TSMC تولید پردازنده‌های A۱۱ را با فناوری ۱۰ نانومتری آغاز کرده است

عصر کالا- پردازنده‌های A۱۱ اپل قرار است توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته شوند. گزارش‌های جدید از شروع شدن تولید این پردازنده‌ها با فناوری ۱۰ نانومتری حکایت دارند.

TSMC تولید پردازنده‌های A۱۱ را با فناوری ۱۰ نانومتری آغاز کرده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، شرکت تایوانی TSMC‌ در سال‌های اخیر همکاری نزدیکی با اپل داشته و سطح این همکاری‌ها سال به سال در حال افزایش است. آیفون‌های اپل همواره یکی از خبرسازترین و موردانتظارترین گوشی‌های سال بوده‌اند و احتمالا شهریور ماه امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد معرفی یکی دیگر از اعضای این خانواده باشیم. طبق گزارش Digitimes تولید پردازنده‌های A11 رسما آغاز شده است. پیش از این گمان می‌رفت TSMC تولید این پردازنده‌ها را از ماه آوریل آغاز کند.

    هنوز نام دقیق عضو جدید خانواده آیفون مشخص نشده است و شایعات پیرامون آن زیاد است. شکی نیست این پردازنده جدید قرار است در آیفون بعدی به کار گرفته شوند. اخبار چند ماه گذشته پیرامون‌ آیفون‌های جدید از معرفی محصولی ارتقا یافته با زبان طراحی آیفون‌ 7 خبر می‌دهند. با این حال هنوز هیچ یک از این شایعات رد یا تایید نشده است. Digitimes‌ در گزارش خود از بروز مشکلاتی در روند تولید صحبت کرده است؛ اما این نکته نیز در گزارش ذکر شده که در حال حاضر این مشکلات حل شده‌اند. چند روز پیش KGI اعلام کرد که به دلیل مشکلات پیش آمده تولید انبوه آیفون 8 قبل از ماه‌های اکتبر و نوامبر امکان‌پذیر نخواهد بود.

    پردازنده‌های جدید مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری تولید خواهند شد. این در حالی است که پردازنده‌های کنونی اپل یعنی A10 Fuison از فناوری 16 نانومتری استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد این پردازنده‌ها علاوه بر آیفون‌های جدید در آیپد پروهای 12.9 و 10.5 اینچی نیز به خدمت گرفته خواهند شد. با این حال این احتمال نیز وجود دارد که آیپدهای جدید زودتر و با پردازنده‌ A10X معرفی و عرضه شوند. هنوز مشخص نیست اپل برای تولد 10 سالگی آیفون چه تدارکی دیده است؛ با این حال شایعات مختلفی مانند استفاده از بدنه شیشه‌ای، پنل OLED و اسکنر اثر انگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش انتظارات را از این گوشی جدید افزایش داده است.

    انتظارات شما از آیفون‌های جدید چیست؟ آیا در صورت روبرو شدن با یک گوشی بدون نوآوری حاضر به خرید آن خواهید بود؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر