اپل با حسگر اثر انگشت در گوشی‌های آیفون خداحافظی می‌کند؟

عصر کالا- یک تحلیلگر فعال در حوزه فناوری مدعی شده است که اپل برنامه‌ای برای بازگشت فناوری احراز هویت با اثر انگشت موسوم به تاچ آیدی به آیفون ندارد.

اپل با حسگر اثر انگشت در گوشی‌های آیفون خداحافظی می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، تحلیلگر ارشد محصولات اپل – که تاکنون درباره بسیاری از قابلیت‌های احتمالی آیفون پیش‌بینی کرده است، حالا اعتقاد دارد که اپل به احتمال زیاد قصد ندارد به گوشی‌های آیفون مدل 2018 و بعد از آن حسگر اثر انگشت موسوم به تاچ آیدی را اضافه کند.

    وی دلیل این تصمیم اپل را استقبال بی نظیر از فناوری تشخیص چهره هوشمند یا فیس آیدی در گوشی‌های آیفون دانسته و اظهار کرده است که علی‌رغم مزایای زیادی که تاچ آیدی نسبت به فیس آیدی دارد، به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد با آن برای همیشه خداحافظی کند و از زنجیره تامین و خط تولید گوشی‌های آیفون آن را حذف کند.

    او همچنین برآورد کرده است که استفاده از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر در سال 2019 با یک رشد و افزایش 500 درصدی مواجه خواهد شد چراکه تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی نیز همچنان می‌خواهند از آن بهره بگیرند.

    تحلیلگر ارشد محصولات اپل معتقد است که فناوری تشخیص چهره اپل یک راهکار امنیتی بیومتریک به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده و نفوذ افراد غریبه به گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود این در حالیست که گوشی‌های اندرویدی همچنان در حال آزمون و خطای انواع حسگرهای اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر