تصمیم جدید اپل؛

احتمال افزوده شدن چین به تأمین کنندگان پنل « OLED» آیفون

عصر کالا- اپل در حال مذاکره با کمپانی چینی « BOE Technology » است تا نیازهای نمایشگر « OLED » آیفون‌های سال ۲۰۱۸ را تأمین ساخته و فرآیند انتقال از پنل « LCD » به « OLED » را تا آن موقع تکمیل کند.

احتمال افزوده شدن چین به تأمین کنندگان پنل « OLED» آیفون
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از مهر، کمپانی ساکن کوپرتینو از ماه‌ها قبل مشغول آزمایش و بررسی نمایشگرهای « OLED » شرکت مذکور است، اما هنوز قراردادی جهت همکاری مستقیم منعقد نشده است.

    کمپانی « BOE » یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نمایشگر در کشور چین محسوب می‌شود و اخیراً 14.5 میلیارد دلار برای راه اندازی دو کارخانه جدید « AMOLED » هزینه کرده است.

    در همین حال از آنجایی که فرآیند مذاکره هنوز در مراحل ابتدایی خود است، تأمین نیازها برای موبایل 2017 اپل موسوم به آیفون 8 امکان پذیر نیست بنابراین کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند در صورت لزوم برای سال 2018 از آنها یاری بجویند.

    گفته می‌شود سامسونگ در درجه نخست و سپس شارپ، آل جی و ژاپن دسپلی که وظیفه تأمین نمایشگرهای « OLED » اپل را بر عهده دارند، توانایی تطمیع نیازهای آیفون سال آتی را ندارند.

    در نتیجه احتمالاً تنها یکی از مدل‌های احتمالی موبایل هوشمند اپل در سال 2017 به پنل « OLED » مجهز خواهد بود و سایر نسخه‌ها با همان نمایشگر « LCD »عرضه می‌شوند.

    براساس این گزارش، اگر قرارداد مذکور به سرانجام برسد، « BOE »اولین شرکت غیر کره‌ای یا ژاپنی خواهد بود که عهده دار توسعه صفحه نمایش برای آیفون شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر