آیفون ۸ در اکتبر رخ نشان می‌دهد؛

احتمال رونمایی از آیفون SE ۲۰۱۷ در ماه آگوست

عصر کالا- شایعات جدید منتشر شده حاکی از آن است که آیفون SE ۲۰۱۷ در ماه آگوست (۱۰ مرداد الی ۹ شهریور) معرفی خواهد شد و رویداد رونمایی از آیفون ۸ نیز در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

احتمال رونمایی از آیفون SE ۲۰۱۷ در ماه آگوست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، در ماه مارس (حوالی اسفند ماه) گذشته، کمپانی اپل نسخه جدید 128 گیگابایتی برای آیفون اس ای 4 اینچی خود معرفی کرد. بعد از آن شایعات مختلفی درباره این موضوع منتشر شد که آیا اپل جانشینی برای مدل SE خود معرفی خواهد کرد یا خیر.
    در ماه مه، تصاویری از پنل پشتی شیشه‌ای Ion-X به بیرون درز کرد که به نظر می‌رسید برای آیفون SE 2017 طراحی شده باشد. اکنون اطلاعات جدیدی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد نسل دوم آیفون SE به زودی از راه خواهد رسید.
    خبرگزاری فرانسوی iGeneration ادعا می‌کند که اپل در ماه آگوست با برگزاری رویدادی، گوشی آیفون SE 2017 خود را به نمایش درخواهد آورد.

    بر اساس این گزارش، آیفون SE 2 با قیمت 399 یورو عرضه خواهد شد. این قیمت بسیار مناسب‌تر از 489 یورو برای مدل 32 گیگابایتی و 599 یورو برای مدل 128 گیگابایتی از آیفون‌‌های SE فعلی است.
    هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات آیفون SE 2017 وجود ندارد، به جز همان خبری که در ماه مه درباره شیشه Ion-X پنل پشتی آیفون SE 2 منتشر شده بود، اما شیشه Ion-X چیست؟
    شیشه Ion-X یک قطعه شیشه‌ای است که در یک حمام از نمک پتاسیم با 400 درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد. یون‌های سدیم کوچکتر در شیشه حل شده و یون‌های سدیم بزرگتر به سطح شیشه می‌چسبند. این ماده، انعطاف‌پذیرتر، سبک‌تر و ارزان‌تر از شیشه یاقوت کبود بوده و به راحتی خراشیده نمی‌شود.
    برخی دیگر از گزارش‌ها می‌گویند که این پنل شیشه‌ای به آیفون SE 2017 اپل تعلق نخواهد داشت، بلکه این پنل مربوط به یک گوشی هوشمند از 360 Mobiles بوده که به لوگوی اپل منقش شده است.
    فلش LED می‌تواند در زیر دوربین عقب این گوشی جدید جای بگیرد. آیفون SE فعلی دارای یک بدنه فلزی بوده و فلش LED آن نیز درست در زیر دوربین اصلی آن و در امتداد یک خط جای گرفته است.
    این اطلاعات درج شده در حد و اندازه یک شایعه است، به همین دلیل هنوز معلوم نیست که آیا اپل واقعا قصد دارد تا نسخه به‌روز شده‌ای از آیفون SE را عرضه کند یا خیر. آیفون SE سال گذشته بر اساس آیفون 6 اس طراحی شد. همان تراشه اپل A9، رم 2 گیگابایتی و دوربین 12 مگاپیکسلی در این مدل نیز قرار گرفت، بنابراین احتمال دارد که آیفون SE 2 نیز بر پایه‌ آیفون 7 طراحی شود.

    اما پان جیو تانگ (Pan Jiutang)، تحلیلگر معروف چینی، نظر دیگری دارد. به گفته او گوشی‌های آیفون اس ای 4 اینچی فعلی که در حال حاضر در دسترس هستند، توسط این کمپانی بازطراحی نخواهند شد. از این رو کسانی که به دنبال یک گوشی آیفون جمع و جور هستند، بهتر است قبل از آنکه تولید آن متوقف شود یکی از این مدل‌ها را خریداری کنند.
    با این حال، به ادعای وب سایت فرانسوی iGeneration، اپل در آینده‌ای نزدیک دو رویداد معرفی برگزار خواهد کرد. اولین رویداد مربوط به رونمایی از دومین نسل آیفون SE خواهد بود که در ماه آگوست برگزار می‌شود و رویداد دوم که در ماه اکتبر برگزار خواهد شد، به معرفی آیفون 8 تعلق دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر