آیفون ۱۰ ساله شد

عصر کالا- در هفته جاری ۱۰ سال از عرضه نخستین مدل از گوشی آیفون می‌گذرد، گوشی که در یک دهه اخیر بسیار خاطره انگیز شده و الهام بخش بسیاری از نوآوری‌ها در دنیای فناوری بوده است.

آیفون ۱۰ ساله شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس ، اپل از 29 ژوئن سال 2007 یعنی اولین روز عرضه گوشی هوشمند توانسته است بیش از یک میلیارد واحد گوشی آیفون از مدل های مختلف را به فروش برساند.

    این گوشی در سال‌های اولیه عرضه تنها از طریق قرارداد با اپراتور AT&T در دسترس بود و لذا مشتاقان آن چاره ای نداشتند جز اینکه به جرگه مشترکان اپراتور یاد شده بپیوندند. از همین رو تلاش برای هک کردن آیفون بسیار زود آغاز شد و مشترکان خدمات دیگر اپراتورها با استفاده از مدل های هک شده آیفون توانستند از آن استفاده کنند.

    نکته جالب توجه اینکه آیفون در اولین ماه‌های عرضه چندان با استقبال مواجه نشد و لذا اپل مجبور شد برای تغییر شرایط قیمت آن را در تعطیلات سال نوی میلادی کاهش دهد، اما استقبال بی سابقه از آیفون و سیر صعودی محبوبیت این گوشی از سال 2008 آغاز شد. در این زمان اپل فروشگاه آنلاین اپ استور را به راه انداخت تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان بتوانند برنامه‌های موبایلی سازگار با این گوشی را طراحی و عرضه کنند. همین امر درآمد قابل توجهی را برای اپل به ارمغان آورد.

    در ده سال بعد اپ استور به یکی از ارکان اصلی درآمدزایی اپل مبدل شد و تنها در سال گذشته خدمات وابسته به آن 24.3 میلیارد دلار درآمد برای اپل به وجود آوردند.

    این روزها علاقمندان به آیفون بی صبرانه در انتظار فرارسیدن پاییز هستند تا ببیند آیفون 8 قرار است با چه ویژگی هایی روانه بازار شود. شارژ بی سیم، قابلیت های نقشه خوانی سه بعدی، پشتیبانی از برنامه های واقعیت مجازی از جمله امکاناتی است که برای آیفون 8 پیش بینی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر