اپل در ۱۹ شهریور چه رو می‌کند؟

عصر کالا- براساس سنت هر ساله، اپل دعوتنامه شرکت در همایش خود را در اواخر تابستان برای خبرنگاران ارسال کرده است. قرار است در ۱۰‌سپتامبر(۱۹ شهریور) فعالان حوزه فناوری و خبرنگاران در مرکز اپل پارک (Apple Park) در کوپرتینوی کالیفرنیا دور هم جمع شوند.

اپل در ۱۹ شهریور چه رو می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از همشهری، اما در این همایش قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ مثل همیشه به‌صورت رسمی مشخص نیست که اپل قصد دارد چه محصولات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری جدیدی را در این رویداد رونمایی کند ولی گمانه‌زنی‌های مختلفی حتی براساس طراحی کارت دعوت این رویداد صورت گرفته است.

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، روی کارت دعوت، لوگوی چند رنگ اپل خودنمایی می‌کند و براساس آن برخی حدس زده‌اند شاید قصد دارد از این لوگو در پنل پشتی آیفون 11 استفاده کند. بعضی‌ها گفته‌اند این لوگو به رنگ‌های نسل بعد آیفون XR اشاره می‌کند.

    دوران بی‌هیجان

    رویدادهای اپل در پیش از این و زمانی که استیوجابز زنده بود و روی صحنه می‌آمد هیجان خاصی برای معرفی محصولات متفاوت و آینده‌نگرانه داشت اما حالا هر سال این هیجان کمتر می‌شود. بسیاری اعتقاد دارند که اپل در این رویداد هم مثل سال‌های گذشته 3گوشی جدید برای جایگزینی آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max معرفی می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که احتمالا اپل برای نخستین بار حداقل در2 مدل از گوشی‌های جدید خود از دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند. حدس زده می‌شود که این مدل‌ها مانند آی‌پد این بار با پسوند PRO معرفی شوند. براساس گزارش ورج، احتمالا جانشین آیفون XS نمایشگری بزرگ‌تر و با اندازه 1/6 اینچی(به جای نمایشگر 8/5 اینچی) خواهد داشت. گزارش‌های دیگر حدس می‌زنند که گوشی‌های رده‌بالا و جدید اپل از فناوری شارژ وایرلس معکوس استفاده می‌کنند. شارژ معکوس به‌معنای آن است که شما با گوشی خود امکان شارژ وسایل دیگر را دارید، مثلا ایرپادهای جدید که قابلیت شارژ وایرلس دارند را می‌شود پشت قابل پشتی گوشی‌های جدید اپل گذاشت تا در زمان ضروری شارژ شوند. خیلی‌ها انتظار دارند که اپل در مدل‌های جدید PRO مانند تبلت آی‌پد پرو سرانجام پورت USB-C را جایگزین پورت لایتنینگ(همان پورتی که سال‌هاست برای شارژ گوشی‌های آیفون وجود دارد) خواهد کرد. درصورتی که این کار صورت بگیرد کاربران با مبدل‌ها یا دانگل‌هایی که برای آی‌پد و لپ‌تاپ‌های جدید مک دارند می‌توانند مثلا آیفون خود را به تلویزیون و نمایشگر وصل یا حتی از حافظه‌های فلش مرسوم برای انتقال فایل و عکس استفاده کنند. انگجت گزارش داده که احتمالا علاوه بر استفاده از چیپ جدید A13 قابلیت تاچ سه‌بعدی اپل هم با فناوری جدیدی به نام Haptic Touch جایگزین می‌شود.

    رونمایی‌های نرم‌افزاری

    پس از چندین نسخه بتا اپل قاعدتا در مراسم روز 19 شهریور از نسخه نهایی سیستم عامل‌های خود شامل MacOS کاتالینا، tvOS و WatchOS رونمایی خواهد کرد. به‌احتمال زیاد در همین مراسم اپل جزئیات کامل و قیمت استفاده از سرویس جدید تلویزیون خود +‌Apple TV را اعلام خواهد کرد. این سرویس به مشترکانی که احتمالا ماهی 99/9دلار پرداخت کنند امکان آن را می‌دهد که به‌صورت آنلاین صدها شبکه تلویزیونی را تماشا و از سرویس‌های آرشیو فیلم و سریال آنها هم استفاده کنند.

    کاهش هیجان

    رویدادهای اپل در دوره‌های پیش از این و زمانی که استیوجابز زنده بود و روی صحنه می‌آمد هیجان خاصی برای معرفی محصولات متفاوت و آینده‌نگرانه داشت اما حالا هر سال این هیجان کمتر می‌شود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر