اپل برای تولید محتوای اختصاصی با سونی و پارامونت مذاکره می‌کند

عصر کالا- یکی از خصوصیات بارز آیتونز امکان دانلود محتوا، فیلم‌ها و سریال‌های متنوع است که اپل برای کاربرانش تدارک دیده است ولی برخلاف سرویس‌های دیگر، این کمپانی محتوای اختصاصی خود را ندارد و در همین راستا اقداماتی را انجام داده است تا کمبودهای این بخش را جبران کند.

اپل برای تولید محتوای اختصاصی با سونی و پارامونت مذاکره می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» له نقل از آی‌تی‌رسان،گزارشات جدید حاکی از آن هستند که ادی کیو مدیر اجرایی ارشد این شرکت که سرویس‌هایی مانند آیتونز و اپل موزیک را مدیریت می‌کند اخیرا با روسای “پارامونت” و “سونی” دو شرکت معروف فیلم سازی هالیوود ملاقاتی داشته ولی هدف از این ارتباطات هنوز مشخص نشده است.

    بعضی منابع می‌گویند اپل فقط به خرید برنامه‌های تلویزیونی علاقه ندارد و برای همین می‌خواهد به نوعی با این ابر قدرت‌های هالیوودی وارد همکاری شود تا نمونه جدیدی از کسب و کار را شروع کنند. هم‌چنین یکی از افراد آگاه در این رابطه اضافه می‌کند این کمپانی طرح و برنامه وسیعی در این زمینه تدارک دیده است.

    کمپانی اپل تاکنون فعالیت محدودی در زمینه محتوای اختصاصی داشته است اما در آینده‌ای نزدیک پخش برنامه‌های اختصاصی خودش را از طریق اپل موزیک آغاز می‌کند. به عنوان مثال آن‌ها حق امتیاز نمایش Carpool Karaoke را که یکی از بخش‌های پرطرفدار شوی آخر وقت با جیمز کوردن به شمار می‌رود خریداری کردند و به زودی شانزده قسمت نیم ساعته را برای کاربران دستگاه‌های اپل منتشر می‌کنند.

    هم‌چنین سریال تلویزیونی سیاره اپلیکیشن‌ها نیز به صورت هفتگی به اپل موزیک راه خواهد یافت. در این برنامه توسعه دهندگان اپلیکیشن برای کسب سرمایه زیاد از سوی یک شرکت معتبر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و شخصیت‌های معروفی مانند “گری وینرچاک”، “گوئینت پالترو”، “جیسکا آلبا” و “ویل.آی.ام” داوری این مسابقه را بر عهده دارند.

    باید اضافه کنیم که سال گذشته اپل با استودیوهای فیلم سازی و تهیه کنندگان مختلف به منظور تولید محتوای اختصاصی برای آیتونز وارد مذاکره شد اما چندی بعد ادی کیو اظهار کرد:

    ما در ساخت شوهای تلویزیونی فعالیت نمی‌کنیم ولی در صورت نیاز به تولیدکنندگان کمک خواهیم کرد.
    از طرف دیگر به نظر می‌رسد اپل تمایلی به رقابت پر هزینه با رقبایی مانند آمازون و نتفلیکس برای خرید انحصاری سریال‌های تلویزیونی ندارد و فقط می‌خواهد از طریق محتوای اختصاصی به ارتقا و توسعه اپل موزیک بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر