مضرات وحشتناک استفاده از تلفن همراه هنگام راه رفتن

عصر کالا- افراد هنگام استفاده از تلفن همراه تمرکز خود را در راه رفتن فراموش کرده و بدون اینکه مراعات ستون فقرات کمر و گردن خود را کنند، سر خود را در وضعیت پایین و نامناسبی قرار می‌دهند.

مضرات وحشتناک استفاده از تلفن همراه هنگام راه رفتن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، مطالعات در ارتباط با تأثیرات منفی تلفن هوشمند بر روی ستون فقرات گردن و کمر نشان داده است، کاربران هنگام استفاده از گوشی موبایل، حالت راه رفتن و قدم برداشتن‌شان تغییر می‌کند و بدون اینکه به موانع مسیر خود توجه کنند، در حالی که سرشان در گوشی است، راه می‌روند.

    محققان دانشگاه کمبریج با بررسی نحوه قدم برداشتن افراد هنگام استفاده از موبایل دریافتند که در دست داشتن تلفن همراه هنگام حرکت در خیابان باعث می‌شود که طول گام‌ها افزایش و سرعت نیز کاهش یابد؛ در واقع همین تغییر در راه رفتن طبیعی بدن، زمینه‌ساز آسیب مضاعف به گردن و کمر خواهد شد.

    بر همین اساس محققان دریافتند، کسانی‌که در هنگام راه رفتن، پیام متنی می‌فرستند، بیش از دیگر افراد به سلامتی ستون فقرات کمر و گردن خود آسیب می‌زنند.

    "Anglia Ruskin" نویسنده اصلی این مطالعه، از دانشگاه کمبریج می‌گوید: "راه رفتن افرادی که گوشی دستشان است دقیقا شبیه به آنهایی است که در دهه 80 میلادی زندگی می‌کرده‌اند».

    به گفته محققان، فرستادن پیام کوتاه در هنگام راه رفتن از این جهت برای ستون فقرات مضر است که سرعت افراد هنگام تایپ تا نصف کاهش یافته و بدن از وضعیت قائم و در یک راستا خارج شده و در نهایت ارتفاع قدم برداشتن این افراد به علت ترس از برخورد با موانع احتمالی حداقل 18 درصد افزایش می‌یابد.

    دکتر متیو تمیس، می‌گوید: «ما شاهد افرادی هستیم که با گوشی‌های هوشمند خود مانند سالمندان 80 ساله می‌مانند؛ مانند افراد سالخورده، به آرامی و با احتیاط با گام‌های کوچک حرکت می‌کنند، اما هنگام بروز خطرات، پا را بلندتر و آرام‌تر بر می‌دارند».

    مردم هنگام خواندن یا تایپ کردن یک پیام متنی، به طور قابل توجهی موجب خم شدن سر خود می‌شوند که این موضوع به مرور زمان از طریق تغییر وضعیت بدنشان بر روی کمر و گردن افراد تأثیر منفی می‌گذارد.

    افراد هنگام استفاده از این وسایل حتی تمرکز خود را در راه رفتن نیز فراموش کرده و بدون اینکه مراعات ستون فقرات کمر و گردن خود را کنند، سر خود را در وضعیت پایین و نامناسبی قرار می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر