دوربین سه‌گانه برگ برنده تولیدکنندگان گوشی هوشمند

عصر کالا- سامسونگ نیز همچون اپل و هواوی قصد دارد پرچمدار آتی خود را به دوربین سه‌گانه و حسگر سه‌بعدی مجهیز کند و بدین ترتیب، فروش و محبوبیت خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

دوربین سه‌گانه برگ برنده تولیدکنندگان گوشی هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجا که گلکسی اس 10 گوشی هوشمند و پرچمدار آتی سامسونگ است، تحلیلگران بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که این غول کره‌ای قصد دارد با عرضه و تجهیز این پرچمدار به دوربین سه‌گانه و حسگر سه‌بعدی وارد رقابت تنگاتنگ و سرسختانه‌ای با سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند شود.

    کیم دونگ ون – تحلیلگر موسسه تحقیقاتی KB Sequrity – به تازگی اعلام کرده است که نسل بعدی گوشی آیفون و سامسونگ به دوربین سه گانه مجهز خواهند شد. وی بر این باور است از آنجا که گلکسی اس 9 سامسونگ از آنچه که انتظار می‌رفت، کمتر به فروش رفته، حالا این شرکت کره‌ای تصمیم گرفته است که پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی اس 10 را به دوربین سه‌گانه و سنسور سه‌بعدی تجهیز کند تا بتواند فروش بسیار بهتر و بیشتری را برای خود رقم بزند.

    تفاوتی که دوربین‌های سه گانه با دوگانه دارند، آن است که تصاویر واضح‌تر و بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند و از قابلیت زوم پیشرفته‌ای بهره می‌برند که در زمینه واقعیت افزوده هم کاربرد دارد.

    البته سامسونگ و اپل تنها شرکت‌هایی نیستند که به دوربین‌های سه‌گانه روی آورده‌اند بلکه شرکت چینی هواوی نیز در رونمایی پرچمدار جدید خود یعنی هواوی پی 20 پرو اعلام کرد که این گوشی هوشمند به دوربین سه گانه مجهز است.

    یکی دیگر از گوشی‌هایی که قرار است با دوربین سه‌گانه و به زودی به بازارهای جهانی قدم بگذارد، آیفون ایکس پلاس اپل خواهد بود.

    کیم جی سان – تحلیلگر موسسه تحقیقاتی Kium Securities – در این باره می‌گوید: وقتی که بازار جهانی گوشی هوشمند رو به افول باشد، موجودی قطعات موردنیاز برای گوشی‌های هوشمند همچون ماژول‌های دوربین و سنسورها افزایش می‌یابد و بخش سامسونگ الکترومکانیکس یکی از آن دسته شرکت‌هایی است که از این مساله سود بسیاری خواهد برد.

    در سال گذشته 2017 میلادی، سود عملیاتی سامسونگ از بخش تولید و تامین قطعات الکترونیکی، به 290 میلیون دلار افزایش یافت که بیشتر آن مرهون دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 بود.

    شرکت سامسونگ الکترومکانیکس یکی از تأمین‌کنندگان اصلی قطعات گوشی‌های هوشمند سامسونگ الکترونیکس است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر