اقدامات ضروری پس از دزدیده یا گم شدن گوشی‌های هوشمند!

عصر کالا- اگر قصد مطالعه این مطلب را دارید احتمالا گوشی شما دزدیده یا گم شده و یا قصد راهنمایی دوستی را دارید که گوشی موبایلش را به سرقت برده اند یا آن را نمی یابد! فرای بحث مبلغی در تلفن های همراه که هزینه کمی هم نیست، ارزش معنوی و اطلاعات شخصی موجود در دستگاه های هوشمند اینچنینی ارزشی بسیار قابل توجه تر نزد کاربران دارند.

اقدامات ضروری پس از دزدیده یا گم شدن گوشی‌های هوشمند!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از نت‌نوشت، اگر قصد مطالعه این مطلب را دارید احتمالا گوشی شما دزدیده یا گم شده و یا قصد راهنمایی دوستی را دارید که گوشی موبایلش را به سرقت برده اند یا آن را نمی‌یابد! فرای بحث مبلغی در تلفن‌های همراه که هزینه کمی‌هم نیست، ارزش معنوی و اطلاعات شخصی موجود در دستگاه‌های هوشمند اینچنینی ارزشی بسیار قابل توجه تر نزد کاربران دارند.

    همراه باشید تا اقدامات ضروری و مورد نیاز پس از گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراه را در نت نوشت بررسی کنیم.

    چگونه موبایل گم شده را بیابیم!

    در گوشی‌های آیفون اپ find my iphone فرایند یافتن دستگاه را به صورت کامل بر عهده دارد، تنها کافی است شما وارد اکانت icloud خود شده و دستگاه را در لحظه بیابید!

    اندروید در این مورد راه حل‌های فراوانی را در اختیار کاربران می‌گذارد، یکی از مرسوم ترین و کاربردی ترین‌ها اپ گوگلی find my device است. شما می‌توانید از طریق این وبسایت و یا نصب این اپ دسترسی کامل به موقعیت در لحظه تلفن همراهتان داشته باشید. تا همین چند وقت پیش این اپ android device manager نامیده می‌شد.

    اپ‌های مذکور با کمک گرفتن از gps و اینترنت موقعیت تلفن همراه را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر بابت دزدیده شدن تلفن همراهتان مطمئن هستید، اطلاعات کسب کرده در اپ‌های معرفی شده را اختیار پلیس قرار دهید. پیشنهاد دیگر اینکه اگر در وسایل نقلیه عمومی‌تلفن همراهتان را گم کرده اید حتما با مدیریت و یا پشتیبانی این واحد‌ها ارتباط برقرار کنید. گم شدن، یافتن و تحویل تلفن‌های هوشمند به صاحبانشان یکی از کارهایی است که این افراد به صورت روزانه با آنها سروکار دارند.

    چگونه اطلاعات موبایل را از راه دور کاملا پاک کنیم؟

    خوشبختانه در هر دو سیستم اندروید و آیفون برنامه‌های معرفی شده برای یافتن امکان حذف کامل اطلاعات را در اختیار کاربر گذاشته اند. این مورد در مواقعی که بابت اطلاعت نگران هستید و دسترسی به گوشی را غیر ممکن می‌دانید واقعا کاربردی است. بلافاصله پس از فعال کردن wipe data اطلاعات شما حذف خواهد شد و سارق هم امکان متوقف کردن این فرایند را نخواهد داشت.
     

    چه کارهای دیگری از ما ساخته است؟

    متاسفانه پیگیری قضایی در این رابطه کار دشواری است و نیاز به پیگیری مداوم داشته و شدیدا زمان بر است. برای پیگیری این مهم نیاز به اطلاعات زیر دارید:

        کد 15 رقمی imei دارید که معمولا بر روی جعبه تلفن‌های هوشمند ثبت شده
        مشخصات دقیق و نام مدل تلفن همراه
        شماره دقیق خط تلفنی که در گوشی موبایل شما فعال است
        تاریخ، زمان و محل دقیق سرقت صورت گرفته

    در ادامه اطلاعات فوق را سریعا به پلیس تحویل دهید و ادامه فرآیند را طبق دستورالعملی که به شما ارائه می‌شود پیگیری کنید. متاسفانه طبق اطلاعات ما موارد بسیار نادری وجود دارد که تلفن سرقت شده یافته و به صاحبش باز گردانیده شده است. صمیمانه توصیه می‌کنیم در صورت امکان بلافاصله اطلاعات روی گوشی را کاملا حذف کنید و به فکر خرید یک گوشی تلفن همراه دیگر باشید!

    پیشگیری بهتر از درمان

    برای پیشگیری از روی دادن اتفاقات اینچنینی حتما و همیشه سعی کنید از لوازم شخصی خودتان مراقبت کرده و آن‌ها را به هیچ عنوان در مکان‌های عمومی‌مورد استفاده قرار ندهید! خیلی ساده تر اینکه علاج واقعه را قبل از وقوع کنید. اطلاعات شخصیتان و خصوصیتان را ابدا روی تلفن همراهتان نگاه نداشته و حتما پسورد و رمز‌های امنیتی روی صفحه قفل را فعال نگاه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر