ایران رتبه دوم را از نظر آلودگی موبایل ها به بدافزار در اختیار دارد

عصر کالا- شرکت کسپرسکی به تازگی آمار و ارقام رخنه ها و رخدادهای امنیتی سال ۲۰۱۶ برای موبایل ها را منتشر ساخته که در میان آنها نکات جالبی دیده می شود. به گفته این کمپانی در سال گذشته میلادی بیش از ۸۵۲۶۲۲۱ بسته نصب اپلیکیشن حاوی بدافزار، ۱۲۸۸۸۶ مورد تروجان برای کنترل عملیات بانکی از طریق موبایل، و ۲۶۱۲۱۴ مورد تروجان باج افزار موبایل توسط برنامه های آنها شناسایی شده است.

ایران رتبه دوم را از نظر آلودگی موبایل ها به بدافزار در اختیار دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر؛ کسپرسکی می گوید در سال گذشته میلادی مسائل مهم زیر را شاهد بوده ایم:

    رشد برنامه های بدافزار که از حق دسترسی ریشه و سوپر-یوزر استفاده می کنند
    توزیع بدافزارها از طریق گوگل پلی و خدمات تبلیغاتی
    ظهور روش های جدید برای دور زدن مکانیسم های امنیتی سیستم عامل اندروید
    رشد کمّی باج افزارهای موبایلی
    توسعه قابل توجه تروجان های مخصوص عملیات بانکی
    تقریباً نیمی از موبایل های کاربران ایرانی به بدافزار آلوده شده اند

    طبق آمار و ارقام منتشر شده از سوی این کمپانی در سال 2016 تعداد بسته های نرم افزاری حاوی بدافزار به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به رقم 8562221 رسیده، که نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته است. تعداد حملات بدافزاری دفع شده توسط کسپرسکی در سال 2016 رقم حیرت انگیز 40 میلیون را برای بیش از 4 میلیون کاربر نشان می دهد.

    یکی از موارد تأسف برانگیز در آمار ارائه شده از سوی کسپرسکی، حضور ایران در رتبه دوم از نظر حملات بدافزاری موبایل در بین بیش از 230 کشور و منطقه در سرتاسر جهان است. طبق این گزارش بر اساس درصد کاربرانی که مورد حمله بدافزارها قرار گرفته اند، ایران با 46.87 درصد پس از بنگلادش در مقام دوم قرار گرفته است.

    گفتنیست فقدان دسترسی مستقیم کاربران عادی به گوگل پلی و مراجعه ناگزیر به مارکت های نامعتبر یا منابع متفرقه برای دریافت اپلیکیشن ها، به علاوه بی توجهی اکثر کاربران نسبت به اصالت و اعتبار سازنده اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی، از جمله دلایل اصلی بروز این وضعیت نامطلوب در کشورمان به شمار می روند.

    خوشبختانه طبق آمار کسپرسکی، تروجان های عملیات بانکی و باج افزارها هنوز در کشورمان رواج چندانی نیافته اند، اما با توجه به رشد روزافزون استفاده از موبایل برای انجام تراکنش های مالی و ذخیره سازی اطلاعات شخصی حیاتی روی اسمارت فون ها، کاربران باید توجه بیشتری به امنیت تلفن همراه معطوف ساخته و در رویه کنونی نصب نرم افزارها تجدید نظر نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر