعه

عصر کالا- اپل چندی پیش تأیید کرد که تولید پنل‌های OLED و مدار مجتمع مادربورد مورد نیاز آیفون ۸ را به سامسونگ و برخی تولیدکنندگان دیگر قطعه سفارش داده است.

احتمال تعویق عرضه آیفون ۸ به‌دلیل مشکلات تولید قطعه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل ازجی اس ام,اما امروز مشخص شد که این شرکت‌ها برای تولید این قطعات در تیراژ بالا، با مشکلاتی مواجه شده‌اند که ممکن است منجر به تعویق یک ماهه عرضه آیفون 8 شود.آن‌چه باعث می‌شود اپل یک تأمین‌کننده قطعات را برای مشارکت در زنجیره تأمین قطعات خود بر‌گزیند فقط توانایی آن تأمین‌کننده برای تولید قطعات مدنظر اپل در تیراژ بسیار بزرگ نیست؛ بلکه کیفیت قطعه تولیدی نیز برای اپل مهم است تا بتواند آن قطعه را بدون هرگونه تغییر یا دستکاری در هر گوشی ساخت خود استفاده کند. تأمین تمام خواسته‌های اپل حتی برای شرکت‌هایی به بزرگی فاکس‌کان نیز دشوار است و این موضوع امسال حتی مهم‌تر نیز می‌شود زیرا طبق شایعات، اپل قصد دارد آیفون جدید را به صفحه نمایش OLED مجهز کند.

    طبق گزارش Nikkei's Asian Review، قطعه‌سازان همکار اپل تلاش می‌کنند تا بتوانند تولید قطعات مورد نیاز آیفون 8 در تیراژ بالا را طبق برنامه زمان‌بندی شده به اتمام برسانند؛ این قطعات از تولید میلیونی پنل‌های OLED توسط سامسونگ تا تولید مدارهای شارژ بی‌سیم را شامل می‌شود. حتی تولید مادربوردهای انباشته (stacked) کوچک و جدید نیز برای تولید دقیق در تیراژ بالا با دشواری‌هایی مواجه هستند. گزارش‌ها حاکی‌ است که بورد شارژر وایرلس همچنان با مشکل داغ شدن بیش از حد مواجه است؛ بنا به گفته Sean Kao تحلیلگر IDC: طراحی جدید و بسیار کوچک‌تر بوردهای مدار چاپی، عمر باتری طولانی‌تری برای آیفون 8 به همراه خواهند داشت ... اما هنوز مشکلات کیفی در تولید انبوه این قطعه وجود دارد.

    گزارش شده است که تولید پنل‌های OLED توسط سامسونگ با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شده است. اپل تأیید کرده که تولید 70 تا 90 میلیون پنل OLED با کیفیت بالا را به سامسونگ سفارش داده است اما تولید انبوه این قطعه با مشکل مواجه شده است و بارگیری این قطعات به مقصد خطوط مونتاژ آیفون در شرکت چینی فاکس‌کان، به‌جای ماه مه در اواخر ماه ژوئن یا حتی ماه ژوییه انجام خواهد شد. در نتیجه تحلیل‌گران حدس می‌زنند که تاریخ عرضه آیفون 8 در نوامبر (آبان) یا در بهترین حالت در اوخر اکتبر (مهر) باشد، البته این امکان هم وجود دارد که اپل طی کنفرانس سالانه خود که در سپتامبر هر سال برگزار می‌کند، آیفون جدید را معرفی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر