گوشی آیفون ۱۰ ساله شد

عصر کالا- اولین آیفون که حتی از سوی برخی "فاجعه" خوانده شده است ۱۰ سال پیش به جهان معرفی شد.

گوشی آیفون ۱۰ ساله شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران جیب، محصولی که با تردید حامیان اپل مواجه بود، با گذشت 10 سال اپل را به پرسودترین کمپانی گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل کرده است.

    آیفون در 29 ژوئن 2017 ده ساله شد. اپل با خلق آیفون انقلابی در صنعت تکنولوژی ارتباطی و گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد و بازار را به چنان هیاهویی واداشت که روزی نیست خبری جدید از این محصول ارتباطی به گوش نرسد.

    اپل از روز ارایه آیفون به بازار در 29 ژوئن سال 2007 تا کنون بیش از یک میلیارد آیفون فروخته است. با این‌همه نمونه‌های نوین آیفون کم‌تر ارتباطی با آیفون اولیه دارند که بسیار محدود بود و حتی دسترسی به اپل استور نداشت. اپل در سال 2007 تلاش کرد تا با کاهش قیمت اولیه آیفون فروش را در طول حراج‌های سالیانه بالا ببرد.

    تونی فدل، یکی از توسعه‌دهندگان اپل، به رویترز می‌گوید که اولین آیفون اپل "فاجعه" بود. به گزارش رویترز، ایده اولیه آیفون 10 سال پیش برای بسیاری از حامیان اپل تعجب و تردید به همراه داشت و این در حالی بود که پیش‌تر اپل با مدیرعاملی استیو جابز و با تولید آی‌پاد از تولید صرف کامپیوتر فراتر رفته بود.

    یکی از حامیان اپل از کمپانی اسکای‌هوک (Skyhook) که اسیتو جابز آن زمان تقاضای تکنولوژی موقعیت جغرافیایی از آن‌ها داشت، به رویترز می‌گوید که "ما هنوز پیغام صوتی استیو جابز را وقتی با ما تماس گرفته بود داریم." به گفته دیوید بیرستو، مدیریت اسکای‌هوک در آن زمان فکر کرده بود کسی مزاحم تلفنی شده است و تنها چند روز بعد بود که متوجه واقعی بودن تماس‌ها شد و با استیو جابز تماس گرفت.

    آیفون اما از سال 2008 که کمپانی اپل توانست اپل استور را به بازار معرفی کند به دور تازه‌ای وارد شد. اپل استور به توسعه‌دهندگان فن‌آوری این امکان را داد تا اپلیکیشن‌هایشان را معرفی کنند و از این طریق خدمات اپل را به مشتری‌ها ارائه دهند. حالا با گذشت 10 سال از خلق ابتدایی آیفون، درآمد حاصل از خدمات سهمی حیاتی در رشد اپل دارد. درآمد خدمات اپل تنها در سال گذشته 24/3 میلیارد دلار بوده است.

    با این‌همه اپل 10 سال پس از تولید آیفون رقیب سرسختی به نام سیستم‌عامل اندروئید دارد. البته با این‌که بیش‌تر گوشی‌های هوشمند جهان گوشی‌های اندروئیدی هستند اما اپل هنوز بیش‌ترین سود صنعت گوشی‌های هوشمند را از آن خود می‌کند چرا که گوشی‌هایش به مراتب گران‌تر از گوشی‌های اندروئیدی هستند. بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان هم‌اکنون از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

    اکنون دوستداران اپل در دهمین سالگرد خلق آیفون در انتظار آیفون 8 هستند که قرار است این تابستان به بازار بیاید. آن‌ها مشتاق‌اند بدانند آیا آیفون 8 امکانات جدیدی با خود به همراه خواهد داشت یا نه. شنیده‌ها حاکی از آن است که آیفون جدید احتمالا از سنسورهای نقشه‌برداری سه بعدی برخوردار خواهد بود و قابلیت برخورداری از اپلیکیشن‌های "واقعیت افزوده" دارد که جهان مجازی و واقعی را به هم پیوند می‌زند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر