رشد قابل توجه استفاده از سنسور اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند

عصر کالا- ۵۵ درصد از گوشی های جهان به سنسور اثر انگشت مجهز هستند.

رشد قابل توجه استفاده از سنسور اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تا چند سال گذشته ، قابلیت سنسور اثر انگشت فقط محدود به گوشی های خاصی بود و اکثر گوشی ها این قابلیت را نداشتند. به عنوان مثال در سال 2013 تنها 3 درصد از گوشی های هوشمند یا «اسمارت فون» ها قابلیت سنسور اثر انگشت داشتند که نسبت به حال حاضر درصد بسیار کمی بود.

    بر اساس تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است ، در میان همه گوشی‌هایی که در سطح جهان در حال کار کردن هستند، حدود 55 درصد از آنها مجهز به قابلیت سنسور اثر انگشت هستند. این درصد قابل توجه، موفقیت این تکنولوزی را نشان میدهد و طبق پیش بینی‌ها در چند سال آینده فقط 10 درصد گوشی‌ها فاقد این قابلیت خواهند بود و باقی گوشی ها به به سنسور اثر انگشت مجهز خواهند شد.

    مهم ترین منطقه ای که این سنسور روی گوشی ها به کار گرفته می شوند ، سطح رویی آنهاست ( 90 درصد ) ، جایی که نمایشگر این گوشی ها قرار دارد.

    افزایش آمار استفاده از این سنسور در گوشی های هوشمند بی نظیر است، به شکلی که در سال 2013 فقط 3 درصد از گوشی ها به این قابلیت مجهز بود. این درصد در سال 2014 به 10 ، در سال 2015 به 23 و در سال 2016 به 40 درصد رسید و در حال حاضر نیز به رقم 55 درصد رسیده است.

    طبق پیش بینی هایی که « فورکست» انجام داده، در سال 2020 تعداد 1 میلیارد و 450 میلیون گوشی هوشمند در جهان به این قابلیت مجهز خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر