گوشی‌های آیفون مقصر مزاحمت برای مراکز امدادی

عصر کالا- کاربران آمریکایی به علت مشکل هنگ‌کردن گوشی‌های آیفون، ناخوداگاه به طور متوسط ۲۰ بار در روز با شماره تماس‌های اضطراری تماس می‌گیرند.

گوشی‌های آیفون مقصر مزاحمت برای مراکز امدادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت‌های مخابراتی و مراکز خدماتی و نیروهای امدادی همچون پلیس و اورژانس در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که 20 بار در روز تماس‌هایی را ثبت و ضبط کرده‌اند که با گوش دادن به صدای آن سوی خط متوجه شده‌اند کاربران گوشی‌های آیفون به علت مشکل و هنگ کردن گوشی‌هایشان به طور ناخوداگاه با شماره تماس‌های اضطراری (emergency calls) که به صورت پیش فرض برروی صفحه قفل گوشی‌های همراه وجود دارد، تماس گرفته‌اند. به گونه‌ای خودشان از این تماس آگاه نبوده و در حال صحبت درباره مشکل هنگ کردن گوشی آیفون خود بوده‌اند.

    این مراکز امدادی همچنین عنوان کرده‌اند که این قبیل تماس‌ها از ماه اکتبر سال گذشته 2017 میلادی به اوج خود رسیده است، به گونه‌ای که روزانه 20 تماس این چنینی با آنها گرفته شده است.

    به نظر می‌رسد وقتی که گوشی‌های آیفون با مشکل هنگ کردن مواجه می‌شوند، کاربران به منظور دسترسی هرچه سریع‌تر به اطلاعات مورد نظر در گوشی و برگرداندن آن به حالت طبیعی عجله از خود نشان داده‌اند و همین امر موجب شده که با لمس و حرکت سریع انگشتان خود برروی صفحه نمایش و صفحه قفل (Lock screen) گوشی آیفون، به طور ناخود آگاه گزینه تماس با شماره‌های اضطراری 911 در آمریکا را لمس کرده‌اند و با این کار موجب ایجاد مزاحمت‌های ناخواسته برای مراکز امدادی شده‌اند.

    این تماس‌ها که به بیش از 1600 مورد تاکنون رسیده است اما اپل هنوز علت دقیق این موضوع را به طور رسمی اعلام نکرده و تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این امر از خود نشان نداده است.

    به گفته کارشناسان، از آنجایی که هر یک مورد تماس مزاحم و بی‌مورد برای مراکز امدادی، بسیار آسیب‌زننده و مشکل‌ساز است، از شرکت اپل انتظار می‌رود که علاوه بر تشریح علت دقیق این واقعه، هرچه سریع‌تر  مشکل مربوطه را بررسی و حل کند تا کاربران به طور ناخودآگاه و ناخواسته با مراکز پلیس و اورژانس و غیره تماس نگیرند و بدین ترتیب مزاحمت‌های موجود برای آن‌ها به طور کامل از بین برود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر