آیپد پرو ۱۱ اینچی در رویداد WWDC معرفی می‌شود

عصر کالا- یک نشریه تایوانی، به جزئیات جدیدی از آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل اشاره کرده است و ادعا می‌کند آیفون SE جدید عرضه نخواهد شد.

آیپد پرو ۱۱ اینچی در رویداد WWDC معرفی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط نشریه تایوانی اکونومیک دیلی نیوز، اپل در نظر دارد آیپد پرو جدیدی با صفحه‌نمایش 11 اینچی معرفی کند. پیش‌تر اعلام شده بود که آیپد پرو 10.5 اینچی جدید اپل، حاشیه‌های باریکی خواهد داشت و فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم است؛ از این رو، ممکن است کوپرتینویی‌ها بدون افزایش تبلت جدید خود، از نمایشگر بزرگ‌تر 11 اینچی استفاده کرده باشند. آیفون 10 (iPhone X) نیز ابعادی کوچک‌تر از آیفون 8 پلاس دارد؛ درحالی‌که به نمایشگر بزرگ‌تر 5.8 اینچی مجهز شده است.

    به‌ نظر می‌رسد آیپد پرو 11 اینچی اپل به همراه مدل 12.9 اینچی در رویداد WWDC 2018 در ماه ژوئن معرفی خواهد شد؛ این موضوع با گمانه‌زنی‌های گذشته تحلیل‌گر Rosenblatt Securities هم‌جهت است. پیش‌تر اعلام شده بود آیپدهای جدید اپل در رویداد WWDC به نمایش گذاشته می‌شود؛ کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در تاریخ 4 تا 8 ژوئن برگزار خواهد شد.

    هر دو آیپد پرو جدید اپل، به سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی مجهز هستند و تراشه هشت هسته‌ای قدرت‌مندتر نسبت به نسل قبل دارند. هنوز مشخص نیست آیا تبلت‌های جدید اپل برای گنجاندن سیستم TrueDepth در پنل جلو، بریدگی خواهند داشت یا خیر؛ حتی در صورتی‌که چنین نباشید، حاشیه‌ی باریک بالای تبلت همچنان برای جای‌گیری سیستم تشخیص چهره و سنسورها جای کافی خواهد داشت. مدتی پیش در زومیت خواندید که تراشه A11X به‌عنوان اولین پردازنده هشت هسته‌ای اپل در این مدل‌ها معرفی می‌شود؛ این تراشه شامل سه هسته‌ی پردازشی قدرت‌مند و پنج هسته پردازشی کم‌مصرف است.

    به همراه مدل‌های پرو، شرکت اپل یک تبلت 9.7 اینچی جدید در سال آینده عرضه خواهد کرد که نزدیک به 259 دلار قیمت خواهد داشت. هنوز اطلاعات چندانی از مشخصات سخت‌افزاری آیپد 9.7 اینچی جدید اپل در دست نیست؛ اما به‌ نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند تولید تبلت 9.7 اینچی جدید خود را به Compal Electronics واگذار کند. انتظار می‌رود که تبلت آیپد جدید اپل در سه‌ماهه دوم سال 2018 معرفی و عرضه شود.

    در این گزارش، همچنین اشاره می‌شود که اپل هیچ آیفون جدیدی در نیمه اول سال 2018 معرفی نخواهد کرد؛ به همین جهت، بعید است نسل جدید آیفون SE در بهار امسال به نمایش گذاشته شود. انتظار داریم آیفون‌های جدید اپل، تنها شامل سه گوشی آیفون 10 (نسل دوم)، آیفون 10 پلاس و آیفون 6.1 اینچی باشد؛ تمامی مدل‌ها به سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی مجهز خواهند بود و در ماه سپتامبر به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد.

    باید اشاره کرد که در بین آیفون‌های جدید اپل، مدل 6.1 اینچی به نمایشگر LCD مجهز شده است و دو مدل دیگر با پنل اولد ارائه خواهند شد. همچنین گمان می‌رود جانشین آیفون 8، فریم آلومینیومی داشته باشد؛ این گوشی احتمالاً فاقد قابلیت لمس سه‌بعدی است و از دوربین تکی در پنل پشتی استفاده خواهد کرد.

    مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر مؤسسه KGI Securities، پیش‌تر اعلام کرده بود که بعید است نسل جدید آیفون SE در سال 2018 معرفی شود. وی مدعی است که اپل احتمالاً منابع خود را به‌منظور توسعه و تولید آیفون‌های جدیدش که اواخر تابستان معرفی خواهند شد، صرف می‌کند.

    نسل فعلی آیفون SE شباهت زیادی به آیفون 5 اس دارد؛ این گوشی به نمایشگر 4 اینچی مجهز شده است و تراشه Apple A9 قدرت پردازشی آن‌ را تأمین می‏‌کند. مدل مذکور به 2 گیگابایت رم، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و سیستم تشخیص اثر انگشت تاچ آی‌دی مجهز شده است. باید اشاره کرد که آیفون SE از ماه مارس 2016 کاملاً به‌روز نشده است و تنها سال گذشته، نسخه جدیدی معرفی شد که فضای ذخیره‌سازی دو برابری نسبت به مدل‌های اصلی ارائه می‌داد. در ماه سپتامبر گذشته، قیمت این گوشی به 349 دلار کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر