ضمانتنامه یا آنتن دهی، نشانه قانونی بودن گوشی آیفون نیست

عصر کالا- تحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تصریح کرد: خریداران تلفن همراه باید قبل از خرید نسبت به استعلام اصالت تلفن همراه اقدام کنند؛ زیرا داشتن خدمات پس از فروش (گارانتی) و ضمانتنامه دلیل بر قانونی بودن تلفن همراه نیست.

ضمانتنامه یا آنتن دهی، نشانه قانونی بودن گوشی آیفون نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، سه شنبه اعلام کرد: همه مدل‌های تلفن همراه و تبلت آیفون مشمول طرح رجیستری شده است اما برخی از فروشندگان به مشتری اعلام می‌کنند فقط آیفون 10 مشمول طرح شده که این مطلب نادرست است.


    این اتحادیه تاکید کرد تنها مرجع رسمی برای استعلام اصالت تلفن همراه سامانه پیامکی 7777 و شماره #7777* است. در صورتی که از سایر سامانه‌های پیامکی استعلام شود، نو یا دسته دوم بودن گوشی تلفن همراه در جواب استعلام نمایش داده نمی‌شود.
    برخی فروشندگان نیز آنتن دهی تلفن همراه هنگام فروش را دلیل بر رجیستر بودن تلفن همراه به مشتری اعلام می‌کنند؛ در حالی که تلفن همراه قاچاق پس از قرار دادن سیمکارت داخل آن آنتن دارد اما پس از 30 روز قطع می شود و دیگر سرویس نمی‌گیرد .

    برخی فروشندگان اعلام می کنند طرح رجیستری هنوز شروع نشده است؛ در حالی که این طرح از آغاز روز چهاردهم آذر وارد مرحله اجرایی شده است تا گوشی‌های قاچاق پس از 30 روز قطع شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر