نوت ۷ بخریم یا منتظر آی‌فون جدید باشیم؟

عصر کالا- شاید در نگاه اول، عرضه سریع‏تر نوت ۷ به بازار نقطه قوتی برای سامسونگ به حساب بیاید، اما اپل هم ثابت کرده طرفداران خاص خود را دارد و البته بیشتر اوقات برگ برنده‏ای را در قالب نوآوری‏های جدید در آستین داشته است. در سمت مقابل، مشتریانی قراردارند که با تردید، در حال بررسی شرایط هستند که آیا نوت۷ را بخرند یا منتظر رونمایی از آی‌فون جدید باشند؟

نوت ۷ بخریم یا منتظر آی‌فون جدید باشیم؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، با خرید نوت 7 می‏توانید از صفحه ‏نمایش 7/ 5 اینچی Super AMOLED با انحنایی که در دو طرف آن ایجاد شده و رزولوشن QHD بهره ببرید؛ صفحه‏ نمایشی که به گفته متخصصان DisplayMate، بهترین محصول بازار است. آی‌فون 7 پلاس (البته این نام هنوز قطعی نشده)، به صفحه‏ نمایش 5/ 5 اینچی رتینا مجهز خواهد بود که احتمالا چیزی مشابه با آی‌فون 6 اس پلاس است، اما افزایش رزولوشن به 1080p را پیش چشم کاربران قرار خواهد داد.

     

    پردازنده و رم

    گلکسی نوت 7 از همان پردازنده ‏های کوالکام اسنپ‏دراگون 820 یا سامسونگ Exynos 8890 که در اس 7 هم شاهد بودیم بهره می‏ برد و 4 گیگابایت رم دارد.  در طرف مقابل، به‏ نظر می‏ رسد آی‌فون 7 پلاس سه گیگابایت رم داشته باشد و از پردازنده A10 استفاده کند. با این حال، بر اساس تجربه باید اعتراف کرد iOS در مدیریت پردازنده و رم همیشه یک سر و گردن از اندروید بالاتر بوده است.

    دوربین

    نوت 7 از دوربین 12 مگاپیکسلی مشابه با S7 در پشت استفاده می‏کند. در سمت مقابل، به ‏نظر می‏رسد آی‌فون 7 به دوربین دوتایی در پشت مجهز شود که قابلیت‏ های جدید و کاربردی را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

     

    فضای ذخیره ‏سازی

    حافظه ذخیره‏ سازی داخلی نوت 7 از حداقل 64 گیگابایت شروع می ‏شود. علاوه‌بر این، با استفاده از کارت حافظه جانبی این حافظه قابل افزایش است. در آی‌فون 7 پلاس، فضای حداقلی به 32 گیگابایت می‏ رسد و البته مدل‏های 64 و 256 گیگابایتی هم در اختیار کاربر خواهد بود. طبق معمول خبری هم از پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نیست.

    قابلیت ‏های اضافه

    نوت 7 از قلم ویژه‏ای که حالا هم دقتش افزایش پیدا کرده و هم ضدآب شده استفاده می‏ کند. درگاه یو‏اس‏بی نوع C و اسکنر چشم هم از دیگر نکات قابل توجه به‏ حساب می‏ آیند. در سمت مقابل، کلید هوم آی‌فون جدید با تغییر طراحی، از حالت فشاری به لمسی تبدیل خواهد شد. حذف ورودی هدفون و خطوط آنتن در بدنه گوشی هم از تغییرات قابل ذکر است. طراحی آی‌فون جدید، تغییر خاصی هم در مقایسه با نسخه قبلی نخواهد داشت.

     

    قیمت

    در حال حاضر نوت 7 از 3 میلیون تا 4 میلیون تومان در کشور ما به فروش می‏ رسد. قیمت جهانی این گوشی 849 دلار است و در مقابل، انتظار داریم آی‌فون 7 پلاس با قیمتی حدود 900 دلار به دست مشتری برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر