ایراد گوشی آیفون ایکس چیست؟

عصر کالا- نمایشگر آیفون ۱۰ یکی از نقاط قوت گوشی موبایل جدید اپل است. اکنون به نظر می‌رسد صفحه نمایش آیفون ایکس تبدیل به یکی از نقاط ضعف آن شده است!

ایراد گوشی آیفون ایکس چیست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران آنلاین، اگر آیفون 10 را طی چند روز اول عرضه آن دریافت کرده و یا حداقل در یکی از فروشگاه‌های اپل برای چند دقیقه کوتاه با آن کار کرده باشید، احتمالا متوجه ته مایه آبی رنگ درون نمایشگر آن حین مشاهده دستگاه از بالا، پایین و یا هر دو طرف شده‌اید.
    نمایشگرهای OLED طی چند سال اخیر شدیدا محبوب شده و کاربران نیز آن‌ها را بیشتر ترجیح می‌دهند. نمایش واقعی رنگ‌ها مخصوصا رنگ‌های تیره از مزایای این نوع پنل است. با این حال این تکنولوژی نیز بدون ایراد نیست و حین تماشای آن به صورت زاویه‌دار، ته مایه رنگ آبی دیده می‌شود. اپل در بخش پشتیبانی وب سایت خود این مشکل را در بخش «درباره نمایشگر Super Retina آیفون ایکس شما» (About the Super Retina display on your iPhone X) هشدار داده است.
    پشتیبانی از Dolby Vision HDR، کنتراست و روشنایی بسیار بالا و همچنین نمایش طبیعی‌تر رنگ‌ها از مهمترین مزایای نمایشگر آیفون 10 است. البته اپل هشدار داده استفاده از پنل OLED در بهترین گوشی موبایل خود تا به امروز برای اولین مرتبه، بدون مشکل نیز نیست. اگر به یک پنل OLED حین نگه داشتنش به صورت زاویه‌دار نگاه کنید، تغییراتی را در رنگ آن احساس خواهید کرد.
    ته رنگ آبی نمایشگر آیفون 10 جزو خصوصیات ذاتی آن است
    به عقیده اپل این بخشی از خصوصیات پنل‌های OLED است، پس نمی‌توان آن را یک مشکل نمایشگر آیفون 10 قلمداد کرد. در تصویر متحرک بالا ته رنگ آبی حین مشاهده نمایشگر آیفون 10 به صورت زاویه‌دار به خوبی احساس می‌شود. در هر صورت این دسته از پنل‌ها نیز بدون ایراد نیستند، اما با در نظر گرفتن مزایای آن‌ها می‌توان مطمئن بود به پنل‌های LCD متداول امروزی برتری دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر