Wi-Fi و بلوتوث iOS ۱۱ به‌طور کامل غیرفعال نمی‌شوند

عصر کالا- اپل تائید کرد که Wi-Fi و بلوتوث سیستم عامل iOS ۱۱ با فشردن دکمه خاموش آن در قسمت Control Center، به‌طور کامل غیرفعال نمی‌شود. اما علت این امر چیست؟

Wi-Fi و بلوتوث iOS ۱۱ به‌طور کامل غیرفعال نمی‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از میزان،اپل تائید کرد که Wi-Fi و بلوتوث سیستم عامل iOS 11 با فشردن دکمه خاموش آن در قسمت Control Center، به‌طور کامل غیرفعال نمی‌شود. اما علت این امر چیست؟ با اپل مگ همراه باشید.

    طبق توضیحات اپل زمانی که کاربر دکمه وایفای و بلوتوث iOS 11 را خاموش می‌کند تنها اتصال آن با دستگاه‌های دیگر قطع می‌شود، اما این به این معنی نیست که بلوتوث و وایفای به‌طور کامل قطع شده‌اند.

    مثلاً وقتی کاربر بلوتوث را از قسمت control center خاموش می‌کند دیگر آیپد یا آیفون وی به بلوتوث دستگاه‌های دیگر وصل نمی‌شود. درباره وایفای نیز قضیه به همین صورت است. اما این‌که اتصال هنوز برقرار است به چه معنی است؟

    با خاموش کردن Wi-Fi و بلوتوث iOS 11 از قسمت کنترل سنتر، همچنان اتصال آیفون یا آیپد با Air Drop، AirPlay، Apple Pencil، Apple Watch، Location Services و … حفظ خواهد شد. یعنی در عین خاموش بودن بلوتوث و وایفای تمام این برنامه‌ها که در بالا نام برده شد همچنان در حال استفاده از بلوتوث و وایفای دستگاه هستند.

    زمانی که بلوتوث خاموش می‌شود تنها اتصال دستگاه به بلوتوث دستگاه‌های دیگر قطع می‌شود و تا زمانی که کاربر یکی از کار‌های زیر را برای برقراری مجدد اتصال انجام ندهد، اتصال برقرار نخواهد شد. برای برقراری مجدد اتصال به بلوتوث‌های دیگر کاربر باید از یکی از روش‌های زیر استفاده کند:

    بلوتوث را از طریق کنترل سنتر مجدداً روشن کند.
    از طریق مسیر Settings> Bluetooth به یک بلوتوث دیگر وصل شود.
    تا 5 صبح روز بعد به‌وقت محلی صبر کند تا بلوتوث مجدداً به‌طور خودکار روشن شود.
    گوشی یا آیپد خود را Restart کند.

    درباره وایفای نیز زمانی که وایفای خاموش می‌شود، کاربر تنها از طریق یکی از روش‌های زیر می‌تواند آن را مجدداً روشن کند:

    وایفای را از طریق کنترل سنتر مجدداً روشن کند.
    از طریق مسیر Settings> Wi-Fi به یک شبکه وایفای دیگر وصل شود.
    مکان خود را تغییر دهد.
    تا 5 صبح روز بعد به‌وقت محلی صبر کند تا وایفای مجدداً به‌طور خودکار روشن شود.
    گوشی یا آیپد خود را Restart کند.

    اپل در نسخه‌های بتای iOS 11 نیز این تغییرات را لحاظ کرده بود و، اما اکنون با انتشار نسخه اصلی iOS 11 توجهات بیشتری نسبت به این ویژگی این سیستم عامل جدید جلب شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر