مقایسه گلکسی نوت ۸ با آیفون ۸: از راه نرسیده‌ها!

عصر کالا- پرچم‌دارهایی از دو رقیب دیرینه؛ اپل و سامسونگ. این دو در طی سال‌ها باهم رقابت تنگاتنگی داشته و‌ دارند. سامسونگ با معرفی نمایشگر خمیده خودنمایی می‌کند و اپل از ۳D touch رونمایی کرده‌ است. به هر حال هر یک حقه‌ای در آستین خود دارند.

مقایسه گلکسی نوت ۸ با آیفون ۸: از راه نرسیده‌ها!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

     امسال همین رویه ادامه پیدا کرده است. سامسونگ با معرفی گلکسی S8 و صفحه‌نمایش بی نهایت و ظاهر دلربایش رقابت در این بازار اشباع شده را بیش‌تر کرده است. جادوی سامسونگ در این‌جا پایان نمی‌یابد و قرار است با معرفی گلکسی نوت 8 قدرت خود را به رخ رقیبان بکشد. از سوی دیگر اهالی کوپرتینو در حال ساخت آی‌فون 8، پدیده امسال هستند. آی‌فونی که با همه اسمارت فون‌هایی که از اپل می‌شناسیم فرق دارد و نقطه عطفی برای دستگاه‌های گران قیمت اپل است.

    در این مطلب با استفاده از مشخصات و عکس‌های لو رفته از این دو گوشی بی‌نظیر، آن‌ها را پیش از معرفی مقایسه می‌کنیم.

    طراحی ظاهری

    جدیدترین عضو خانواده نوت، دو دوربین خواهد داشت و مثل گلکسی S8 شاهد پنل بی‌نهایت دیگری خواهیم بود. در نوت 8 از همان ترکیب شیشه و فلز در S8 استفاده خواهد شد. رنگ‌های جدید که سامسونگ چندی پیش معرفی کرد به احتمال زیاد در این موبایل حضور خواهند داشت. مانند آبی مرجانی که شما را به یاد دریا و مرجان‌ها می‌اندازد!

    آیفون 8 تغییر و تحولی خواهد کرد و مانند خیلی از اسمارت فون‌های دیگر از ترکیب شیشه در قاب پشت و جلو و فریم فلزی بهره خواهد برد. صفحه‌نمایشی با کم‌ترین حاشیه در بالا و پایین خواهد داشت و احتمالا سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش یا در قاب پشت نزدیک لوگوی اپل قرار می‌گیرد. پس کمربندهایتان را ببندید و آماده تغییری بزرگ شوید!

    صفحه‌نمایش

    اول به سراغ نوت 8 می‌رویم. این گوشی با توجه به مشخصات لو رفته تاکنون از صفحه‌نمایش OLED با رزولوشن 4K سود می‌برد. اندازه صفحه نمایش هم 6.4 اینچ و کمی بزرگ‌تر از برادرش گلکسی S8 پلاس است. حاشیه‌ها قرار است کمتر شود و متاسفانه سنسور اثر انگشت روی صفحه‌نمایش وجود ندارد، چون سامسونگ اعتراف کرده که هنوز به تکنولوژی ساخت چنین چیزی دست نیافته است.

    گذاشتن پنل سوپرآمولد با همچین کیفیتی باید هیجان انگیز باشد و خبر خوبی برای صنعت واقعیت مجازی است. توصیه ما این است که خوره‌های بازی از همین الان چشم انتظار این گوشی باشند و طرف هیچ موبایلی نروند. روشنایی این صفحه نمایش هم به 1000 نیت می‌رسد. پس باید این اسمارت فون را ماجراجو و اهل گشت و گذار بنامیم. خواندن کتاب و بازی‌کردن و تماشای فیلم در نوت 8 لذت‌بخش و چشم‌نواز خواهد بود و مطمئن باشید از آن دل نمی‌کنید!

    حالا به سراغ اپل و پرچم‌دار امسالش می‌رویم. همان طور که می‌دانید صفحه نمایش آی‌فون 8 را سامسونگ می‌سازد و بالاخره شاهد یک پنل OLED در آی‌فون‌ها خواهیم بود. این یعنی رنگ‌های اشباع‌تر و جذاب‌تر در مقایسه با پنل رتینا. اما همان رزولوشن فول‌اچ‌دی آی‌فون‌های قبلی، در این موبایل حضور دارد. صادقانه بگوییم، از اپل انتظار همچین چیزی را داشتیم.

    احتمال می‌رود که سنسور اثر انگشت روی صفحه‌نمایش قرار گیرد و اپل برای همیشه از دکمه هوم دایره‌ای شکل خداحافظی کند. همین طور با آن حاشیه‌های بالا و پایین قاب جلو! شاید در آی‌فون 8 پلاس با کمی بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش روبرو شویم، ولی به طور حتم آی‌فون 8 با همان اندازه قبلی اما نمایشگری بزرگ‌تر وارد بازار خواهد شد. پس منتظر یک آی‌فون بی‌حاشیه با صفحه‌نمایش پرنور باشید!

    سخت‌افزار

    به نظر می‌رسد که نوت 8 به چیپست جدید اسنپدراگون مدل 836 مجهز شود و قوی‌ترین تلفن همراه اندرویدی لقب گیرد. این گوشی از 6 یا 8 گیگابایت رم سود خواهد برد.

    سامسونگ پرچم‌دارانش را در دو نسخه اگزینوس و کوآلکام عرضه می‌کند. احتمالا نسخه اگزینوس آن (که ساخته همین شرکت کره‌ای است) به بازار کشورمان وارد می‌شود و هسته گرافیکی شاید جدیدترین نسخه از Mali باشد.

    آیا از لگ‌های گاه و بیگاه موبایل‌تان خسته شده‌اید؟ پس بی‌درنگ اقدام به خرید نوت 8 کنید.

    و اما (احتمالا) سریع‌ترین اسمارت فون در تمام دوران‌ها: آی‌فون 8. اپل همیشه قوی‌ترین و سریع‌ترین موبایل بازار را می‌سازد. همین حالا هم آی‌فون 7 پلاس (محصول سال 2016) طبق پنچمارک‌ها قدرتمند‌تر از گلکسی S8 (معرفی شده در سال 2017) است. از این رو باید شاهد غولی بی‌رحم باشیم که از پس تمام بازی‌ها و برنامه‌های App Store بر می‌آید.

    شاید آی‌فون جدید اپل به 4 یا 6 گیگابایت رم مجهز باشد و از پردازنده Apple A11 بهره ببرد. همان طور که در خبرها خواندیم، این پردازنده قدرتمند با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته می‌شود و با فن‌آوری FinFET (همانند چیپست‌های اسنپدراگون) تولید می‌گردد. پس اگر استفاده سبکی از گوشی ندارید و می‌خواهید قدرتمندترین بازار را در دست داشته باشید، بی‌شک آی‌فون 8 را در بین انتخاب‌های‌تان جای دهید.

    دوربین
    نوت 8 از دوربین دوگانه سود می‌برد و رقیبی سرسخت برای بهترین‌های بازار خواهد بود. دوربین این موبایل واید اِنجل و زوم اپتیکال 3 برابر خواهد داشت.

    آی‌فون 8 به ماژول دوربین دوگانه اما این بار به صورت عمودی مجهز خواهد شد و انتظار می‌رود که واقعیت افزوده (AR) در این موبایل غوغا به پا کند.

    باتری
    شاید باتری نوت 8 کمی بیشتر از 3500 میلی‌آمپر باشد تا بتواند سخت‌افزار قدرتمند و رزولوشن 4K این گوشی را تغذیه کند.

    احتمالا آی‌فون 8 به باتری 3000 میلی‌آمپری مجهز می‌شود. اما سیرکردن یک غول مخصوصا با پردازنده A11 هرگز آسان نیست.

    سیستم‌عامل و نرم افزار
    نوت 8 از اندروید O بهره می‌برد و از جدیدترین رابط کاربری سامسونگ و صدالبته بیکسبی (Bixby) سود خواهد گرفت. پس باید شاهد عملکردی فوق‌العاده از این موبایل باشیم!

    آی‌فون 8 هم برای عرض اندام از iOS 11 استفاده می‌کند که با تغییرات کوچک و بزرگی نسبت به نسل قبل همراه شده است.

    آیا سیستم‌عامل اپل از این هم بهتر خواهد شد؟ بدون شک پاسخ این سوال مثبت است.

    امکانات و قابلیت‌ها

    گوشی‌های پرچمدار سامسونگ همراه با جدیدترین نوآوری‌ها و قابلیت‌ها معرفی می‌شوند و نوت 8 از این قائده مسثنی نیست! گواهینامه IP68 را به طور حتم کسب خواهد کرد و همراه با DeX سامسونگ (که به تازگی همراه با گلکسی S8 معرفی شد) عرضه می‌شود. از شارژ وایرلس و همین طور تکنولوژی جدید شارژ سریع بهره می‌برد. همانند سری S8 سنسور عنبیه چشم و جدیدترین نسخه از قلم سامسونگ (S-Pen) را خواهد داشت.

    احتمالا در قلم نوت 8 میکروفونی تعبیه خواهد شد تا با بیکسبی گپ بزنید و از تجربه هوش‌مصنوعی لذت ببرید. شاید به قلم این گوشی امکانات و قابلیت‌های زیادی افزوده شود که هنوز به طور دقیق اعلام نشده‌اند. رابط کاربری سامسونگ هم مملو از قابلیت‌های بی‌شمار است که کشف همه آن‌ها ماه‌ها طول می‌کشد.

    آی‌فون 8 که جدیدترین شاهکار اپل خواهد بود؛ به شارژ وایرلس مجهز می‌شود و احتمالا گواهینامه IP68 را دریافت می‌کند. نسل جدیدی از تاچ آی‌دی معرفی می‌شود و سیری (Siri) باهوش‌تر و زبل‌تر از قبل خواهد شد.

    زمان معرفی و قیمت

    زمان معرفی نوت 8: آگوست یا سپتامبر

    قیمت احتمالی نوت 8: 850 دلار

    زمان معرفی آی‌فون 8: سپتامبر

    قیمت احتمالی آی‌فون 8: 1000 دلار

    پس باید بگوییم که منتظر اسمارت فون‌های گران قیمت و لوکسی باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر