آزمایشهای جدید ثابت کرد؛

آیفون های گرانقیمت چندان هم مقاوم نیستند

عصر کالا- آزمایش های جدید نشان می دهد شیشه های به کار رفته در آیفون های جدید و گرانقیمت چندان مقاوم نیستند و در صورت سقوط آزاد خرد می شوند.

آیفون های گرانقیمت چندان هم مقاوم نیستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اپل در زمان رونمایی آیفون های XS و XS Max ادعا کرد دو موبایل جدید، قدرتمندترین شیشه به کاررفته در یک موبایل را دارند.

    اما هیچ یک از این دو آیفون در برابر افتادن روی پیاده رو سیمانی مقاوم نیستند. Square Trade آزمایش های جدیدی برای بررسی قدرت این موبایل ها انجام داده است. نتایج نشان می دهد شیشه هر دو موبایل گرانقیمت اپل افتادن از ارتفاع 1.8 متری، می شکند. البته آزمایش های SquareTrade نشان داد مدل های جدید نسبت به نسخه های قبلی قدرتمندتر هستند.

    SquareTrade یک شرکت ارائه دهنده خدمات وارانتی برای دستگاه های اپل و گوشی های هوشمند است.

    در دو آیفون جدید علاوه بر نمایشگر، یک پنل شیشه ای در پشت آنها نیز قرار دارد. در آزمایش افتادن آیفون ایکس اس و برخورد قسمت پشت آن با زمین، نمایشگر دستگاه خرد و در برخی موارد حتی تکه های آن از دستگاه جدا شد. آیفون ایکس اس مکس نیز به دلیل افتادن شکست و تکه های نمایشگر خرد شد.

    پس از آن هر دو آیفون در آزمایش 60 ثانیه ایTumble Testing قرار گرفتند. در این آزمایش ترک هایی در پنل های شیشه ای دستگاه ها به وجود آمد. علاوه بر آن در برخی موارد شیشه از دستگاه جدا شد یا خراش برداشت.

    در آزمایش Tumble Testing دستگاه  به طور مکرر و تصادفی پرتاب می شود. این آزمایش قدرت دستگاه در برابر افتادن و سقوط آزاد را بررسی می کند.

    در تمام این آزمایش ها خسارت وارد شده به آیفون ایکس اس بیشتر از ایکس اس مکس بود.

    در همین راستا SquareTrade در بخش قدرت به آیفون ایکس اس مکس 70 امتیاز داد که نشان دهنده ریسک متوسط شکستن است.

    اما امتیاز قدرت آیفون ایکس اس 86 واحد است که نشان دهنده ریسک بالای شکستن دستگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر